Nou.... ik heb ook vaak gehoord: Als ze op je buik liggen, ben je 't allemaal kwijt en idd hechten doet geen zeer, want die pijn valt in het niet bij de bevalling. Dat is dus echt een leugentje, wat mij betreft. Ik weet nog heel goed hoe zeer de bevalling deed en het hechten ben ik nog lang NIET vergeten.... Ik beval nog liever een paar keer, dan dat ik weer gehecht word!!! Wat dat betreft vond ik de geboorte helemaal niet zo bijzonder. Het mamagevoel kwam, toen mijn meisje aan mijn borst dronk, toen werd ik verliefd
Volgens mij ben ik de enige maar ik was gelijk alles 'vergeten' de seconde na de knip en hup daar was ze al toen was alle pijn meteen weg!!!! In 2,5 uur bevallen wel een behoorlijke knip, wat ik dan weer niet begrijp is dat mensen zeggen dat je die knip niet voelt omdat ze in een wee knippen, ze knipte bij mij in een perswee maar die heb ik behoorlijk gevoeld die knip, hechten werd verdoofd. De pijn van de bevalling was meteen direct weg en heb geen enkele naweeën gehad. De borstonteking, later 2 abcessen in mijn borst, en toen dat over was galstenen met uiteindelijk toen mijn meisje pas 6 weken was een galblaasverwijdering vond ik 100.000x erger en veeeeeel pijnlijker. Die pijn weet ik nog goed, de pijn van de weeen niet meer.
Over snel bevallen hier dus ook snel voor een 1e in 2,5uur. Ik had me erop ingesteld dat de weeen rustig aan steeds erger en heftiger werden, dat was bij mij dus niet zo, was gelijk BAM heftige weeen, vond het erg moeilijk in begin wist even niet wat ik moest, was gelijk erg heftig en pijnlijk daar had ik me niet op ingesteld (wel dat het pijnlijk zou zijn maar dacht dat het geleidelijk ging) dus was even heftig. Veel mensen in mijn omgeving zeiden dat wil ik ook en 'dan heb je ook niks geleden' kan ik wel boos om worden. Hoe snel of langzaam, je ook bevalt het is en blijft heftig. Toen oms meisje er was, was ik helemaal ondersteboven (letterlijk en figuurlijk hihi) wist helemaal niet wat me nou allemaal overkomen was moest echt nog even doordringen. Was er nog niet echt op ingesteld met 37 weken en 3 dagen, beetje wel natuurlijk maar ik dacht dat duurt nog wel eventjes. En ineens pats boem 2,5 uur laten waren we al papa en mama......3 uurtjes later waren we thuis, zegt de kraamzorg 'zo ga nog maar even lekker slapen ik kom dadelijk weer terug' slapen......we lagen allebei als een geschrokken konijn in de koplampen, vol adrenaline, en vol geluk naar het wiegje langs ons bed te kijken
De pijn van de eerste voel ik nog hoor maar dit komt komt denk ik ook door de heftige snelle bevalling van 80 minuten. De tweede bevalling was relaxed duurde 3 uur waarvan 4 minuutjes persen en echt pijn die niet meer te houden was heb ik niet gehad ik vond het eigenlijk helemaal niet verschrikkelijk pijnlijk.
Ik heb de laatste 3 maanden van de zwangerschap in een rolstoel gezeten door ernstige BI, die pijn weet ik nog maar al te goed... De bevalling deed zeer, dat weet ik... Maar hoeveel zeer?? Ik kan me de pijn écht niet meer voor de geest halen! (maar goed ook zegt mijn man, haha) Hechten is bij mij ook met verdoving gedaan, gelukkig, want één van de 10 hechtingen was niet helemaal goed verdoofd, en dat weet ik nog wel erg goed! Overigens kan ik me nog wel herinneren dat de pijn van de persweeën en het persen wel ineens over was toen ze eruit was.
Poeh, ik weet nog wel dat ik veel pijn heb gehad, maar was het inderdaad na de bevalling al vrij snel vergeten. Ik kon alleen maar genieten van dat wonder op mijn buik. Hechten voelde ik wel, verdovingsprik was niet fijn. Heb geen naweeën gehad, misschien scheelt dat. Maar ondanks alle pijn vond ik het ook heel bijzonder en hoop ik dat ik nog eens mag bevallen.
Bij de eerste niet. Heftige bevalling met ruggenprik die aan het eind afgezet is. Ik zou echt niks voelen. Wel dus. Vacuumpomp erbij omdat ze vast lag. Knip, compleet uitgescheurd. Nee, dat was ik niet meteen vergeten. Ik was zo van mn padje af door de pijn en heb toen ook niet van mn kleine kunnen genieten. Niet alleen door de pijn natuurlijk, ook door alles er omheen. Maar dit was mn eerste en het bleef hierbij. Nooooit meer een bevalling..... Maar stom, je weet dat het ontzettend pijn gedaan heeft maar de pijn zelf, vergeet je. 2e thuis bevallen. Alles super relaxted en die pijn was ik echt meteen vergeten. Echt. Ik vond het trouwens niet superpijnlijk. Misschien dat dat het ook makkelijker maakt en je het snelller vergeet? Ik heb meteen na de bevalling gezegd dat ik het zo nog wel een x doe