pijn na punctie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Evey33, 28 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evey33

Evey33 Lid

26 dec 2013
    13
    0
    0
    werk 24 uur
    Goes
    Het is nu een week geleden dat ik mijn 1e punctie heb gehad.
    In het ziekenhuis kreeg ik meteen na de punctie al pijnstilling omdat aanprikken wat lastig was geweest en 15 best aantal was. De verpleegkundige gaf me advies om thuis nog paracetamol te nemen als ik nog pijn had.
    Dit ook gedaan maar nu na de terugplaatsing nog steeds pijn. Maar durf niets in te nemen. Het voelt als heftige spierpijn en me buik is nog zeer gevoelig. Durf ziekenhuis niet goed te bellen wat ik hier aan kan doen. Voelt alsof ik me beetje aanstel en denk elke dag het wordt wel minder. Helaas wordt het niet minder.
    Heeft iemand wijze raad, stel ik me aan, is dit normaal?

2. Annemar

Annemar Actief lid

7 feb 2015
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mag gewoon paracetamol in nemen hoor. Ik heb ook lang last gehad en mij werd gewoon paracetamol aan bevolen door de arts en verpleegkundige. Zo ook het verhaal van een vrouw die na de terugplaatsing was opgenomen vanwege hyperstimulatie en het maximale aan paracetamol kreeg per dag van de verplegers. Mede daardoor zag ze geen positieve uitslag maar ze was toch zwanger. Dus als het je teveel wordt zou ik gewoon paracetamol innemen.

3. Evey33

Evey33 Lid

26 dec 2013
    13
    0
    0
    werk 24 uur
    Goes
    @Annemar thanks voor je bericht.
    Lees nergens en hoor ook weinig dat je er nog lang last van kan hebben daardoor krijg je beetje gevoel dat je aansteller bent. Ga vanavond voor slapen toch maar paracetamol innemen dan kan ik wat beter mijn spieren ontspannen en slaap ik beter misschien dat het dan al beter gaat.

4. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Hai hai veel pijn na 3 de punctie gehad slikte niks heeft echt heel lang geduurd, veel drinken en temperatuur in de gaten houden. Sterkte

5. Mamavangend86

15 dec 2014
    49
    0
    0
    Verzorgend IG
    Coevorden
    lieverd,

als ik jou was zou ik toch het ziekenhuis even bellen met vragen of je misschien overstimulatie hebt! Ik heb het namelijk zelf gehad afgelopen week. Vorige week dinsdag punctie gehad en waren echt te veel kleine eitjes blijven zitten.. En zoals het was twee dagen later, volgens mijn bloed had ik overstimulatie. Enige wat ik voelde was een soort van spierpijn in mijn buik. gevoelig met lopen.
    Ze kunnen altijd even bloedprikken om te kijken of je geen verdikking hebt! bij mij is hierdoor de terug plaatsing niet door gegaan.

Zekere voor het onzekere bellen! En je bent nooit een aansteller, maak je zelf dat niet wijs asjeblieft. Meestal vind Overstimulatie 2 a 4 dagen na punctie plaats en kan gevaarlijk zijn voor jouw gezondheid en heeft effect op innesteling. Ik hoop dat je dit doet en goed aan jezelf denkt en de kleine die misschien bij je groeit!

6. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Ik ben ook net uit het ziekenhuis na ernstige ohss. Heb er 4 nachten gelegen. Dus je bent zeker geen aansteller en bel eventjes.

@mamavamgend: bij mij is daardoor ook de tp niet doorgegaan. Moest je ook worden opgenomen in het ziekenhuis? En hoe gaat het nu met je? Beterschap!!

7. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Ik zou ook even bellen voor de zekerheid.
    Inderdaad gewoon paracetamol in nemen, en veel water drinken

8. Evey33

Evey33 Lid

26 dec 2013
    13
    0
    0
    werk 24 uur
    Goes
    Lieve allemaal heb gebeld met ziekenhuis. Pijn bleef te heftig en paracetamol hielp niet. Controle echo gemaakt er was gelukkig geen overstimulatie. Heb andere pijnstillers gekregen en moest bloed laten prikken vd zekerheid ivm mogelijke ontsteking.
    Gelukkig niets aan de hand. Pijnstillers van ziekenhuis wwerken beter. Heb nu eindelijk goed kunnen slapen en voel me nu wat beter. Nu dagen tot 9 maart aftellen dan mogen we bloedprikken en horen we of het gelukt is.
    Iedereen bedankt voor meedenken en meeleven.
    En voor alle medewachtende veel s6 !

Deel Deze Pagina