Cyclussen

Discussion in 'Na de bevalling' started by missym, May 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ik wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen, want het is niet net na de bevalling, maar ook niet echt passend bij baby&dreumes.

In ieder geval, het volgende.

Sinds de bevalling heb ik continue rare cyclussen (zie ook onderaan mijn tekst). Zijn er meer die zulke extreem lange cyclussen hebben?

Ik zit momenteel op dag 44 en heb dus elke maand paniekaanvallen of ik niet zwanger ben (zou niet erg zijn, maar deze maand onmogelijk)!

Wat moet ik doen? de dokter bellen?

Ik slik dus geen pil en heb voor de rest geen spiraal of niks.

2. amaranta

amaranta VIP lid

Mar 6, 2007
    7,734
    0
    0
    Ik zou het niet weten. Ik ben aan de pil en word helemaal niet ongesteld.
    Maar ik denk dat je lichaam moet herstellen van een uitputtingsslag. Een zwangerschap is een flinke klap dus dat is niet niks.

Ik zou ook elke maand gek worden van onzekerheid trouwens.

Geef je lichaam de tijd om te herstellen, en ik denk (en mijn adviezen zijn altijd goed, dat weet je ;0 ) dat je best even langs de HA kan gaan.

3. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    niemand verder tips?

4. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    had je voor je zwangerschap wel altijd een regelmatieg cyclus?

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Hoi

Ik heb het na mijn dochtertje ook gehad. Werd na drie maanden voor het eerst ongesteld. En toen pas na drie maanden weer voor de tweede keer. :( Ik had er toen wel last van, weken een opgezette buik en het gevoel dat je het word. Het is bij vanzelf goed gekomen op den duur, nou jah echt helemaal regelmatig ben ik nooit, kan twee tot vier weken verlaat zijn. Nou succes ermee, hoop dat je er niet teveel last van heb.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hoe was het voor je bevalling? Het kan natuurlijk wel even duren voordat je hormonen weer gewoon zijn. Men zegt na 9 maanden..

Al was het hier na de 2e keer wel weer terug in het oude (onregelmatige) patroon..

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou het gewoon even rustig de tijd geven. Je cyclus kan nog wel een jaar anders zijn. Als je er veel last van hebt of erg ongerust wordt kan je altijd naar de ha.

8. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Voor de bevalling had ik een hele regelmatige cyclus van 28-31 dagen. Na de bevalling werd ik met 8 maand voor het eerst ongesteld en kreeg ik voor mijn doen hele lange cyclus van meer dan 40 dagen. Nu pas, dus een half jaar nadat ik weer ongesteld werd, is het op mijn normale niveau... (wat lengte betreft dan, de luteale fase is nog steeds te kort...) Het is vanzelf bijgetrokken.

9. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Hoihoi,
    Ik had voor de zwangerschap ook altijd van die lange onregelmatige cyclussen (tussen de 33 en 48 dagen). Eigenlijk m'n hele leven al, hoewel er toen ook wel eens extreem korte van 14 dagen tussen zaten, daarom was ik ook al op m'n 15e aan de pil gegaan (was voor 't eerst ongi toen ik bijna 12 was).
    Ik ben het nu afgelopen week weer voor 't eerst geweest na de bevalling en ben ook erg benieuwd hoe het nu gaat worden. Hopelijk iets regelmatiger, dat geeft wel wat meer 'rust'. Nou je we zien wel. Je bent dus niet de enige met van die lange cyclussen hoor!

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb juist voor het eerst in mijn leven al 3x een cyclus van 26 dagen!

Dokter kan er ook niet zo veel aan doen.
    Uiteindelijk kan je wel een bijv. Primolut kuur krijgen.

Tevens verplaats ik hem toch naar: na de bevalling.

Elmo

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Ik ben na ruim 11 wk voor het eerst ongesteld geworden en nu wacht ik ook al 5 weken op de volgende ronde. En zwanger ben ik echt niet.
    Zit met smart juist te wachten tot ik ongesteld word zodat ik weer aan de pil kan.
    Nou ja zal zn tijd nodig hebben...

12. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ik heb ook continue een opgezette buik (tenminste vanaf dag 35 ofzo) maar steeds niks..

gister geprobeerd de dokter te bellen, zijn ze weer eens op vakantie. Daar word ik zo moe van, elke keer is het gesloten. :evil:

13. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Mijn cyclus is ook nog totaal verstoord hoor, wellicht mede door de bv.

40 * 18 * 52 tot nu toe. En ja, ook ik heb vorige week een test gedaan omdat het nu wel erg lang duurde, maar was negatief en een paar dagen later werd ik alsnog ongi. Ik ben dan ook erg benieuwd hoelang m'n komende cyclus gaat zijn en wanneer er enigszins regelmaat in te vinden gaat zijn ;)

14. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ik zit nu op dag 48...heb al 2 weken een opgezette buik maar niks...

15. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hier ook ineens regelmaat in mijn cyclus. Zo vaag, voor de zwangerschap werd ik wel eens een maand of 2 niet ongesteld, kon er geen pijl op trekken.. En nu regelmaat, best apart.

Share This Page