6 weken zwanger en bloeding ---> help!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ieske00, 1 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ieske00

Ieske00 Lid

7 aug 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Vandaag zou ik 7 weken en 1 dag zwanger zijn. Afgeslopen dinsdag (6weken en 4 dagen) begon ik met bloeden. Eerst donker bruin later iets roder toen weer donker bruin. Dit is tot de dag van vandaag. Donderdag vk gebeld en kon s middags terecht. Ze hebben een uitwendige echo gemaakt. Na veel zoeken baarmoeder gevonden en vruchtje. Maar geen hart actie. Volgens vk is miskraam begonnen. Nu vraag ik me wel een beetje af.... 1 is de termijn niet te pril voor hart actie? En 2 is het wel zichtbaar met de uitwendige echo? Ik heb geen krampen od.

Graag jullie ervaringen. Ben er echt gek van aan het worden :(

2. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Zelf bloedverlies gehad met 6.2 en toen was er wel een hartje te zien... Het ie jammer genoeg nu afwachten want kan beide kanten opgaan:( sterkte met wachten

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Helaas afwachten is het enige wat je kunt doen.. :(
    Het kan zijn dat je net wat minder ver bent dan je dacht.
    Waren er voor de vk andere redenen om te zeggen dat je een miskraam krijgt? Met die termijn een uitwendige echo is helemaal niet betrouwbaar... Waarom hebben ze geen inwendige echo gedaan?

Sterkte meis..

4. Ieske00

Ieske00 Lid

7 aug 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Thanks voor jullie reacties

Ik weet t niet Madelein. Mijn eerste afspraak zou volgende week zijn met 7 weken en dan zou ik een inwendige krijgen. Het enige wat er is gebeurt is dat ik ongesteld ben geworden dinsdag. Thats all.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik had uit je eerste post niet begrepen dat je echt ongesteld was geworden? Bloedverlies zegt niet altijd dat het mis is!
    Als er op de echo nog een vruchtje te zien was heb je toch (nog) geen miskraam Gehad? Helemaal niet als je alleen bruin verlies hebt, en een beetje bloedverlies.

Veel meiden hier hebben bruin verlies en soms zelfs bloedingen terwijl het gewoon goed zit meis! Vandaar dat ik me afvroeg of ze ook inwendig hebben gekeken.
    Staat er nog een echo gepland?

6. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Met 6.4 weken een uitwendige echo ?????????
    Tja, het kan bij sommige dames, maar echt betrouwbaar is het absoluut niet.
    Daarbij komt bloedverlies in de eerste weken van de zwangerschap veel voor.
    Ik heb bloedverlies in extreme mate, en heftige buikkrampen gehad, van week 4 tot aan week 10.
    En kijk mijn banner, dochterlief is alweer 16 maanden.
    Krijg je nog een echo ??

7. Ieske00

Ieske00 Lid

7 aug 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dinsdag moet ik terug. Om te kijken of de baarmoeder leeg is. Maar ik wil eigenlijk dat er nog goed gekeken word. Mss ben ik nog niet zo ver? Maar alleen uitwendig is toch raar of niet? Is dan hart actie te zien? Überhaupt?

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja dat is heel raar...
    Ik weet het niet zeker, maar bij mij hebben ze tot de 12 weken alleen maar inwendige echo's gemaakt omdat het niet betrouwbaar is.
    Met een inwendige echo is het hartje al heel inie minie, een klein knipperlichtje. Dus kan me voorstellen dat het met een uitwendige echo misschien helemaal niet te zien is!

En als ik je verhaal zo hoor heb je helemaal niet veel bloedverlies gehad dus? Een mk bij die termijn is echt een flinke menstruatie!

9. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Een uitwendige echo met 6.4 weken, dan is het heeeeeeeeel moeilijk om uberhaupt een hartactie te registreren.
    Dat is nauwelijks haalbaar.
    Alles is nog zo ieniemienie. Ze doen niet voor niets meestal een inwendige echo met dit termijn.
    Bij mij gingen ze pas over op een uitwendige echo toen ik 10 weken was.
    Ik zou een dinsdag vragen om een inwendig echo, en zeggen dat het bijna onmogelijk is om met een uitwendig echo op 6.4 weken, een hartactie te zien.
    Hartje van het kind start omstreeks de 6 weken, en sommige kindjes start hij zelfs nog ietsjes later.
    Dus hoe kan de VK dan kiezen voor een uitwendige echo ?? Die hoort zo iets toch te weten.
    Daarbij komt jou verhaal op mij over alsof je niet zo heel veel bloed verloren bent. En geloof me, als je een MK met 6 weken, dan bloed je echt wel veel hoor. In ieder geval is het vergelijkbaar met een flink menstruatie.

10. Ieske00

Ieske00 Lid

7 aug 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat is niet veel bloedverlies.... Een maandverbandje per 3 à 4 uur met n dikke streep?

Ik had tot woensdag pijnlijke borsten en een trekkerig spierpijn gevoel in m'n rechter lies. Dat had ik al twee weken. Borsten zijn weer normaal. Liespijn is sinds vandaag weer terug. Pfff pieker me suf!

11. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0

Tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje had ik de ene dag pijnlijke borsten, andere dag weer niet. Dan weer wel, dan weer een week niet.
    Een bloed streep in je maandverband in 3 a 4 uur tijd, is echt niet veel.

12. Ieske00

Ieske00 Lid

7 aug 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Tsja sjannie ik weet t ook niet. Op dat moment ben je overdonderd en wil je alleen maar naar huis! Ik ben er pas later over gaan nadenken. Ga dinsdag maar afwachten. Dan heb ik een andere vk. Als ze ook over uitwendige begint ga ik t vragen. Als t kindje niet vanzelf komt laat ik t pas weghalen als ik een inwendige heb gehad. Zooo raar

13. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Inderdaad vragen om een inwendige echo, als ze wederom een uitwendige willen maken.
    Uitwendig is niet betrouwbaar in deze weken. Veel te klein allemaal nog.
    In elk geval heel veel sterkte en succes een dinsdag.
    Duim voor je dat er wel degelijk een hartje klopt.
    Laat je het nog wel even weten ??

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Als zij dat niet willen doen zou ik een verwijzing naar de Gyn vragen, desnoods via je huisarts!

En voor ze het weg halen in het ziekenhuis krijg je nog diverse echo's, omdat ze er daar zeker van willen zijn dat het echt niet goed zit

15. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Dat klopt wat je zegt.
    Het ziekenhuis doet niet zomaar 1, 2, 3 een curretage, ze willen eerst zekerheid.

16. Ieske00

Ieske00 Lid

7 aug 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jullie zijn schatten! Ik wil me niet vasthouden aan hoop die er niet is maar ik wil wel absolute zekerheid! Pas dan laat ik ons kindje weghalen. Eerder niet!

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Je hebt gelijk!
    En ik ben normaal niet zo van het valse hoop geven, maar in jouw verhaal klopt teveel niet!!
    Ik ga heel erg voor je duimen dat je volgende week een mooi knipper lichtje ziet op de ( inwendige ;)) echo!

18. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    We willen je idd geen valse hoop geven.
    Maar zoals Madelein al zegt : er klopt teveel niet.
    Bloeding is niet heftig en zo.
    Juist dat geeft mij, voor jou, toch wat hoop dat het wel goed zit.
    Een echo dinsdag, zal dat moeten uitwijzen. En ik hoop echt ontzettend dat je dinsdag een mooi kloppend hartje ziet.
    Zal dinsdag aan je denken ( al weet ik niet hoelaat je bij de VK moet zijn )

19. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb met 6.3 een uitwendige echo gehad en had wel een kloppend hartje!
    Ik denk dat het afwachten is,sterkte meid...echt kl*te die onzekerheid!

20. Ieske00

Ieske00 Lid

7 aug 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Thanks. Ik moet dinsdag om half 2 daar zijn. Het bloeden zijn nu nog maar druppels donker bruin. Verder geen klachten, geen buikpijn helemaal niks. Pffft die onzekerheid. Voel me echt totaal niet meer zwanger maar denk dat dat psychisch is.

Hoe begint eigenlijk een miskraam?? En hoe lang duurt het dan voordat het vruchtje afkomt?

Deel Deze Pagina