wanneer HCG uit lichaam na missed abortion?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Isis857, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Beste verloskundigen,

Kunnen jullie mij vertellen wanneer HCG van een zwangerschap wat ge-eindigd is in een missed abortion bij 14 weken voldoende gedaald is, zodat een zwangerschapstesten weer betrouwbaar zijn?
    4 weken geleden heb ik helaas een missed abortion gehad, waarbij ik medicatie en curretage heb gehad.
    Ik denk dat ik na iets meer als 2 weken weer een eisprong heb gehad, te zien aan een positieve ovutest en temperatuurmetingen. Alleen rond die tijd had ik nog steeds heel licht positieve zwangerschapstesten (net niet negatief). Nu heb ik vandaag weer een test gedaan (ben nu 12 dpo volgens mijn berekeningen) en deze is nog steeds positief en lijkt zelfs wat donkerder dan de testen van 2 weken geleden.

In het kort: kan deze test nog van mijn vorige zwangerschap zijn, of kan het ook van een nieuwe zwangerschap zijn.

Ik hoor heel graag van jullie! Alvast bedankt.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Na 4 wkn verwacht ik eigenlijk niet meer dat het van je vorige zwangerschap was. Dus ik denk dat je opnieuw zwanger bent! Doe volgende week nog eens een test of speel het via je huisarts en laat je bloed testen!
    Spannend!
    Imke

3. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    bedankt voor je snelle reactie! Ik hou jullie op de hoogte :)

4. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Beste verloskundigen,

een update sinds de vorige keer. De gynaecoloog heeft een echo gemaakt en alles zag er normaal uit..geen zwangerschap of menstruatie zichtbaar. Ook is er een bloedtest gedaan en deze gaf een hcg-waarde van 14. Dit alles was 29 juli.

Nu heb ik vandaag (4 dagen later) weer een zw.test gedaan, aangezien ik graag met eigen ogen een negatieve test wou zien. Met een bloedwaarde van 14 ging ik er vanuit dat ik de 29e al een negatieve test zou moeten hebben, maar om zeker te zijn heb ik een aantal dagen gewacht.

Het punt is nu dat de test vandaag (weer) positief is! Ik snap er helemaal niets meer van. Nu hoorde ik hier op het forum dat na een MA/MK de waardes van hcg in de urine hoger kan zijn dan in het bloed..is het dan mogelijk dat met een bloedwaarde van 14 4 dagen geleden, ik vandaag nog positief test door afval-hcg??

Ik hoop dat jullie het verhaal een beetje begrijpen en ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

met zo'n lage hcg zou je test eigenlijk niet meer positief moeten zijn. Ik weet het eigenlijk ook niet dan. Ik zou even met je arts bellen en het vragen.

Mirjam

Deel Deze Pagina