Ik hoor(de) zovaak om me heen dat je de pijn gelijk vergeet als je kind eruit is en op je buik ligt . Ik was de pijn helemaal niet vergeten . Ik was zo in shock van de pijn van de weeen dat ik nog niet een besefte dat ik eindelijk me baby in me armen had . Ook het hechten scheen ik volgends veel mensen niet te gaan voelen omdat ik me baby op me borst had , maar het deed verschrikkelijk zeer zonder verdoving . Ik schreeuwde zelfs terwijl ik me zoontje op me borst had . Ik was super blij met hem hoor en natuurlijk nog steeds maar ik was teveel in shock om ook maar helder te denken . Terwijl ik op tv altijd moest huilen als ik een geboorte zag . Het lijkt zo emotioneel maar op dat moment lijkt het eerder onwerkelijk , en ben je nog in trance van de pijn . Maar het leek wel echt alsof me wereld stil stond . Of is het eigenlijk juist vaker zoals je op tv ziet dat je de pijn vergeet enzo en heel emotioneel en mooi ? Bij mij begon dat pas die avond toen al het bezoek weg was en we in de kraamsuite lagen , ik kon niet stoppen met naar hem kijken en dat gevoel als hij bij me lag . Zulke vlinders zal ik nooit voor een ander voelen (tenzij het zijn broertje of zusje is ) . Ik ben non stop wakker gebleven 1 week lang inclusief nachten , geen middag slaapje geen rust niks , non stop gekeken naar hem . Ik kon niet slapen werd als een magneet naar hem toegezogen . Ik vraag me af hoe het bij jullie ging ? Achteraf terug denken aan het moment dat hij geboren werd vind ik emotioneler als het moment zelf , hoe zit dat bij jullie ?
Dirksmama , Ik hoorde het zo vaak ! Als de baby op je borst ligt vergeet je alle pijn . Ook toen ik nog niet zwanger was , en op kraambezoek was of wat dat ook . Maar misschien ben ik de enige
Nee je bent zeker niet de enige ik kreeg dit ook heel vaak te horen, maar we zijn nu bijna 4 jaar verder en ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren. Dus nee die pijn vergeet ik niet.
Pijn van de bevalling was ik zo vergeten of vergeten, ik zeg het altijd zo, je weet dat het niet pijnloos is dus dat wat ik gevoeld heb hoorde erbij. Hechten hebben ze bij mij onder verdoving gedaan dus daar heb ik weinig van gemerkt gelukkig.
Ik ben nog niet bevallen, maar geloof ook echt niks van die verhalen! Ik heb het ook meerdere malen gehoord, vooral van oudere collega's. De jongere, bij wie de bevalling dus nog verser in het geheugen ligt, zeiden al dat het onzin is dat je die pijn meteen vergeten bent. Ik ben benieuwd hoe ik het ga ervaren!
Ik denk niet dat ik de pijn ooit vergeet.. De weeën, persweeën, hechten, ontstoken en ingegroeide hechtingen.. Nog net geen trauma aan overgehouden
Ik was de pijn na de bevalling direct vergeten. Toen ik M. vast had was het zo onwerkelijk. Ik had eindelijk na alle ellende een kind. Ik was verliefd, verward, gelukkig en dood moe, maar ik had direct geen pijn meer. Van het hechten heb ik serieus niks gevoeld. Ik heb alleen maar naar M. gekeken en tegen hem gepraat. Hoe dankbaar ik ben dat hij er is hoe bijzonder hij is en hoe verliefd ik op hem ben. Dat ik hem de gelukkigste jongen op de wereld zou maken en hij nooit maar ook nooit iets te kort zou komen. Toen ik alles had gezegd tegen hem wat ik op dat moment voelde was het hechten al klaar. Zwanger zijn 9 maanden vond ik 3 keer niks, maar bevallen dat wil ik nog wel 100 keer doen. Zo heftig, maar zo bijzonder. En ik had niet eens een makkelijke bevalling. En M. was ook nog eens ruim 8 pond. Bevallen doe ik graag nog eens, maar als iemand anders dan 9 maanden zwanger voor me wil zijn zou dat heel fijn zijn
Neuh vergeten niet echt, wel hoe intens het was. Maar dan de weeen. Heb nog een jaar lang klachten gehad dus tja..
dat was het eerste wat ik zei: Nou die pijn ben ik écht niet gelijk vergeten. Maar al snel kon ik me niet meer exact herinneren hoe het voelde gelukkig. En na 3 weken had ik al een pijnlijke ervaring die heftiger was, dan de bevalling . En dáár kreeg ik géén kindje voor terug - dus die kon ik moeilijker vergeten. En tja, ondertussen heb ik 2 meiden - dus ik was de pijn voldoende vergeten om er nog eens aan te beginnen
Zegt m'n moeder ook altijd tegen mij haha. Of het ook echt zo is, kan ik jammer genoeg niet over meepraten.
Nog nooit gehoord! Wel dat je de pijn uiteindelijk vergeet. 2 zware bevallingen gehad met alles erop en eraan uiteindelijk 2x spoedkeizersnede. Dan word je nog weeeeeken geconfronteerd met de pijn ,lachen,opstaan,draaien in bed,verzitten alles doet pijn. Ook verliefd op de kids hoor,daar niet van maar je word er bij elke beweging er wel weer evem aan herinerd.
En ik ben liever zwanger dan dat ik bevallen moet Tijdens mijn zwangerschap heb ik helemaal geen last gehad van mijn "ziekte" dus dat was echt een genot.
Maar weet je ik ben ook niet vergeten dat het pijn deed,maar je kan pijn niet voelen als je eraan terug denkt
Nee daar geloof ik echt geen reet van. Ben zelfs bang dat ik denk 'ga eerst maar bij papa', vanwege wat me 'aangedaan' is. Maar goed, ik wilde het zelf natuurlijk.
Toch herkenbaar voor veel mensen ! Ben ik dus niet de enige . Op tv lijkt het zo mooi Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met een 2e gaat ? Toch emotioneler of niet ? Ik kon het gewoon niet beseffen een baby van mij zelf , het was gewoon ongelofelijk , dacht ook altijd dat er wel geen baby uit mijn buik zal komen . Is het bij een 2e niet realistischer ?
Ik ben vanmorgen bevallen en ik weet nog wel dat het er aan het eind heftig aan toe ging, maar ik herinner me niet meer zo erg hoe de pijn nou eigenlijk voelde... Ik zou het zo overdoen Dat je niks meer voelt als de baby op je borst ligt dat klopte bij mij niet. Vond de hechtingen geen pretje...
Bij mij bij de eerste twee wel al had ik bij de eerste wel een knip dus werd er na de bevalling steeds aan herinnerd. Maar in principe was ik de bevallingspijn wel meteen kwijt. De derde was er binnen een uur hierdoor heb ik nog een paar dagen beetje heftige naweeën gehad. Heel heftig als je kindje er al is, want de weeën waren 3 heftig en je kindje heb je al in je armen dus de pijn is voor niks.