Baby wassen met water of met zeep?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Ik was mijn 7 weken oude dochtertje nog steeds alleen met water. In het badje doe ik dan wel balneum badolie. Maar ik vind het voorhoofdje een beetje schilferig en wat rauw. Mag ik hier wel olie op doen? En op haar hoofdje zitten ook wat schilfers, weet niet of dit berg is? Ik heb net met een nat washandje het eraf gewreven en toen haar haartjes gekamd.

Mag ik haar nu eigenlijk wel wassen met zwitsal wasschuim ofzo iets en haar haartjes met shampoo of is dit beter van niet?

Nog 1 ander vraagje trouwens.....als ze de fles krijgt, dan krijgt ze na 4 uurtjes weer de fles, soms wordt ze eerder wakker en als het 3 uur zijn krijgt ze ook de fles, maar nu wordt ze soms na 2 uur al wakker, dat is wel te snel om te fles te geven. Soms ga ik dan met haar wandelen om het zo te rekken, is dit eigenlijk erg? Vind het soms wel zielig, maar ze is dan wel stil en valt meestal weer in slaap onder het wandelen. Als ze echt honger zou hebben dan zou ze dan toch ook huilen (tenminste volgens het cb).

Maar ja, anders krijgt ze ook teveel voeding binnen, ze krijgt nu al redelijk veel. 5 x 150 cc water + 5 schepjes voeding.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik was alicia om de dag. meestal met water en zwitzal wasschuim en soms alleen met water als haar huidje droog is. berg is geel van kleur en is er met wat olie zo van het huidje af te krijgen. ik denk dat wat jij beschrijft gewoon een drooghuidje is en zou het net als wat jij doet met wat olie of zwitzal vinix creme insmeren (dit werkt hier erg goed) je kunt proberen om 1x per week te wassen met zeep en als haar huidje er niet droger op wordt het wat vaker proberen.

wat betreft de voeding volgens mijn doe je het goed zo en mag je 5x 150 ml +schepjes voeding geven. bij een gewicht tussen de 4200 en 5700gr mag de voeding volgend een briefje wat ik van het cb heb gekregen omhoog met 5x max 170+ schepjes voedsel. ik weet niet wat jou meisje weegt maar misschien mag ze dus al omhoog met haar voedsel. meestal is dit met 2 maanden maar misschien is jou meisje wel wat vroeger klaar voor wat extra eten

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    2x gepost

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Wat betreft je 1e vraag, ik was Jesper altijd net zoals jij, gewoon met water en met olie in het badje. Vervolgens doe ik wat haarlotion in zijn haartjes, dit lost de olie van het badje ook wat op. Ik denk dat je wel shampoo of schuim mag gebruiken, maar zo wil het ook wel toch, zo vies worden ze ja nog niet.

Over je 2e vraag, ik ga juist met hem wandelen op advies van de wijkverpleegkundige als hij eerder komt. Dat is niet zielig hoor, Jesper vind het bovendien heerlijk lekker rondgereden te worden en anders komt hij hier ook op teveel voedingen, dus doe ik het lekker op deze manier. Zal zo ook wel weer even moeten gaan wandelen haha.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou haar hoofdje niet met Zwitsal gaan wassen, de kans dat het dan erger wordt is groot. Gewoon met water of een zemelenbadje wil ook nog wel helpen.
    Voor de fles weet ik geen antwoord, misschien voeding voor hongerige baby's geven als ze zo snel weer wil. Anders maar even aan het CB vragen.

6. Niet meer actief

Ok dank je wel. Ik ga eens kijken wat ze allemaal hebben voor olie. Ik denk dat ik Balneum pak die is wel fijn.

Wat ik net meemaak trouwens, ik leg haar in de box....en ze ligt hier nu al 15 min. te kijken naar haar mobiel en te lachen...kei lief! Normaal begint ze na 1 min. al te huilen.

Ik vind het gewoon jammer om haar nu uit de box te halen en te gaan wandelen, nog even wachten dan maar. Wordt wel helemaal simpel van dat muziekje. Oh wacht nu begint ze opeens te huilen, het is ook lang wat ze nu heeft in de box gelegen heeft, wel leuk!

Ze heeft nu ook een heel zielig huiltje opeens, trekt ze opeens een pruillipje, echt heel zielig (maar wel schattig :oops: )

Ik ga nu maar wandelen. Een dun jasje is wel genoeg met dit weer he? De zon schijnt zo lekker, een winterjas vind ik nog wel wat warm voor onder de dekens.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, ik ben net terug van wandelen, het is wel fris, maar lekker weer. Had ook gewoon een dun jasje/vestje aangetrokken.

8. Niet meer actief

Ok dan ga ik nu. Hebben jullie eigenlijk ook een speeltje in de wagen hangen?

Ik heb er wel een, maar weet niet of ik dat in de wagen moet hangen. Misschien valt ze dan niet in slaap.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Is het geen idee om met haar ,rond de slaaptijd , op bed te gaan zitten, dicht tegen je aan, een beetje wiegen. Misschien dat ze dan lekker in slaap valt.
    Bij Jelte hielp dit altijd goed.

Overigens ook mijn kindje kon pas met een week of 9 in de box, 10 minuutjes langer niet.

10. kelly26

kelly26 Actief lid

28 jul 2006
    166
    0
    0
    gelderland
    hoi hoi,

ik was onze kleine man om de dag en gebruik gewoon een beetje baby olie in het bad zijn haren smeer in na de tijd een beetje zwitsal haar lotion op, de droge huid die hij had is nu weg dus....

suc 6

11. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik ben gestopt met zwitsal. Bleek dat Sven er toch niet goed tegenkon. De schilfers/berg op zijn hoofd zijn weg. Ik gebruik nu weleda shampoo/bodycreme. En om hem in te smeren zoete amandelolie soms met soms zonder olieluchtje erdoor. Hij heeft sindsdien veel minder nou ja eigenlijk geen last van schilfers en vlekjes.

Zwitsal heb ik maar zelf opgebruikt want het blijft heel lekker ruiken natuurlijk 8)

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna gaat om de dag in bad. Ik gebruik dan Zwitsal. Ook de haarlotion van zwitsal gebruik ik. Ik heb wel gemerkt als ik de badschuim van de C1000 gebruik de berg erger wordt.

En wat het wandelen betreft. Als Lianna honger heeft, heeft het geen zin om met haar te gaan wandelen. Dan blijft ze huilen. Met ook een extra zielig gezichtje met bijbehorende pruillip.

Deel Deze Pagina