Pijn na bevalling gelijk vergeten

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door lisanne123, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Gefeliciteerd!

Ik heb een hele tijd gehad dat ik helemaal naar werd als ik aan de pijn terug dacht.
    Nu is het gelukkig wat minder.

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Echt niet dat ik de pijn meteen was vergeten dat duurde wel zeker 6 weken toen ik eindelijk een beetje weer fatsoenlijk kon zitten!
    Ik had dan ook een horror bevalling dus zal de details maar achterwege laten;)

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik weet nog echt wel dat het pijn deed, dat ik dacht dat ik dood ging...maar hoe heftig dat was...Geen idee meer. Dat was meteen alweer verdwenen.

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik hoorde het ook vaak voordat ik kinderen had maarre...uhm nee! De pijn is wel voorbij maar zeker na de tweede dacht ik, dit nooit meer :p Nu hij 2 is ben ik de pijn wel vergeten maar ik kan het me nog wel herinneren hoor ;) Desondanks vond ik het wel de mooiste en bijzonderste ervaring van mijn leven.
    En dat hechten... Poeh, dat deed ook verschrikkelijk pijn. Ik was ook ontzettend blij dat dat niet nodig was na de tweede.
    Je bent dus niet de enige ;)

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Oh hell ja die naweeën... >_<

6. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    5 maanden geleden bevallen en de pijn nog niet vergeten wel was ik erg emotioneel toen hij op mijn borst lag maar denk nog dagelijks terug aan de horror..

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee ik ben het nog steeds niet vergeten. Ik durf eigenlijk ook niet meer zwanger te worden omdat ik dan weer moet bevallen... Heb er denk ik echt een trauma aan over gehouden want wil zo graag nog een kindje maar de bevalling houd me tegen :(

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Lisanne,

Wat vervelend! Ik ben ook gehecht en wist niet dat het pijn ging doen. Ik had koorts en was al helemaal niet lekker tijdens de bevalling, dus wat ze zeggen klopt niet altijd inderdaadjes.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nou de pijn van een bevalling is volgens mij een van de ergste pijnen die je kan hebben! Echt niet dat ik dat ooit vergeet! Je geeft het wel een plekje.

10. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook niet gelijk vergeten hoor. De placenta kwam niet los en ik had na mijn stortbevalling nog vreselijke weeën. Uiteindelijk naar de ok om daar de placenta te verwijderen en op dat moment dacht ik echt niet aan mijn kleine man. Ik wilde alleen maar zo snel mogelijk onder narcose zodat die pijn zou stoppen. Daarna, terug op de kamer, kon ik intens genieten, maar de pijn wist ik nog precies. Ik weet dat ik ook echt heb gedacht dat ik dit nooit meer zou doen.

Nu, ruim een jaar verder, weet ik dat ik nog nooit zoveel pijn had gevoeld. Maar ik kan me niet meer herinneren hoe die pijn precies was. Inmiddels durf ik een tweede bevalling dan ook weer aan (maar we wachten nog wel even).

En ik kreeg ook inderdaad vaak te horen: de bevalling is niet prettig, maar valt mee. En daarna ben je alles vergeten. Nu denk ik: fijn voor de dames die dat inderdaad zo hebben ervaren. Persoonlijk vond ik het vreselijk.

11. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik herken dat ook wel maar dan hier van de:

- slapenlozen nachten in de zwangerschap
    - maagzuur
    - HG alleen maar overgeven
    - Hele dag & nacht op de wc
    - Op het laatst elke dag naar het zkh vanwege hoge bloeddruk en me rot voelen en bang zijn voor zwangerschapsvergiftiging
    - En dan het aller engste: de ruggenprik waaaah!! En dat Jenthe er niet uit kon komen door mijn bekken die verkeerd stonden. Wel na de pomp en knip op het nippertje.Dat haar hartslagje daalde was ook zo eng!

Zit nu nog aan de medicijnen voor mijn bloeddruk heb nog steeds klachten na 3 maanden na de bevalling helaas.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    HA! Ik heb geloof ik gezegd dat iedereen die zegt dat het zo geweldig is, bevallen, en dat de direct de pijn vergeet, liegt dat het gedrukt staat. Ik geloof er niets van, ik weet nog prima dat het verrekte veel pijn deed.

