Pijn na keizersnede (2 maanden later)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door 1ste Wondertje, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1ste Wondertje

    1ste Wondertje Niet meer actief

    Hoi meiden,

    Afgelopen augustus is onze dochter geboren via een spoed keizersnede. Maar nu (oktober) heb ik zo'n pijn in mijn buik. Echt mijn baarmoeder. Wat zou het kunnen zijn denken jullie. Het is niet constant maar af en toe een soort steek / kramp. Afgelopen week heb ik er een dag van krom gelegen.

    Zou ik ongesteld moeten worden? Heb al wel vruchtbaar slijm gehad. (by the way ... ik geef geen borstvoeding meer)

    xxx
     
  2. Quinta

    Quinta Niet meer actief

    Het kan zijn idd dat je ongesteld moet worden. Je lichaam/baarmoeder zal wel weer aan het herstellen zijn, misschien dat je daarom die krampen hebt.
    Ik kan me wel herinneren dat ik na een maand of 2 ook van die steken kreeg, soms waren die steken zo pijnlijk. Het is uiteindelijk toch een buikwond die moet herstellen dus zal nog wel even duren voordat alles weer normaal voelt.
     
  3. Ellen30

    Ellen30 Actief lid

    7 nov 2008
    160
    0
    0
    Ik ben ook in augustus bevallen middels een spoedkeizersnee. Ik voel het litteken van de wond ook nog weleens. Tevens merk ik ook dat mijn darmen en baarmoeder nog niet helemaal op zijn plek terug liggen. Misschien dat je dat merkt?
     
  4. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.662
    1.830
    113
    Twee maanden klinkt heel lang, maar in weze heb je het over een week of acht! Als je nagaat dat er voor een herstel van een KS zo'n zes weken staat, zou het best kunnen zijn dat het wat minder snel gaat.

    Ik heb ook een KS gehad, die is na tien dagen flink gaan ontsteken. Hoewel ik vanaf dag één al zoiets had; het is niet goed. Ik kon niet op mijn zij liggen, niet normaal uit bed komen. Zo'n pijn had ik echt nog nooit gehad. Dat kon dus wel kloppen met die ontsteking. Toch kon ik al met al na zes weken zelf weer auto rijden. Met vijf weken liep ik voor het eerst naar de supermarkt (tien minuten verderop, ik was kapot!). Het lijkt zo langzaam te gaan, maar nu ik er over terug denk, is het juist heel vlot gegaan. Die gevoeligheid en pijn kun je echt nog wel even voelen, al zal het minder worden. Ik ben inmiddels bezig met mijn 2e menstruatie en daar heb ik een aantal dagen last van gehad in mijn buik en op de plek van de keizersnede. Dus dat zou je kunnen voelen, maar het kan ook nog het inwendige herstel van de wond zijn, de darmen die hun plek terug moeten vinden. Pijn geeft je grens aan. Ga daar liever niet overheen en bedenk dat je over vier weken echt een heel stuk verder zult zijn!

    Sterkte!
     
  5. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Mijn huisarts zei dat het best een jaar kan duren voor je echt weer helemaal de 'oude' bent na een ks. Ook nu als ik veel heb gedaan op een dag: huis flink schoongemaakt, flinke wandelingen etc. Dan heb ik best nog last van de wond.
     
  6. 1ste Wondertje

    1ste Wondertje Niet meer actief

    Hey Meiden,

    Ondertussen weet ik al wat het was. Ik werd een paar dagen na hier geschreven te hebben, ongesteld. Had ik niet verwacht, omdat ik toch pas zo kort van het bloeden af was. Maar ben wel blij dat alles weer normaal werkt.

    Ik had trouwens ook last met op mijn zij liggen hoor. Kon het pas (niet helemaal gemakkelijk) de derde dag. Verder was ik de ochtend na de keizersnede (19:39 was ik bevallen), weer gewoon op de been. Ook al ging het moeilijk, je zag mij toch echt niet op een po zitten. Amme nooit niet! hahaha

    Ik ben ook pas heel laat alleen naar buiten geweest. Wandelen ging echt niet de eerste paar weken, maar ik was er ook nog zo duizelig bij. Ben dat trouwens nu nog steeds. Maar dat komt meer door de stress en vermoeidheid denk ik. Volgens de gyn is het wel normaal.

    Maar verder geniet ik op en top van mijn meissie, ben afgelopen maandag weer voor het eerst gaan werken, en ik voelde het wel op het einde. Maar ach... het was wel weer gezellig. En daar gaat het toch om.

    xxx
     
  7. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Lijkt t alsof t bij mij dan als een razende ging, t herstel?
    na 3 weken tufte ik weer vrolijk rond in mn autoke om zelf de boodschappen te halen( manlief mocht ze naar binnen sjouwen) en stond ik zelf t stofzuigen en alles weer te doen...
    na 7,5 week ben ik weer lekker met sporten begonnen.. ok, na een uur is de koek wel ff op, maar sleep me dan nog wel ff erdoor, op mijn tempo welliswaar, maar toch..

    Af en toe trekt de wond.. Ik heb t idee dat als t weer veranderd ( vooral van rustig naar ruiger ( herfstweer))ik de wond meer voel..
    Ik heb wel wat last gehad van de schaamharen die begonnen te groeien en net in de snee zaten en dus naar binnen gingen groeien.. Als ik dus ooit weer een ks mag ondergaan.. dan ff boven de haargrens snijden aub:D:D
     
  8. daantje 25

    daantje 25 Fanatiek lid

    7 jan 2008
    3.402
    0
    0
    werkt in de zorg
    noord-holland
    ik heb in april een keizersnede gehad na ander half uur persen en het herstel ging voor spoedig na 6 weken ging alles weer als voor heen.
    maar heb nog elke maand met m'n menstruatie last van de snede.
    voor m'n gevoel hoord dat er nu bij, ik hoop wel dat straks dat als er een jaar voorbij is dat het weg gaat.
     

Deel Deze Pagina