Ik heb even jullie advies nodig, al snap ik dat jullie ook geen arts zijn Mijn zoon van 10 heeft ineens enorme buikpijn gekregen. De pijn zit rond zijn navel maar ook rechts onderin. Bij aanraken en loslaten gilt hij het uit. Ik ben natuurlijk gelijk gaan kijken op intnet wat de symptomen zijn van een blinde darmontsteking. Daar staan, behalve die buikpijn, nog andere symptomen (koorts, misselijkheid), maar die heeft hij allemaal niet. Tja, wat moet je dan; de huisartsenpost bellen of niet? Wat zouden jullie doen?
Tsja, niemand kent jouw zoon zo goed als jijzelf. Bij twijfel gewoon HAP bellen, beter en keer te veel dan te weinig denk ik altijd maar 😉
Inderdaad gewoon bellen, zeker gezien het feit dat drukken en loslaten pijn geeft. Kan hij zijn benen omhoogtrekken? lukt lopen nog? Of geeft dat ook pijn? dat zijn ook vaak signalen van blindedarmontsteking. Zelf een aantal jaren (tussen mn 11e en 19e) een aantal malen zeer heftige buikpijnen gehad, meermaals dokter op bezoek gehad.... ook midden in de nacht Op mn 12e een aantal dagen uit voorzorg opgenomen, en op de nacontrole gaf de chirurg aan dat ik "de dans was ontsprongen". Door een ander eetpatroon is zijn de buikpijnen/darmkrampen wel een stuk veranderd... maar uiteindelijk ben ik op mn 36e alsnog geopereerd aan een acute blindedarmontsteking.
Gewoon bellen. Blinde darmontsteking gaat niet altijd gepaard met koorts en misselijkheid. Wel zijn de pijnklachten typerend voor een blinde darmontsteking. Beter 1x te vaak bellen dan 1x te weinig.
zou toch echt bellen. blinde darm wil je niet te laat mee zijn. dl is laatst ook op verdenking doorgestuurd naar het ziekenhuis. zij had ook geen koorts. was de hele middag al wat hangerig en plots heftige buikpijn. meteen de ha gebeld en na haar gezien te hebben moest ze toch naar het zkh omdat hij het niet vertrouwde. gelukkig bleek er niks aan de hand maar better safe than sorry.. als het wel de blnde darm is kan ie knappen als je er te laat bij bent en dan ben je verder van huis
Bedankt voor de adviezen. Ik heb gisteravond idd toch nog maar gebeld. Aangezien hij verder geen symptomen had (vooral koorts schijnt echt een must te zijn) hoefden we niet langs te komen. Ik heb toen aangegeven dat mijn kinderen in hun hele leven nog nooit koorts hebben gehad en ik toch graag wilde dat er even een arts naar zou kijken. Toen toch maar richting de HAP. Die hebben ons voor de zekerheid doorgestuurd naar de EHBO waar bloed geprikt is. Gelukkig was de uitslag goed en wijst niks op een ontsteking. We zijn gerustgesteld. De pijn lijkt vandaag ook minder heftig, dus misschien toch een beginnende buikgriep oid.
Fijn dat het geen blinde darm ontsteking is. Hopelijk knapt hij snel helemaal op. Bij een blinde darm ontsteking hoef je je niet altijd echt ziek te voelen. Ik heb 1 dag wat verhoging gehad en was verder niet misselijk of iets dergelijks, maar wel hevige buikpijn. De dag dat ik naar de huisarts ging, omdat ik moest van mijn man, had ik bijna nergens last meer van, waardoor het in het ziekenhuis ook moeilijk te constateren was. Maar na een echo en een scan bleek ik toch echt wel een blindendarm ontsteking te hebben, ondanks alleen hevige buikpijn en verder niet ziek voelen. Het hoeft dus echt niet zo te zijn dat je je er echt heel ziek bij voelt.
nee idd ziek hoef je er niet van te zijn.. een familielid van mij werd vreemd aangekeken dat hij er nog zo fris bij liep terwijl de blinde darm al bleek te lekken
Hier had dochterlief na 3 dgn koorts (40gr) ook ineens buikpijn, vreselijke buikpijn. Ook de hap gebeld, direct door naar SEH en daar bleek ze een longontsteking te hebben. (in het bloed was overigens wel een grote ontsteking te zien en blindedarm was snel uitgesloten)
Toen ik 16 was heb ik een behoorlijke tijd met enorme buikpijn rond gelopen. Aangezien ik er nooit koorts bij had werd ik steeds naar huis gestuurd. Tot ik op een gegeven moment weeer bij de hap zat en ik echt zo enorm ziek en ellendig van de pijn was ben ik opgenomen.. Ze gingen een kijk operatie doen, en ik had een geperforeerde blinde darm... Ruim 2 weken in het ziekenhuis gelegen (en mijn eindexamen van de middelbare school gemist ) dus koorts is niet altijd een symptoom. Als jij het niet vertrouwd en de pijn blijft terugkomen, gewoon weer aan de bel trekken!