verschil 1e kindje of 2e, 3e, 4e etc....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sukke, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik ben nu ruim 13 wkn zwanger van ons 2e wondertje.
    Met 9 wkn wist, door geroddel, iedereen het al.
    Ik heb tot nu toe 4(!) felicitatiekaartjes gehad?????? Tegenover een stuk of 60/ 70 bij de eerste?

Ben ik nou zou gek dat ik kaartjes "blijf" sturen? Ik zou bijna denken van wel.....

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hihi ik heb bij alledrie 1kaartje gehad; van mijn moeder :p Zestig.. Jemig, zoveel geboortekaartjes kreeg ik niet eens :D

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hier is iedereen ook een stuk minder enthousiast dan bij de eerste, ik erger me er een beetje aan. :p (beetje ERG)

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb alleen van mijn schoonmoeder een kaartje gehad!
    En ik stoor me er niet aan want ik doe het ook niet.
    Ik feliciteerd de zwangere gewoon "live"

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik stoor me er overgins aan omdat ik het niet eerlijk vind tegenover mijn tweede dochter.
    Als mensen ze niet beiden gelijk kunnen behandelen nu al, tjahhh...

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik vind het ook zo raar! Ik stuur mensen een kaartje maar als ik ze daarna nog zie feliciteer ik ook.
    Heb zelfs een tante die me niet heeft gefeliciteerd omdat ik het haar niet persoonlijk heb verteld maar ze het op fb las. Ik had haar op z'n minst moeten sms'en!

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik heb bij dochter 1 kaartje gehad tijdens de zwangerschap. Van m'n zus. Deze zwangerschap geen enkele.

8. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Wij zijn zwanger van onze eerste spruit en hebben 4 kaartjes gehad. Ik had het ook op facebook gezet en je merkt dat iedereen je daar dan op feliciteerd en dat er verder dus geen kaartjes verstuurd worden. Erg jammer en zal volgende x niet zo snel zoiets op facebook zetten.

9. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hier ook hoor, hoorde zelfs van een vriendin van mij dat bij het kraambezoek bij een 2e ook niet zo hard lopen. Ze belde na 1week op of ik kwam want er was bijna nog niemand geweest...! Dat vond ik ook sneu... Denk dat mensen het minder interessant vinden als bij de 1e ofzo.

10. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Bij de eerste 4 kaartjes gehad en meerdere cadeautjes.
    Nu geen enkel kaartje en ook geen cadeautje:(
    Ze vragen er ook niet naar alleen naar mijn dochter:(

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik denk dat het gemiddeld zo gaat:
    1e keer zwanger: iedereen: oh gefeliciteerd, kaartjes, wat geweldig, is ie er al (vanaf 37 weken), etc.

2e keer zwanger: de mensen waarmee je erg close bent: gefeliciteerd, wat leuk een broertje of zusje, enkel kaartje, de rest feliciteert je via internet (als ze het al doen)

3e keer zwanger: een enkeling: gefeliciteerd, wat leuk etc. Verder krijg je opmerkingen als, 'poeh een derde', 'nu voor een jongen/meisje zeker' als je al 2 van het zelfde geslacht hebt, zijn ze verschillend zeggen ze, 'waarom een derde, je hebt toch al allebei'. Oh en misschien als je geluk hebt nog een felicitatie via internet.

4e en volgende keer mag je blij zijn als je meer felicitaties dan opmerkingen naar je hoofd geslingerd krijgt.

Nou ja bovenstaande beetje met een korrel zout nemen ;)

Maar meestal is de tweede zwangerschap minder in het oog springend dan de eerste. Betekent denk ik niet dat mensen je 2e minder belangrijk vinden, maar bij de eerste wordt jij ook een soort van geboren,als ouders. Bij de tweede was je dat al.

Maar natuurlijk gefeliciteerd!!:)

12. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Hier maar 1 kindje en maar 1 kaartje :)..
    Van mn schoonmoeder..
    Mja van mijn familie verwacht ik gewoon niks..
    Sad but true..

