pijn na bevalling..van onder

Discussie in 'De bevalling' gestart door chanisse, 6 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanisse

chanisse Lid

12 mrt 2006
    98
    3
    8
    labmedewerkster
    huissen
    anderhalve week geleden ben ik bevallen,zonder scheuren en knippen.
    ik heb nu wel heel erg veel last bij mijn plasgaatje..t doet heel erg veel pijn en als ik het aanspan komt er druk op te staan.
    t voelt net aan of er een blauwe plek zit..wie herkent dit ook en is dit normaal?

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Volgens mij zijn dat je bekkenbodemspieren die door de bevalling een optater hebben gehad.

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Dat denk ik ook, je kan hier oefeningen voor doen maar zal ook gewoon moeten genezen.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Heel herkenbaar. Alhoewel ik wel ben ingeknipt. Heel veel last gehad van onder. Heeft je kraamzorg en/of verloskundige je niet verder gecontroleerd? Dan weet je of er een blauwe plek zit. Die kun je namelijk instrijken met Arniflorzalf. Geeft echt verlichting. Verder gebruikte ik ijscompressen tegen de zwelling. Maar goed... dan moet je wel weten wat er precies is.

5. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Chanisse ik heb er ook last van maar ik heb wel een aantal blaaskatheter gehad en ben wel ingeknipt,alleen zit er bij mij helemaal geen zwelling of iets.
    Heb jij ook meestal meer last als je bijna klaar bent met plassen?
    Ik moet morgen voor nacontrole naar de gyn en ik zal wel even vragen wat het is en hoelang het duurt voordat het weg is.

6. chanisse

chanisse Lid

12 mrt 2006
    98
    3
    8
    labmedewerkster
    huissen
    hoi vales

ik krijg die mijn meer in de avond..smorgens heb ik weinig last,hoe later t word hoe pijnlijker.
    t brand ook een beetje bij t plassen(t is geen blaasontsteking hoor),maar savonds kan ik moeilijker lopen en merk ik het vooral met opstaan en als ik ga zitten.
    heb jij er lang last van?ik dacht eerst dat ik een verzakking had,en dat ik de enige was!
    maar t zou fijn zijn als je t vraagt,laat t me dan weten,alvast bedankt!

groetjes chanis

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik ben vandaag naar de gyn geweest en die zei dat het wel normaal is en vanzelf overgaat.
    Ze zei een bevalling is een hele aanslag op een vrouwenlichaam en heeft gewoon tijd nodig om te herstellen.
    En van dat plassen komt bij mij inderdaad van de blaaskatheters,ik moet gewoon veel drinken en ook dat gaat vanzelf over.

Deel Deze Pagina