Hoe lang vloeide jullie na de bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by Dot, Nov 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik heb beide keren zo'n 6 a 7 weken na de bevalling gevloeid.
    Op het laatst steeds genoeg aan een inlegkruisje, maar toch.
    Is dit een normale tijd?
    Bij de 6 weken controle zei de verlosk. dat het nu toch langzaam op moest houden anders moest ik even naar de huisarts.
    Nu is mijn placenta beide keren vrij moeilijk losgekomen en heb een paar prikken in mijn been gehad om hem "los te maken".
    Toen nog met trekken enz eruit gekregen.:(

Nu vond ik dat ook best vervelend om de placenta er zo nog uit te moeten krijgen, misschien heeft dat ook een wond vanbinnen gemaakt zodat ik langer vloeide...

Hoelang verloren jullie nog bloed na de bevalling?

2. Happymam

Happymam Fanatiek lid

Feb 7, 2009
    1,251
    306
    83
    bij mij was het tot 5 weken dagelijks bloedverlies, daarna steeds paar dagen wel, paar dagen niet. 8 weken na de bevalling heb ik nog 2 dagen rood bloedverlies gehad, wel weinig. Vorige week had ik nog regelmatig bruine afscheiding, dat is nu een paar dagen weg, hoop dat dat echt het laatste was. De bevalling is nu 10 weken geleden.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Bij mij was het iets meer dan 6 weken, waarvan 5 weken echt flink, en dat was met een KS.

4. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    een week of zes. volgens mij maakt het niet uit of je ks hebt gehad of niet. ik had een ks.

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier ook beide keren een week of 6, na 2x een keizersnee. Dat maakt idd niks uit, je baarmoeder heeft toch een wond waar de placenta heeft gezeten.

6. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Hier ook iets van 6 weken

7. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hier maar 7 dagen?? zaterdags bevallen en de week erna was het gestopt ben ook maar 2 stolsels verloren na de bevalling...

8. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Durfde al bijna niet te reageren maar na een week was het echt minimaal, na 1,5 week is het gestopt. Achteraf gezien mag ik dus erg blij zijn als ik het zo hoor! ;)

9. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Goh, wat een verschil tussen vrouwen.

Waar zou dat aan liggen?

10. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    een week volgens mij.... bij de eerste iets langer...

moet ik wel zeggen dat ik de eerste 2/3 dagen echt bizar veel was... en dan van die vieze grote stolsels die je zo naar buiten voelde "flubberen".. tijdens het toiletbezoek... :p

hier kwam de placenta trouwens alle keren makkelijk naar buiten.. de laatste keer zo vlot, dat de vk niet eens kon opvangen... hup klets op het bed dat ding...;)

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Ik had het de eerste 4 dagen heftig, daarna ging het over in roze/bruin. Weet nog dat ik daar echt verbaasd over was en dacht dat het dan vast heel snel over zou zijn! Maar nee dus, dat roze/bruin heeft nog een hele tijd aangehouden. Volgens mij was het na 6,5 à 7 weken helemaal over. Placenta kwam trouwens makkelijk los.

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hier 5/6 weken gevloeid, toen was het alleen nog wat slijm een weekje en toen werd ik direct er na 2 weken ongesteld... Heerlijk! 2 maanden met verband gelopen :S

13. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    Hier toch wel een week of 4 flink bloeden, toen werd het een stuk minder en daarna werd ik alweer ongesteld.... alles bij elkaar dus wel 6 weken met verbandjes gelopen. Gelukkig hadden we een slechte zomer ;)

14. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,483
    94
    48
    6 weken ongeveer

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

11 weken, maar mijn placenta kwam heel moeilijk los.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Eerste keer 3 weken (met een placenta die pas na 70 minuten kwam!) tweede keer 7 dagen. De vlos kwam op de 8ste dag en toen vloeide ik al niet meer. Zalig!

17. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Hier 5 weken waarvan een week of 3 echt wel heftig als een goeie menstruatie. Op het laatst bijna niet meer, na 5 weken ben ik gewoon gestopt met het dragen van inlegkruisjes. Ik was dat gekloot met lappen tussen m'n benen meer dan zat en ik vloeide nog zó weinig (het was eerder heel licht gekleurde afscheiding) dat het makkelijk zonder kon.

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    kind 1: 5,5wk en vervolgens 2w daarna ongesteld (zodra ik met bv stopte)
    kind 2: 5,5wk
    kind 3: 7 wk, placenta kwam wel snel maar mijn baarmoeder trok niet samen, dus erge fluxus (2,5L) en de gyn moest echt handmatig 3 stolsels ter grote van tennisballen verwijderen

kind 4: schrik niet: 5maanden! wederom luie baarmoeder, fluxus + 2 stukjes placenta, 1 na een week, de ander na 3mnd.

kind 5: ze is nu bijna 3wk en het is zga over! maakte me al zorgen :)

19. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Dus het is niet abnormaal om 6 a 7 weken te "vloeien".
    Dan weet ik dat tenminste ;)

Toch hielp borstvoeding geven niet echt mee....
    Ze zeggen dan dat je baarmoeder sneller samentrekt.

20. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Zo'n 6 weken geloof ik.. Bij beiden trouwens; terwijl de ene keer mijn placenta snel loskwam en de andere keer niet. én de ene keer mijn baarmoeder snel terug in z'n normale stand was en de andere keer niet (zakte toen erg langzaam).

Maar jak.. Mocht ik nog een 3e zwangerschap meemaken zijn die eerste weken echt niet mijn leukste. (Liever nogmaals weeën+bevallen als die lappen en al dat bloed: blegh!)

Share This Page