Wie herkent dit?? Als ik loop dan heb ik pijn bij mn schaambot/vagina.. maakt niet uit wat voor passen ik neem of schoenen ik aan heb... Wel heb ik last van bandenpijn maar dat zit meer bij mn lies.. niet op de plek die ik nu zeg... wat is dat? De kleine lag al goed maar lijkt me stug dattie al is ingedaald
Ik heb ook last gehad van mijn schaambot. Een vervelende pijn vooral bij het opstaan uit een stoel of auto. Of draaien in bed. Ik had het al heel vroeg in de zwangerschap, vanaf de 4e maand. Het heeft met het bekken te maken en de hormonen die alles weker maken. Ik heb er toen speciale bekkenfysio voor gehad. Het is een erg vervelende pijn. Wel was de pijn direct na de geboorte van mijn zoontje verdwenen, net zoals de fysio van mij voorspeld had.
Vervelend is het zeer zeker ja.. als ik kleine pasjes neem voel ik het bijna niet, maar iets grotere/normale passen en ik word gelijk gestrafd..
Ik herken het helaas en voel met je mee. Bij iedere verkeerde beweging, gelijk een pijnscheut. Ik had er al vanaf de 4e maand last van, en dat was een lange run tot einde van de zwangerschap zoveel pijn te moeten hebben. Ik wilde doorwerken tot de 36e week, omdat ik een kantoorbaan had, en dus zittend werk heb. Ik dacht dat dat dus makkelijk moest gaan lukken. Maar achteraf, was het voor mij een hele tour om die 36 weken vol te maken. Had zelfs een soort van fauteuil hier uit een vergaderzaal gepakt, omdat ik niet meer goed op zo'n harde bureaustoel kon zitten. Uiteindelijk heb ik de 36 weken volgemaakt, met deze stoel en de nodige kussentjes onder mijn kont... Je zou eens kunnen bellen met een bekkenfysiotherapeut om wat oefeningen te krijgen. Je leert dan anders opstaan en omdraaien. Ondanks dat ik niet zo van de oefeningen ben, was het toch wel leerzaam. En ik heb ook zo'n bal gekocht om op te zitten. Dat was ook wel lekker om 's avonds even je benen op te leggen of om zelf op te gaan zitten en een beetje wiebelen. Succes en heel veel sterkte!
Ben benieuwd.. maar inderdaad wat jij zegt, ik wil ook met 36 weken pas stoppen ivm kantoorbaan.. maar die stoel pfff ene keer is hij dragelijk voor een hele dag andere keer niet.. maar de pijn is ook ene moment erger dan het andere moment, gaan ook dagen voorbij dat ik niks voel, ja mn banden die voel ik dan. We bijten door!! Dank je wel voor je berichtjes