Harde buiken: hoevaak is normaal?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evenstar, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Haai!

Ik weet dat harde buiken (mits pijnloos) normaal zijn.

Eerst had ik alleen harde buiken als beloning voor seks :p Dat was meteen de eerste keer dat we aan de slag gingen toen de misselijkheid eindelijk zakte met 17 weken.

Tot week 24 had ik heel zelden harde buiken, misschien een paar keer per week naast de gebruikelijke post-coitale ;).

Nu heb ik ze eigenlijk best vaak, misschien iets van 10 keer per dag? Soms ook best kort op elkaar, maar dan weer een hele tijd niet. :( Doen geen pijn, baby beweegt er doorheen (nu hard genoeg om het door een harde buik heen te voelen, was altijd al een zeer druk kindje).

Maar goed, wat is normaal, hoe vaak hebben jullie ze?

Ik ben tot vorige week erg druk geweest met werk, maar zit nu met een gescheurde enkelband thuis, en ga het rustiger aan doen op werk (vorige week was mijn laatste congres waar ik heen moest).

Dit is mijn eerste zwangerschap trouwens. Ik heb gehoord dat je het bij een tweede meer en eerder kan hebben, dat is bij mij dus niet zo.

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    het kan zijn dat je te veel doet en je lichaam het door harde buiken aangeeft...

maar ik zou het wel in de gaten houden en de vk op de hoogte stellen...het is niet zo leuk maar een kindje kan altijd eerder komen. Ik lag toen met 28 weken met weeen in het ziekehuis en dat is toen heel goedgekomen want hij is met 38 weken geboren

3. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik had bij mijn eerste vanaf week 25 ook wel vaak harde buiken.. ook bij deze alleen dan eerder. ik heb er ook minimaal wel 10 op een dag.. zolang er geen regelmaat in zit en niet pijnlijk is dan is het niet erg.. wel wordt geadviseerd wat rustiger aan te doen

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik kan het niet makkelijk rustiger aan doen... :( Ik schrijf mijn proefschrift en moet zoveel mogelijk af hebben voor mijn verlof. Maar ik vind het nu wel irritant worden, ook omdat de bm natuurlijk zo hoog zit dat ik een harde buik erg onprettig vind als ik zit. Ik heb niet het idee dat ik extra hard werk, ik werkte vroeger iets van 70 uur per week en nu 'normaal' voltijds met soms weken van 50 uur. Maar goed, ik ben wel supermoe steeds en ik luister misschien niet goed genoeg naar mijn lijf ;)

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb ook heel veel harde buiken en vind ze eigenlijk best pijnlijk. Heb het al vanaf week 20 ongeveer. Kan maar kleine stukjes lopen en dan heb ik alweer een harde buik.
    De VK zegt steeds moet je optijd gaan rusten enz. Maar in mijn beroep is dat niet echt mogelijk vandaag dat ik al minder werk maar de harde buiken blijven aanhouden erg vervelend

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier veel harde buiken en erg pijnlijk. zit op bed/bankrust nu, geen pretje!
    weet niet wat normaal is, weet alleen dat wat ik heb niet normaal is.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Pijnlijk is sowieso niet goed! Hier is het alleen gewoon onprettig. Ik zou als ik jou was de vk even bellen.

Pfff, wel fijn dat ik niet de enige ben met steeds zo'n gevoel dat mijn buik een keiharde basketbal is. Ik zie niet uit naar een nog grotere buik, hoe groter hoe onprettiger die harde buik, bah.

8. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik heb het ook al een paar weekjes en waren niet pijnlijk, maar vanmiddag had ik een paar keer, iedere keer als ik moest bukken, en deden wel even zeer, moet ik dan rustig aan doen, had best veel gedaan vanmiddag.

Deel Deze Pagina