Hoi, Ik ben morgen precies 40 weken zwanger en mijn kindje is nog steeds niet helemaal ingedaald. Vorige week ben ik daarvoor bij de gyn geweest om te laten controleren waarom het eventueel nog niet ingedaald zou kunnen zijn. Er waren gelukkig geen bijzonderheden, dus ik kan gewoon op een natuurlijke manier bevallen. Onze beeb heeft het waarschijnlijk nog steeds erg goed naar zijn zin in mijn buik, dus ik heb zo het gevoel dat het nog wel even zal gaan duren. Ik probeer geduldig te zijn, maar ben zoooooo nieuwsgierig!!! Nu is mijn vraag: Bij wie was tot aan de bevalling het kindje ook nog niet ingedaald en met hoeveel weken ben je uiteindelijk bevallen?
Mijn eerste lag al wel vlotjes in de goede richting, maar pas met 39+4 ofzo kreeg ik groen licht dat ze ook echt "vast" lag, met 40+3 bevallen. De tweede is pas vlak voor de uiteindelijke geboorte ingedaald.... ben ingeleid met 40+4 ivm zwangerschapssuiker. Ik had met 40 weken al ingeleid kunnen worden, maar ze zat nog zo ongeveer in mn keel en er was ook nog geen verweking te voelen. Dus toen de inleiding over het weekend getild. Ik kreeg persdrang, mn vliezen sprongen... en toen daalde ze in... twintig minuten later was madammeke er.
Alle 3 mijn kinderen zijn niet ingedaald (tot tijdens de bevalling), dus ook mijn eerste niet. Heb bij mijn laatste ivm gebroken vliezen zelfs platte bedrust gehad tot ik 3 cm ontsluiting had, omdat baby zo hoog zat . Ben spontaan bevallen bij 41+3 wkn, 41+5 wkn en 41+0 wkn. Maar (ver) overtijd gaan heeft volgens mij niet echt te maken met indalen, vooral met de kwaliteit van je placenta. Als die 'op' begint te raken, wordt het voor baby tijd om eruit te komen . Vrouwen die overtijd raken hebben vaak een relatief wat grotere placenta en dus ook meer progesteron, waardoor baarmoeder langer rustig blijft.
Hier een kindje wat nooit is ingedaald. Mijn vliezen braken bij 40+3 maar zelfs tijdens de weeen die daar direct op volgden wilde meneer niet indalen. Uiteindelijk is het dan ook een spoedkeizersnede geworden na 13 uur weeen.
Onze zoon wilde ook maar niet indalen, verloskundige dacht dat ik ruim overtijd zou gaan hierdoor. Maar toch is hij geboren met 39+4. Ik zal verdere details besparen, maar zoonlief kon niet indalen ivm zijn grote hoofd.
Fijn om te horen dat het bij de meeste dames toch goed gekomen is , maar wel allemaal rond de 40 weken of erover heen? Zou het echt niks met het later indalen te maken hebben? @ Kache: Dat wist ik niet van een grotere placenta? Wel een belangrijk weetje, misschien dat daarom onze kleine nog op zich laat wachten? Ik zal het donderdag eens aan de verloskundige vragen. Nog meer dames met ervaringen???
Hier begon hij met indalen vanaf week 39. Hij lag pas vast met 40 weken. Uiteindelijk is de bevalling spontaan begonnen maar uiteindelijk ks geworden met 41+4
Mijn eerste daalde ook niet in maar is spontaan gekomen met 38.6Mijn vliezen braken spontaan en daar is het mee begonnen. Nu zwanger van de tweede en weer wil de kleine man niet indalen... Ben nu 39 weken en van mij mag de kleine man wel komen! Maar weet ook niet war ik op kan rekenen...
Ben ingeleid met 37.1 en uk was toen ik 9cm ontsluiting had nog niet geheel ingedaald.'moest op mn zij voorzichtig meeduwen. Met 10 cm en een half uur persen was hij er
Hier ingeleid op 38.5 en net zoals de dame hierboven : 9 cm ontsluiting , maar niet ingedaald ... moest dan ook op mijn linkerzijde liggen en meeduwen ( akelig vond ik dat )
Mijn derde was ook pas met 40 weken een beetje fatsoenlijk ingedaald, ben 9 dagen na de uitgerekende datum bevallen.
Bij mij was ze ook nog niet helemaal ingedaald. Mijn vliezen braken spontaan met 38+6 weken, moest gelijk gaan liggen.. toen kwam de verloskundige meteen en moest uiteindelijk wel naar het ziekenhuis (omdat er twijfel was of ze gepoept had in t vruchtwater) Maar de bevalling is gewoon goed verlopen.
Mijn zoon is pas ingedaald toen mijn vliezen braken met 38.6 weken. Ik heb begrepen dat er geen verband is tussen wanneer de baby indaalt en wanneer je bevalling begint.