Produkten waar baby's op kunnen reageren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Klessebes31, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klessebes31

Klessebes31 Actief lid

18 okt 2009
    175
    0
    0
    Hoi hoi.

Ik heb een vraagje?!
    Ik geef mijn zoontje van 11 dagen oud borstvoeding en dat gaat opzich
    hartstikke goed, hij drinkt goed en groeit er goed op.
    Maar nu heb ik soms het idee dat hij wat krampjes heeft, misschien door iets wat ik gegeten heb ( ik ben zelf ook erg allergisch aangelegd), wat zijn nou produkten waar ze erg op kunnen reageren??

Hoor graag van jullie! Alvast bedankt

Groetjes Simone

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Alles wat jij eet heeft de baby ook via jouw bloed binnengekregen toen hij nog in je buik zat. Producten als uien, kool en prei zou ik niet gaan weglaten uit je voeding.

Bedenk dat baby's met nog wat onrijpe darmen geboren worden. Die zijn pas na een maand of 3 uitgerijpt. In die tijd hebben veel baby's wat krampjes. Vooral de avonduren zijn berucht.

Ze willen dan graag dichtbij papa of mama zijn, rondgedragen worden en slapen vaak niet zo goed op hun rug in hun bedje.
    Dit is normaal en veranderd vaak in de derde maand.

Sommige baby's kunnen allergisch reageren op de melkproducten die hun moeder binnenkrijgt. Baby's hebben dan extreem veel krampjes, soms schuimende ontlasting en huilen erg veel. Als je twijfelt of dit bij jou het geval is kun je de melkproducten uit je dieet schrappen en kijken of je baby daar goed op reageert. Na een dag of 3 kun je daar resultaat van verwachten.

Veel succes
    Linda

Deel Deze Pagina