altijd goed doorgeslapen, nu soms 's nachts wakker, hoe kan dat?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by giebel, Nov 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,566
    601
    113
    Hoi,

Onze dochter is ruim acht maanden. Al een hele tijd slaapt ze goed door tussen de laatste fles 20:00h en de eerste 8:00h (ongeveer).

Sinds de laatste 1,5 week, wordt ze ineens geregeld weer wakker, 's avonds of 's nachts en blijft dan huilen tot één van ons er is. Bij ons, op de bank of in bed, valt ze dan meteen weer in slaap maar alleen in haar bed wil ze dan niet. Soms gebeurd dit niet hoor, maar soms ook wel 3 keer.

Ik heb gevraagd op het CB of het kon zijn dat ze meer moest eten. Ze is namelijk super bewegelijk de hele dag en gebruikt dus ook meer energie. Maar aangezien haar gewicht heel goed is, en zij volgens hen genoeg eten krijgt, kan dat het niet zijn. Zij adviseerden dan ook dat wij haar 's nachts of 's avonds niet een extra fles geven, omdat ze er dan aan zou wennen en dan ben je ''weer terug bij af''. Ze dacht dat het iets anders was, misschien doorkomende tandjes? In elk geval een andere reden dan honger om wakker te worden...

Nu was ik op een inloopspreekuur en zag ik dus een voor ons totaal onbekend persoon (had gehoopt op de vaste die ons goed kent).

Zijn er meer mensen die dit rond de 8e/9e maand hebben meegemaakt en hebben die tips of advies wat het kan zijn? Toch tandjes, hoewel ik verder geen tekenen zie dat dat het is en voel ook nog niets. Of iets anders? Het is geen ramp, maar wel lastig soms, vooral als je beide moet werken de volgende dag. We zijn al zo gewend dat ze doorslaapt, dat dit even wennen is. Nogmaals, gebeurd niet elke nacht maar best wel vaak...

2. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Ik zou dus wel een flesje geven. Als is het een klein flesje kv of wat water. Mijn zoontje slaapt pas sinds hij elf maand is echt door van 18.45 tot 08.00 soms 09.00u! Voorheen kreeg hij tegen 23u nog een fles en werdt dan tegen 5u weer wakker. Nu is hij sindskort ook van de kv af en krijgt hij thee met melk voor t slapen gaan.

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hey,

Rond deze periode had ons zoontje dat ook. We hebben toen de avondfles van 2300 uur weer in het leven geroepen en deze zijn we door gaan geven totdat hij deze niet meer leegdronk..dit duurde ongeveer een maand. Waarscijnlijk heeft ze toch honger omdat ze zo beweeglijk is?

4. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier ook gehad hoor met die leeftijd en kreeg m echt niet stil
    Dus gewoon snachts weer even een fles gegeven waarna hij weer heerlijk ging slapen en met 2 weken ongeveer was het weer over

En ik was ook een beetje bang dt ie er aan zou wennen...
    Maar goed dat vond ik dan weer een zorg voor later want toen wou ik een stil en tevreden mannetje :)
    En t heeft zihzelf allemaal opgelost :)

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Hier hebben we het nu ook. Alleen gaat die van ons niet huilen maar spelen midden in de nacht. Als je hem zijn gang laat gaan dan gaat hij na een uur wel huilen omdat hij het dan zat is en uit bed wil. Soms begint onze dag nu rond 5 uur en soms lukt het met de speen erin en slaapt hij weer. Honger is het zeker niet (ja na een uur spelen heeft hij wel honger) en ga ook zeker niet aan de fles in de nacht beginnen. Wel is hij van de week zelf gaan zitten en de dag erna kruipen dus misschien toch te maken met sprongetje? Al had hij voor het zitten en kruipen ook al wel dat hij wakker word.

6. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,061
    2,557
    113
    Limburg
    Mijn zoontje wordt sinds een tijdje ook weer wakker 's nachts. Ene keer wordt hij huilend wakker, andere keer gaat hij spelen en kletsen tegen zijn eendje en begint hij te huilen als het hem te lang duurt.
    Hij is dan ook klaar wakker en duurt 2 uur voordat hij weer slaapt.
    Ik geef hem dan wel een klein flesje melk. Ben er niet bang voor dat hij er aan went. Als hij het nodig heeft, heeft hij het nodig. Al valt hij niet altijd meteen na het flesje in slaap, dan neem ik hem ff mee in bed.
    Gisteren werd hij om 22:00 wakker en sliep pas weer om 00.30.
    Ik denk zelf dat het een fase is. Ik lees dit soort verhalen wel vaker en dan gaat het meestal om een baby van 8/9 maanden.

Share This Page