Eerste beweging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Platliggertje, 13 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    (snel snel tijdens het ontbijt van de kids...)

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap mijn eerste echte beweging gehad op 15 weken, 3 dagen.
    Bij de tweede zwangerschap op 14 weken, 1 dag.
    Zou het kunnen dat ik nu op 11 weken, 5 dagen al beweging voel of zie ik ze vliegen en zijn het mijn darmen?

Het zijn lichte klopjes die ik vooral voel naar de baarmoedermond toe.
    Heb maandag op de echo gezien dat mijn prutske enorm beweeglijk is, dus denk dat het idd beweging is dat ik voel, maar ik vind het tegelijk toch vroeg.

Wanneer hadden jullie je eerste beweging?

2. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Ik met 19 weken..(ben zwanger van de eerste) Maar moet ook zeggen dat als je voor het eerst zwanger bent, je de bewegingen niet echt kunt plaatsen...
    Maar als jij weet hoe het voelt, zou het kunnen?

Liefs Leonie

3. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    het kan wel,
    ben nu zwanger van de derde en ik voelde haar al met 13 weken.
    vooral doordat ze ook aardig druk is.

4. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Hoi,
    Ik ben eigenlijk wel blij dat je er over begint. Ik voelde 'm met 11 weken en nog wat dagen. Eerst dacht ik dat 't inderdaad tussen mijn oren zat maar ik weet wel wat ik moet voelen (ben (gezond) zwanger van mijn tweede). 't Is dan wel niet zo regelmatig en mega hard, maar ik weet wel degelijk wát ik voel! Heerlijk toch!
    Geniet er maar lekker van en laat anderen maar lekker denken dat je gek bent, dat denken ze van mij ook.
    Groetjes

5. Niet meer actief

Ik voelde deze ook rond de 12 wkn.. de eerste voelde ik met 16 wkn

6. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    ik voel de kleintjes ook al, het is geen mega schoppen, maar gefladder wat ik voel
    heerlijk juist :)

7. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik had gisteren mijn termijnecho en de beeb was lekker rustig dus op het moment dat ik dit zei bewoog de beeb en voelde ik dit echt wel eventjes zeker ook omdat ze met dat echo apparaat tegen mijn baarmoeder drukte.
    Nu zo als ik sta of lig voel ik nog niets maar dit is mijn derde en ze zeggen dat je dan sneller iets gaat voelen, ik ben benieuwd wanneer ik het zal herkennen.

liefs
    Jet

8. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Met 13 weken begon het lieve leven al. :)

9. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik voelde het met 18 weken. is mijn eerste.

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Eerste echte beweging (toen ik het echt heel zeker wist) was met 17,5 week! En dit is mijn 1e zwangerschap! En het komt inderdaad vaker voor, vooral bij een 2e of meerdere zwangerschap! Dus geniet er maar lekker van! :)

11. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik heb al een week of twee dat ik gerommel voel en weet zeker dat het niet mijn darmen zijn. Net of er een spiertje trilt ofzo, ja, weet niet kan het niet uitleggen.

Ik zou dan, voor het zwanger zijn van de eerste, erg vroeg iets voelen, maar dat gerommel, gekriebel, gefladder.....zoiets is het toch?

12. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    ik dacht Merijn met 16 weken te voelen, maar met 18 weken wist ik het pas zeker dat he Merijn was die ik toen voelde..

13. Niet meer actief

bij mijn eerste zwangerschap voelde ik mijn dochter met 18 weken bewegen
    dit is mijn 2e zwangerschap ik ben zeer benieuwd waneer ik wat ga voelen

14. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik dacht dus eerst dat ik ze zag vliegen, maar het blijkt idd mijn prutske te zijn die stevig tekeer gaat :D
    Is idd zo dat je bij een eerste zwangerschap niet goed weet of het gefladder nu je baby is of je darmen of een trillende spier, maar bij je tweede, derde, vierde enz herken je dat vroeger.
    Omdat er bij mij 4 jaar tussen zit, was ik niet zeker meer, maar als ik gerommel voel en ik leg m'n hand onderaan op m'n buik, houdt het ff op tot ik mijn hand weghaal en dan begint het opnieuw.
    Vooral als ik op m'n buik lig wordt er geprotesteerd, dus denk dat ik dat buikslapen niet lang meer uithou...

Ik kan haast niet wachten om hier een elleboog, daar een voet, ginder dan weer een hand te zien en de reacties op mijn hand die over m'n buik streelt.
    Zalig gevoel!
    Wat ik echter niet zo leuk vond, waren de keren dat mij eerste 2 onder mijn ribben zaten (adem wordt gewoon afgesneden en enorm pijnlijk in mijn geval) of helemaal onderaan zaten te peuteren (kon ook pijnlijk uit de hoek komen).

Is wel geruststellend dat ik mijn prutske nu al voel.

15. Niet meer actief

tijdens deze zwangerschap met 17.3 weken

tijdens de nacht voor mijn verjaardag :D

16. Platliggertje

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Dàt is een leuk verjaardagscadeau :D