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja er is idd verschil, maar vergeet ook niet dat het tot een aantal jaren geleden "not done" was om iemand een cadeautje oid te geven voordat de baby daadwerkelijk geboren was hè! Natuurlijk is het een verandering in mentaliteit enzo.

Hier bij de eerste denk ik zo'n 15 kaartjes gehad, bij de tweede 3 of 4 denk ik en bij de derde helemaal geen felicitatiekaartje gehad (ja veel via FB) Wel bij de oudste twee ongeveer evenveel geboortefelicitaties ontvangen (75-80 stuks) en na het afscheid van ons zoontje hebben we denk ik wel zo'n 100 kaarten ontvangen.

14. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ook maar een paar kaartjes ontvangen tijdens mijn zwangerschap, maar vond dat niet zo erg eigenlijk. Na mijn bevalling wel veel kaarten, maar ze was ook ziek. Als ze gezond ter wereld was gekomen was het waarschijnlijk ook een stuk minder geweest. Bij een eventuele tweede zal het ook wel minder zijn, maar dat vind ik eigenlijk alleen maar beter :) hopelijk willen er dan ook minder mensen op kraambezoek komen :) kind onthoudt dat toch niet en voor ons zal elk kind even bijzonder zijn.. Maar begrijp het wel als het vervelend gevonden wordt!

15. libelle85

libelle85 Actief lid

23 jul 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is dat bij 1 persoon niet alleen met een kaartje! Mijn schoonmoeder heeft nog helemaal niks gedaan voor ons 2e kindje... niet dat ik op cadeautjes zit te wachten ofzo maar bij de eerste werden we overladen met cadeaus! Lijkt net of een 2e kleinkind minder belangrijk is voor haar dan de eerste...
    Scheelt wel dat we haar sinds een maand helemaal niet meer zien, contact is voorlopig helemaal over!

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij allebei geen kaartjes in de zwangerschap gehad. Na geboorte zat er wel flink verhscil in aantal.
    Qua aandacht tijdens zwangerschap niet echt veel verschil gemerkt (scheelt denk ook dat we varen en niet in een dorp ofzo wonen). Bezoek was bij lydia wel veel minder. Bij daniel hadden we echt elke dag wel iemand, bij lydia niet

17. Bri

Bri Niet meer actief

Mensen reageren vaak wat lauwer op een volgend kindje dan op het eerste. Dat heeft niets met het kindje te maken, maar een eerste kind maakt jou en je partner vader en moeder. Dat is wat zij dan zo bijzonder vinden. Een tweede kind verandert daar niks aan: je was al vader en moeder, en dat blijf je ook. Niet iedereen is wild enthousiast over een pasgeborene, hoe leuk en aardig ze jou ook vinden. Ik zou er dus ook niks van maken als: niet eerlijk voor het 2e kindje, of dat die minder welkom zou zijn.

Zelf heb ik trouwens bij beide zwangerschappen misschien 2 of 3 felicitatiekaartjes gekregen. En zelf ook maar heel zelden verstuurd. Is in mijn omgeving niet zo gebruikelijk. Geboortekaartjes bij allebei ongeveer even veel (heb ze niet geteld).

18. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    ik herken het helaas maar al te goed. Ik sta ook niet te springen om het nieuws van de derde te vertellen alleen al hoe mensen zouden kunnen gaan reageren. Aan de ene kant moet ik me hier niks van aantrekken maar er is letterlijk tegen me gezegd 'mensen zullen wel raar reageren dus hou daar rekening mee'

Ik heb nu zoiets iedereen die rare of stomme opmerkingen maakt krijgt een reactie terug. En dan maar geen kaartjes etc maar ik onthoud het wel

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou als je dit al stoort. hou er dan maar rekening meer dat je ook veeeeel minder kraamvisite krijgt. mensen vinden een 2de niet zo bijzonder

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

helemaal mee eens. als we het nu al over een derde hebben is het constant maar waarom jullie hebben er toch 2 en dan ook nog een jongen en een meisje;)

Deel Deze Pagina