Hallo, Ik lees al een tijdje mee.. Ben zelf 24 en al lange tijd een kinderwens. Oktober 2016 gestopt met anticonceptie en meteen onder behandeling gekomen in het ziekenhuis. Ik wist al een aantal jaar dat ik pcos heb vandaar die snelle actie. Ik heb vanaf december 3x clomid geslikt. 50,100 en 150. Vreselijke bijwerkingen bij die laatste. Nu over op Gonal-f.. afgelopen 15 dagen 25eenheden gespoten maar geen resultaat bij 2 echo's en bloedtest. Vanaf vandaag mag ik 50eenheden gaan spuiten en over een week weer een echo. Ik hoor graag over ervaringen met Gonal-f. Het meeste wat ik vind zijn verhalen over Gonal f in combinatie met een andere behandeling. Ook leer ik nog steeds de afkortingen te kennen hihi allemaal een beetje nieuw voor me. Ik hoop zo dat ik ooit een mama mag worden.. Liefs Bon
Hoi Bonnie, welkom hier. Verstandig om vroeg te beginnen met de mmm aangezien je weet dat je pcos hebt. Je jonge leeftijd zal ongetwijfeld van positieve invloed zijn. Ik heb Gonal-f gebruikt maar echt een stuk meer dan jij namelijk 300 eenheden. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen en meer kan ik je er eigenlijk niet over vertellen Succes
Hi Bonnie, Ik gebruik sinds dit weekend ook Gonal f 50 eenheden. Dit in combinatie straks met een IUI behandeling. Ook ik merk niks van de bijwerkingen. Het spuiten vond ik erg spannend de eerste keer, maar het viel reuze mee. VInd het nu al niet meer eng en het gaat super makkelijk. Wel vanochtend veel meer afscheiding dan normaal. Dat heeft dan misschien te maken met die hormonen??? Vrijdag heb ik de eerste follikelmeting, dat is dan dag 9. Ben erg benieuwd. hoe is het spuiten bij jou gegaan?
Ik heb een jaar clomid gebruikt en over gegaan op gonal f spuiten.. heb de 22e iui gehad maar vandaag helaas al wat bloed verlies gehad.. geen goed teken voor mij
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb tot nu toe nog geen last van bijwerkingen. Ik zit nu op dag 22 met spuiten. Het spuiten is me reuze meegevallen. Het is ook zo gebeurd natuurlijk. Ene keer is het wat gevoeliger dan de andere keer.. Ik heb nu 7 dagen 50eenheden gespoten en heb morgenvroeg een meting. Hoop dat er nu iets gegroeid is. Groetjes
Hoe is het gegaan bonnie? Ik had vrijdag op dag 9 mijn eerste FM en meteen 1 groot ei. Zaterdag direct de inseminatie gehad. Nu op het wachtbankje. Het is dus allemaal super snel gegaan. als er een volgende ronde nodig is dan wel een hogere dosis hormonen, om 2 of 3 rijpe eitjes te krijgen, ipv 1 super snelle.
Wauw wat fijn en snel! Hopelijk snel nog meer goed nieuws! Helaas bij mij nog geen "activiteit" te zien. Donderdag weer een meting en dan bij nog geen resultaat weer omhoog met de Gonal.
Vandaag eindelijk een positief bericht! Aan elke kant een eitje 16mm en 17mm groot. Vanaf vanavond ovulatietesten gebruiken en mocht er zondag nog geen positieve test bij zitten dan gewoon de pregnyl spuiten. Over 3 weken een zwangerschapstest doen. Spannende weken dus
Van onze oudste heb ik ook Gonal-F gespoten, na 6 maanden spuiten was ik (eindelijk) zwanger. Ik spoot 75. Ik hoop dat je over 2/3 weken een mooie positieve test hebt!
6 maanden is heel mooi! Natuurlijk hebben we het liefst allemaal binnen 1 maand haha.. ik zit vandaag op prikdag 32. Vooraf 3x Clomid gehad. Ik spuit nu sinds een week ook 75eh dus ik hoop op een mooiste uitkomst. Bedankt! Over 2/3 weken zal ik hier een update geven. Groetjes B
Helaas ongesteld geworden op dpo 10. 30-04 begonnen met ronde 2 Gonal f en pregnyl. Maandag 08-05 eerste fm
Hey Bonnie, Hier ook veel ervaring met Gonal-F. Wij zijn in totaal 4,5 jaar bezig geweest waarvan grootste gedeelte met injecties. Heb t nooit als erg ervaren had ook amper bijwerkingen. 75EH is volgens mij t hoogste wat ik heb gehad. Eerst zonder IUI en later met. Bij de laatste IUI was t raak en over een paar weken krijgen wij 2 meisjes als alles goed gaat. Ik weet dat je er soms super erg doorheen zit en de frustratie hoog kan zijn maar houdt moet en geniet van alle leuke dingen die je doet. Het is heel cliché maar als je eenmaal zwanger bent, vergeet je de ellendige weg die je hebt moeten afleggen. Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!!
Balen Bonnie!Hopen is de 2 IUI een betere kans voor jullie. HIer zit ik na de 2e IUI ook op het wachtbankje. Pf....duurt altijd zoooo lang. NOD is 10 mei. Heb deze cyclus 75 eenheden gespoten van de GONAL F. Volgende maand als het niet raak is, hoog op op naar 87,5. Hoop dat het niet nodig is.
Wow 4,5 jaar! Wat fijn dat jullie geduld nu zo beloond wordt! Gefeliciteerd! Ik heb hiervoor 3 maanden Clomid gehad met vreselijke bijwerkingen. Nu 2e ronde Gonal-f. Hierbij heb ik ook wel wat bijwerkingen helaas. Maar goed dat heb ik er wel voor over. Ik hoop natuurlijk snel zwanger te zijn en anders over te gaan naar een volgende behandeling ik las ergens dat na 6x Gonal f rondes de kans op zwangerschap kleiner word. Ik hoop dat ik ook de combinatie met iui dan mag krijgen want ik lees daar toch wel veel positieve resultaten over. Ik wil jou nog een paar goede weken toewensen en dat je dan lekker mag gaan genieten van je meisjes! Groetjes
Het is zeker balen maar we geven niet op! Ik heb geen iui. Heb alleen maar Gonal f injecties. Ja wachten duurt inderdaad lang.. maar het is zo 10 mei! Nog eventjes geduld. Ik hoop op goed nieuws voor jou!
Ik heb eerst ook Clomid gebruikt geloof 7/8 rondes. Ligt beetje aan t ziekenhuis maar meestal stap je na 6 keer gonal met oi over op gonal met IUI (of een ander middel met IUI). Gaat vast goedkomen meis blijf erin geloven!!
Pff even mijn ei kwijt... Al weer 12 dagen aan het spuiten met de Gonal-f. Vorige ronde (mijn eerste) ben ik van 25 naar 75 eh gegaan en bij dag 36 pregnyl gezet. Nu wilde ze dat ik bij ronde 2 begon met 50eh omdat ik bij die 75eh twee eitjes had.. al 3 echo's gehad afgelopen 12 dagen en niks te zien maar blijkbaar in het bloed wel die hebben ze vanmorgen getest. Nu moet ik weer nog 4 dagen doorspuiten met 50eh.. duurt allemaal zo lang. 75eh had een goed resultaat met 1 ei 18mm en 1 ei 16mm. Als er dinsdag nog niks is ga ik gewoon 75eh spuiten hoor. Ik denk dat ik gewoon te ongeduldig ben hihi