Wat mij wel is bijgebleven is dat de pijn wel direct over was toen Eva op mijn buik lag, en dat de hechtingen ondanks de verdoving niet fijn waren.

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'na de bevalling'

14. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ik was de pijn echt helemaal vergeten toen mijn dochter op me buik werd gelegd.
    Echter kreeg ik wel een paar uur daarna flinke naweéen.
    Dat was niet fijn.

15. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Haha, ik weet nog dat ik met mn dochter in mn armen lag, ik was net gehecht, en dat ik de verpleegster toen vroeg "hoe zit dat met die pijn direct vergeten, want ik weet het nog steeds". Die vrouw die keek me aan en moest zooo lachen :) Dat duurt dus even.. En nu, bijna 3 jaar later kan ik me de exacte pijn inderdaad niet meer voorstellen.

16. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

Ik heb echt top bevallingen gehad.
    Zou het zo weer overdoen,ik vond het zo mooi en bijzonder.
    Eerste bevalling was niet vlekkeloos maar goed,ik was het allemaal zo vergeten zoals ze zeggen toen ik mijn meisje in mijn armen had.
    2e bevalling echt zooooo relaxed en niks geen uitscheuren,enkel wat schaafwondjes.
    3e bevalling ook heel relaxed.
    Ik zou ingeleid worden maar het was al vanzelf begonnen.
    Kreeg wel een balonnetje ingebracht omdat ze het niet zeker wisten of het nu al begonnen was maar ik kreeg meteen felle weeën en de verloskundige van het ziekenhuis zei al dat het inderdaad al vanzelf bezig was maar dat dat ballonnetje net even de doorslag gaf tot volle en pijnlijke weeën.
    Na 2 a 3 uur een ruggeprik gehad en ik voelde me zoooo ontspannen!
    Heb maar 9 minuten geperst en heb haar zelf aangepakt en op mijn borst gelegd,zoooo mooi en bijzonder!
    In de zwangerschap riep ik steeds dat dit echt de laatste keer zou zijn maar uuhh....Ik wil over een jaar of 5 eigenlijk nog heel graag een 4e kindje:)
    De liefde voor je kind is zo heerlijk,geweldig en bijzonder!!!!
    Maar de komende 5 jaar nog zeker geen zwangerschap!
    Ben nog aan het bijkomen van de laatste zwangerschap haha maar ik zou dol graag ooit een 4e willen.
    Ben gek op kinderen!!!

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ondanks de pijn die het deed vond ik het echt een geweldige ervaring. Ik zou het zo nog 10x willen doen, het zwanger zijn en bevallen. Ik vind 3 kindjes alleen genoeg dus blijft het hierbij.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.168
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb dat 'gerucht' ook wel vaker gehoord maar eh... Nee. Sorry voor de dames die nog moeten. Maar ik was het niet gelijk vergeten. Mensen hebben een slecht geheugen voor pijn, maar voor zover je je pijn kunt herinneren wee ik het echt nog wel.

Neemt niet weg dat ik die pijn wel de moeite waard vind. (Zie ticker... Ik ben bijna weer aan de beurt. :))

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Vergeten? Nee, hier niet. Ik kan me bepaalde pijn zeker nog herinneren.
    Maar het is alle moeite wel meer dan waard geweest!

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vond het echt niet geweldig, eerder een noodzakelijk kwaad ;). Sterker, ik heb lopen vloeken dat het zo'n pijn deed, had ook alleen maar rugweeen, dus kon niets anders dan staan om ze enigszins op te vangen (zitten en liggen gaf zoveel druk op mijn baarmoeder dat dat helemaal niet te doen was), en ik was al een dag en een nacht op, dus mijn energie was letterlijk down the drain. Ik kon niet meer op mijn benen staan, maar had niet veel keus. En toen ik eindelijk de moed had om om pijnstilling te vragen (wilde het eigenlijk perse zonder doen), had ik al 8 cm ontsluiting, dus was het niet meer mogelijk. Ik heb zo hard geperst, dat ik hele kleine bloeduitstortinkjes had op mijn gezicht van gesprongen adertjes, en die vacuum pomp .... brrrrrrr niet fijn.

Ik vond de geboorte een waar wonder, dat opeens mijn kleine meisje daar op mijn buik lag, met alles erop en eraan, en dat ze uit mij kwam. Maar de aanloop er naartoe ... nee, niet geweldig

Deel Deze Pagina