Gisteren ontdekte ik puur toevallig dat mijn beeb lampjes leuk vind! Ik lag /hing lui op de bank met mijn laptop naast me, een beetje te surfen. Ik heb er zo'n gewone muis met snoer aanhangen omdat ik het touchpad helemaal niets vind. In ieder geval, ik scrolde met de muis dus over mijn buik, en aan de onderkant gaat dan een heel felrood licht branden (van de muis) Opeens kreeg ik een flinke schop precies daar waar het lampje zat! Nu vond ik dit al geweldig, maar ik dacht net laat ik het nog eens proberen. En hij deed het weer! Op 2 verschillende plaatsen, precies waar ik het 'lampje' hield. Dus misschien ook een leuk idee voor anderen?
wat grappig. nooit gehoord. ik doe het met mijn handen. ik vrijf op een bepaalde plek zeg maar en wacht op reactie.
Vanaf 20 weken kan je baby licht en donker "zien", dus een goed idee! Ik kan vanaf deze week geloof ik ook beginnen met mijn baby cd, want hij/zij zou het nu kunnen horen in de verte. Leuk leuk!
misschien vind ie het juist wel niet leuk en het probeerd weg te trappen. Mijn zoontje haatte de dopller van de verloskundige, begon als een malle te trappen ertegen en proberen weg te komen.
Vooralsnog ging ik ervan uit dat hij het wel leuk vond Zou hij mijn hand dan ook niet leuk vinden als hij daar tegen aan trapt? Sja ik denk dat ik dat nooit te weten kom is ook niet zo dat ik hem nu hele dagen ga 'pesten' met het lampje. Hij trapt ook maar 1 keer, terwijl het echt een druktemakertje is normaal, vandaar dat ik dacht dat hij het wilde 'pakken'...
Ja is moeilijk te zeggen dan of hij het leuk vind of niet. Als ze trappen tegen je hand ga je ervanuit dat die het leuk vind. Ik vind het een leuk idee en was er zelf nooit opgekomen
Ligt denk ik gewoon aan de druk van de muis zelf en niet dat hij specifiek dat lampje leuk vindt! Als ik de punt van een boek in mijn buik heb, gebeurd dat hier ook. Met de handen zijn toch andere, zachtere schopjes en stompjes, dat is meer contact zoeken.
Zien In de baarmoeder kan uw kind licht en donker zien, vooral als de buikwand dunner wordt naarmate de zwangerschap vordert. Als u zich als moeder bijvoorbeeld uitkleedt bij lamplicht of in de zon, zal uw kind een roze schemering zien. Net zoals uw kind went aan geluiden, went het ook aan licht. Uw kind zal niet meer reageren op licht dat het gewend is, bijvoorbeeld wanneer u vaak bij een bureaulamp aan het werken bent. Met zijn oogjes nog gesloten kan je kindje vanaf zestien weken al licht van buiten de baarmoeder waarnemen. Als je een zaklamp op je blote buik zou laten schijnen, zou de baby dit zeker merken.
Denk overigens niet dat een muis die je plat over je buik laat glijden hetzelfde effect heeft als de punt van een boek
Ik heb nu een boek geleend van de biebliotheek waarin allemaal trucjes staan om contact te zoeken met de bbay in je buik. Ga ik eens goed lezen!
Het boek heet contact maken met de baby in je buik en is geschreven door Hester de Boer. Misschien heb je daar al wat aan? Ik weet nog niet of het een leuk boekje is mar in de bibliotheek wat doorgebladerd en het leek me wel wat.
Ligt eraan hoe hard je drukt. Ik druk niet bewust hard met het boek, maar het zijn echt ferme trappen en dan denk ik dat de baby dat niet leuk vindt, dus dan doe ik er een kussen tussen. Hij/zij vindt de zender van de echo-apparaten ook niet leuk. Maar als ik of mijn man zacht met de handen over de buik gaat, dan gaat de baby zachtjes schoppen, dat voelt alsof hij/zij dat wel lekker vindt.