ik heb de laatste 2 week erg snel harde buiken en/of banden pijn, zelfs met fietsen. vanmiddag ook even naar de stad , dat is 5 min fietsen voor mij, grote tunnel door en ik ben er, laatste stukje had ik rechts onderin erg veel pijn (denk banden pijn) ook met lopen veel sneller last de laatste tijd, half uurtje honden uitlaten is soms al te lang. ik draag meestal met uitlaten een goede buikband (1 met brede elastieke rand die echt steun bied) nu moet ik wel bekennen dat ik de laatste tijd niet echt de kans neem/gekregen om overdag ook even te slapen. smorgens gaat het lopen dan ook stuk beter en langer. nu kan ik mijn vriend wel elke keer vragen om de honden uit te laten ( we hebben er 4 waarvan 2 van mij zijn en die laat ik dan alleen uit, die van hem doe ik niet) maar hij loopt vaak niet verder dan 15 min. voor afentoe is dat niet erg, maar ik merk nu al aan de oudste (3 jaar) dat hij te veel energie heeft. lekker stuk aan de fiets wil ook niet meer. (en ik moet nog 3 mnd)
Met fietsen heb ik gelukkig nergens last van.. Maar met wandelen wel.. Wij hebben 2 beagle's en die zijn gewend om zo'n 3 a 3,5 uur per dag te wandelen.. Nou hou ik dat helemaal niet meer vol... Na 15 minuten willen mijn benen helemaal niet meer .... Mijn vader haalt ze nu elke doordeweekse middag op en loopt ong. 2 uur met ze en s'avonds loopt mijn vriend een uurtje met ze in het bos... Zo is nu ff onze oplossing Is een hondenuitlaat service misschien iets voor jullie?
Ik herken de pijn bij het fietsen in de buik. Ik gebruik nu een steunband en het gaat wat beter. De hondenuitlaat service is misschien een mooie tijdelijke oplossing, ik vind het in ieder geval een goed idee! Succes, Mayke
helaas geen honden uitlaat service voor mijn honden. 1 van mijn honden is dankzij 2 andere honden agresief geworden (trauma`s) dus met reuen samen gaat absoluut niet, aangezien ze los het bos in gaan en ze daar andere mensen tegen komen en eventueel andere honden, kan ik het risico niet nemen, ook omdat hij zeer dominant is (ik heb er zelf totaal geen problemen mee) en hij mannen wantrouwd. dat terwijl het een super ociale hond was, die het perfect deed op shows totaal geen angst kende of reuen gedrag(dominante/rijen of agressie) had. hij wilde alleen maar spelen. maar 2 keer keer goed gegrepen te zijn (hij liep aan de lijn en is van achter aan gevallen) + een keer een trap van een man. is al mijn energie en moeite in 6 maand tijd stuk gemaakt. mijn moeder is deze week vrij, dus hebben ze wat extra beweging gehad, vandaag zelfs dubbel, gelukkig kan ik nog wel trainen met ze (1 flybal en 1 behendigheid maar dat kan ik op mijn tempo doen)
Vervelend he....kan ook niet meer langer als een half uurtje lopen hoor...dan ben ik echt op. Heb 2 kleine hondjes dus die nemen daar wel genoegen mee....maar die zijn ook gewend om 2x per week 6 km te lopen in het bos...maar helaas zit dat er even niet in! Ik denk dat jou hondjes ook even de situatie moeten accepteren..het is niet anders. Fietsen heb ik geen last van...misschien moet je proberen wat rustiger te fietsen...op een rustig tempo dan word het vast minder! Sterkte!
ik wil je niet ontmoedigen maar heb je geen bekken klachten banden pijn is meestal wat eerder in de zwangerschap... ik heb zelf behoorlijke bekken klachten gehad met mijn eerste zwnagerschap. en je verhaal klinkt me wel bekent in de oren... misschien eens advies van de fysio? succes in iedergeval! en een knuffel voor de honden!