Wanneer vind ovulatie plaats

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door loona123, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loona123

loona123 Lid

21 okt 2010
    29
    0
    0
    Leiden
    Hoi, ik ben nieuw op het forum omdat ik probeer zwanger te worden.
    Ik ben nu ongeveer 10 weken geleden gestopt met de Nuvaring.
    de eerste periode werd ik netjes na 28 dagen ongesteld. De tweede periode was is na een week overtijd ongesteld. Deze ongesteldheid was wel heftiger als normaal, veel meer pijn en hevig bloeden. De vorige periode herkende ik mijn ovulatie erg goed, ik had rug en buikpijn en slijmerige afscheiding. Dit was een een dag voor de uitgerekende ovulatiedatum.
    Omdat ik eerst een cyclus van 28 dagen had en daarna een van 35 heb ik geen idee hoe ik nu de ovulatie moet bereken. Hebben jullie een idee?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Het is altijd lastig om te berekenen zo vlak nadat je met anticonceptie zoals de pil of de nuvaring gestopt bent wanneer je eisprong plaats zal vinden.
    Na een aantal cyclussen kun je het gemiddelde berekenen en dat aanhouden. In jouw geval dus ca 32 dagen cyclus gemiddeld en de eisprong vindt VAAK plaats op 14 dagen voor je verwachte ongesteldheidsdatum, in jouw geval dus op dag 18.
    MAAR die 14 dagen kunnen er ook best 16 zijn, of 12 ( zoals bij mij). Als je het ruim wilt nemen kun je dus het beste vanaf dag 12 tm 22 om de dag vrijen als je het kunt opbrengen ;) Haha, het moet wel leuk blijven natuurlijk. Verder is het een enorm voordeel als je je eisprong kan herkennen aan afscheiding, buikpijn of wat dan ook. dat scheelt een hoop "gegok".
    Temperaturen of het gebruik van ovulatietesten maakt het ook makkelijker om je eisprong precies te vinden, maar is intensief om te doen.
    Succes!

3. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Als je inderdaad vanaf dag 10 of 12 om de dag klust zou je je ei eigenlijk niet kunnen missen.
    Wil je nou echt op de dag af zeker weten wanneer je eisprong is dan kun je ovutesten gebruiken.
    Ik vind ze ideaal en makkelijk in gebruik.

Deel Deze Pagina