gezond eten lukt niet ivm verminderde eetlust, tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mevrouw Pinguin, 20 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Dag dames,

Ik had altijd een heel gevarieerd gezond eetpatroon. Ik heb namelijk de neiging om snel Veel aan te komen. Afgelopen half jaar 20 kg kwijt geraakt en zit nu met een gezond bmi.

Maar nu lukt het me gewoon niet. Ik at bijv een halve komkommer per dag, de gedachte alleen al maakt me nu misselijk.
    Ik ontbeet altijd met of 2 boterhammen of met magere kwak of smoothie, maar nu smaakt het me niet en ontbijt Ik Veel te weinig.

Ik ben nog niks aangekomen en dat gewicht maakt me nu niet uit maar ik voel me nietgezond. Ik eet ook niet heel ongezond, savonds wel af en toe wat chippies, maar wil zo graag weer rauwkost en een bord groente kunnen eten. ..

hebben jullie hier tips voor?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Tja, 'gewoon' eten wat je wel aan staat. Die groentes etc komen echt wel weer.

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Het komt wel weer goed :) De baby krijgt wat hij nodig heeft, en zolang jij de groente en fruit niet ineens gaat vervangen voor chips en koek is het echt geen ramp :)

4. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad wat de dames hierboven zeggen. Dat komt echt wel weer. Andere tip misschien: kun je het niet lekker maken? Dus rauwkost dik in de hummus dippen, een lichte roomkaas door de spinazie, smoothie aandikken met yoghurt... dat soort voorbeelden. Zou je dat misschien wel eten?

Je kunt ook gezonde chips maken, sowieso met zoete aardappel, maar volgens mij zou je ook courgette chips kunnen maken. Met pastinaak kun je ook lekkere frieten maken (PB me maar voor het recept).

En je zou ook een gekookt ei kunnen eten, doe ik nu ook (alleen, ik heb juist meer met groenten, fruit en rauwkost en minder met ongezond eten).

5. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik maakte in begin van mijn zwangerschap veel fruitsalades misschien gaat dat er makkelijker in? Of smooties?

Die eetlust komt wel terug. Maak je niet druk om de kilo's /aankomen. Ik was t/m week 13 4kg afgevallen!
    Maar is inmiddels wel aangevuld :)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    In mijn zwangerschappen lustte ik haast geen groente, walgde er echt van. Ik at wat meer fruit want dat vond ik wel lekker en zitten ook vitaminen in :). En ik at wat meer pasta (met pastasaus met groente) of quiches en andere ovengerechten waarbij je de groente niet zo proeft.

7. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar, ik Let normaal ook echt heel erg op wat ik eet, en hou me aan een bepaald patroon. De laatste 2 zwangerschappen lukt dit gewoon. Niet, van alles wat ik normaal eet wordt ik hartstikke misselijk. Dus eigenlijk eet ik precies waar ik zin in heb. Ik heb dagen ertussen dat mn lichaam juist veel groenten enso vraagt en dan ga ik ook helemaal los ;)

8. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Eerst letten op überhaupt iets eten.. je krijgt vanzelf wel weer trek. Ik heb tot 16 weken vreselijk gegeten, ook alleen maar afgevallen. Daarna kreeg ik weer trek, al verdween dat weer bij 28/29 weken. Helaas eet ik nu dus ook niet echt top maar ik eet íets.. en helaas is dat niet altijd gezond maar dat komt dan later wel weer

9. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Je kunt ook vitaminetabletjes(voor zwangeren) slikken als je dat niet al doet. het is niet net zo goed als vitamines uit voedsel maar je krijgt dan tenminste bijna alles binnen :)

10. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Thanks voor de tips dames. Ik vind de ochtend het ergst. Wat ik ook ga bereiden, ik kokhals al bij het idee wat te moeten eten. Kwark met fruit gaat nog Het beste.

Wat ik verder zelf bedacht heb, verse jus drinken, drinken gaat makkelijker dan eten en ik heb ook al kokosmelk uit blik gehaald om daar morgenvroeg een smoothie mee te maken. Ik hoop dat het lukt.

Wat ik vandaag heb gedaan is bij de groenteboer rauwkost salade gehaald. Lang zo gezond niet als een komkommer ivm de saus, maar heb zojuist weer echt genoten van het eten. Dus dan maar een bakje rauqkost iedere dag.

Ik slik inderdaad al vitaminen!

Deel Deze Pagina