spataders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sty, 28 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sty

sty Lid

23 jan 2008
    14
    0
    0
    student
    antwerpen
    hallo
    wie van jullie heeft ook zoveel last van spataders ?het is mijn tweede zwangerschap en bij mijn eerste had ik er bijna geen en nu staan mijn bovenbenen er vol van
    verdwijnen die erna ?
    ik heb geen staand beroep dus daaraan kan het ook niet liggen!
    tips zijn welkom!

2. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ja spataders die tijdens de zwangerschap komen die verdwijnen weer vrij snel. Oude die verergeren door de zwangerschap blijven volgens mij. Het ziet er gewoon stukken duidelijker uit allemaal vanwege de bloedsomloop. Lelijk he? Ik baalde ook zo en had ze gewoon in mijn kruis! Lekker aantrekkelijk voel je je dan....ha ha.

Sterkte!

Marijntje

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook geen spataders gehad. Nu bij mijn tweede zwangerschap dus wel. In mijn knieholte en het deed steeds gruwelijk zeer. Heb nu een steunkous aan dat been en het verlicht een hele hoop. De spataders zijn wel lichter geworden maar niet weg getrokken. Waarschijnlijk moet ik ze na de bevalling laten weg spuiten.

4. Jooo

Jooo Lid

22 dec 2007
    18
    0
    0
    Ik had bij mijn eerste zwangerschap al erg last van spataders. Nu bij mijn 2e zwangerschap is het nog veel erger! IK heb nu ook steunkousen laten maken. Het helpt wel iets maar ze jeuken wel heel erg vind ik! IK doe ze dus alleen aan tijdens het werken (werk in de horeca, dus is natuurlijk ook al een nadeel voor de spataders!)

Mijn ervaring is, dat de spataders iets minder worden na de zwangerschap maar dat het meeste gewoon blijf zitten! Maar dit is per persoon verschillend! Het ligt er ook aan of je er aanleg voor hebt etc...

Succes!

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Marijntje schreef : Ja spataders die tijdens de zwangerschap komen die verdwijnen weer vrij snel

Dit is niet bij iedereen het geval hoor!

6. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Hoi,
    Ik had al spataderen, dus nu kreeg ik er meer bij plus bloeduitstortingen (rode vlekken) op mijn benen. Zag er niet uit! Voorkomen is beter dan genezen: ik heb van mijn huisarts een verwijsbrief gekregen om steunkousen aan te laten meten. Die heb ik inmiddels, volledig vergoed door de ziektekostenverzekering en ze zien er eigenlijk best mooi uit. Ik was bang voor die oude dames zwachtels, maar het zijn glanzende kousen met een mooi bloemetjesrandje bovenaan. Ze zijn er in verschillende kleuren en lengtes. De rode vlekken op mijn benen zijn nu weg. Spataderen genezen er niet door, het is puur preventief, maar het heeft voorkomen dat die bloeduitstortingen ook spataderen zijn geworden. Je kunt ze het beste dragen als je zit of staat. Als je met je benen omhoog zit (is de beste houding tegen spataderen) moet je ze uit trekken. Dus languit op de bank gaan ze uit.
    Het is psychisch even iets om te overwinnen, steunkousen, maar ik raad ze absoluut aan. Kun je van de zomer tenminste weer een rok aan.

Deel Deze Pagina