erge pijnklachten (alle gewrichten) NA zwangerschap.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Tassie74, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Hier en daar heb ik wel wat gevonden over pijnklachten in de gewrichten na de zwangerschap, maar eigenlijk nog nooit echt een oplossing hiervoor gelezen.
    Ik heb sinds de bevalling (keizersnede) hele erge gewrichtspijnen in vooral mijn handen (pols, vingers), mijn voeten (voetzool en wreef), knieën en ellebogen. Ik kan moeilijk lopen, vooral nadat ik langer gezeten of gelegen heb. Alles knakt (vingers, polsen, voeten). Mijn vingers zijn ook dikker dan voor de zwangerschap en ik pas nog steeds mijn ringen niet.
    Mijn huisarts kende de klachten niet en heeft mij wel getest op ontstekingswaarden. Deze waren niet verhoogd....dus geen reuma (gelukkig). Waarschijnlijk is het iets hormonaals. Ik had van de huisarts Ibuprofen voorgeschreven gekregen wat niets deed (ik gebruikte het als onderhoudsdosering 3dd).
    Nu ben ik echt helemaal op. Ik kan niet slapen van de pijn (steken in de gewrichten), omdat ik dus niet weet hoe ik moet liggen, ik kan niets pakken met mijn handen zonder pijn (ik kan bijvoorbeeld heel moeilijk thee zetten omdat ik de waterkoker door de pijn in mijn handen met 2 handen moet vasthouden, een fles kan ik niet opendraaien) en nog het ergste....ik heb ook erge pijn wanneer ik mijn meisje optil, vasthoud, de fles geef, verschoon enz.
    Nu las ik (moet ik misschien ook niet doen) dat mijn klachten ook wel erg op fibromyalgie lijken (ik heb al mijn hele leven PDS wat nu sinds de bevalling ook weer erger is geworden).
    Ik ga sowieso vandaag maar weer eens contact opnemen met de huisarts, omdat ik verder onderzocht wil worden en goede pijnstilling wil hebben, omdat ik nu toch wel een keer gewoon wil slapen.
    Wie heeft er ervaring met deze klachten (tijdens de zwangerschap had ik deze klachten absoluut niet) en kan mij vertellen wat toen geholpen heeft?

2. mags86

mags86 Lid

9 dec 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik lees mee: heel herkenbaar! Pittige zwangerschap en 35+ kilo aangekomen. bevallen spoedkeizersnede onder algehele narcose (na 18 uur te hebben mogen proberen).

Kleine man is inmiddels 9 maanden en heb nog steeds klachten.
    De polsen waren volgens de arts hormonaal en idd deze pijn en het knakken is bijna verdwenen maar oh wat voel ik me soms dagen slecht..
    Alsof ik te hard me best heb gedaan in de sportschool alles doet zeer en is stijf en moet dus elke dag weer even opstarten en de ene dag verloopt beter dan de andere dag.

Ik wordt voor mijn traumatische bevalling nu begeleid door een psycholoog om alles weer op de rit te krijgen, de ruggenprik werkte niet dus paniek en angst en daarom onder narcose de keizersnede ondergaan.
    Volgens haar door een pittige zwangerschap en start met zoonlief (ziekenhuisopname) heb ik niet herstelt en weken overleeft omdat achteraf mijn zoontje na uren huilen en weken verder koemelkallergie bleek te hebben. Nu heb ik volgens haar een trauma, ben oververmoeid en zit tegen een burn out aan. Zelf ontken ik dit en denk dat alles met de vermoeidheid te maken heeft en geen herstel.. en ik denk door al het extra gewicht en de kilo's die er nog niet af willen dat daarom mijn lichaam nog niet wilt. maar goed dat is nu gokken en zoeken naar een antwoord om er mee om te kunnen gaan want het is soms echt niet te doen en dat idd met een kleintje..

Nu ben ik ook aan het dokteren want heb veel last van me liezen. na een echo blijken me lymfeklieren vergroot en dit kan van een ontsteking zijn of zijn geweest (gek niks in het bloed te zien) en het lichaam ruimt zelf op of nog een nasleep van de keizersnede. afwachten en aankijken of het vanzelf verdwijnt.
    Maar nu heb ik ook al 2x bloedgeprikt en is er op van alles getest maar alles was gelukkig goed.

Nu ben ik ook aan het rondneuzen op internet en ben ook fibromyalgie tegen gekomen en ga dit nog verder uitpluizen.
    Ik lees tegenstrijdige informatie over het wel en niet erkennen van deze aandoening.

Ik ben benieuwd of hier meer naar voren komt van mede mama's!

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    @Mags; dank voor je reactie enneh, wat vervelend dat jij ook die klachten ervaart, zeker na zo'n lange tijd nog.
    Ik ga in ieder geval vanmiddag de huisarts bellen voor telefonisch overleg en met de vraag of mijn bloed uitgebreid getest kan worden op hormoonwaarden, ontstekingswaarden en schildklierwaarden (ik heb sowieso een behandelde traagwerkende schildklier).
    Eventueel vraag ik om een verwijzing naar een reumatoloog. Oh ja en in ieder geval om goede pijnstilling.
    Ik zal aan het einde van de middag of vanavond nog even een update schrijven over het gesprek met de huisarts.

4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Ahum, mijn huisarts is er deze week niet.......Nou ja, dan wordt het maandag:(

5. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik lees ook even mee! Nog niet zo lang bevallen, maar sinds de bevalling enorme zere gewrichten in mijn handen. Soms, als ik 's nachts wakker word, kan ik de vingers van mijn rechterhand niet eens strekken, dan moet ik ze met mijn linkerhand recht duwen, en voel ik de gewrichten gewoon weer terug op hun plek ploppen ofzo.
    Maar zo te lezen heb ik nog geluk dat het alleen mijn handen zijn en niet de rest van mijn gewrichten!

Deel Deze Pagina