hoelang ongesteld is normaal

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jorinda40, 16 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jorinda40

jorinda40 Actief lid

11 jul 2006
    157
    0
    0
    leeuwarden
    hallo ik heb even een vraag ik heb 8 augustus een miskraam gehad na ongeveer 7 weken zwanger. heb 31 mei spriraaltje eruit laten halen. en toen gelijk zwanger had niet gedacht zo snel. maar is dus misgelopen in de week van 8 augustus heb 15 augustus nog echo gehad zag er goed uit zeiden ze daar. twe dagen later was de bloeding ook helemaalover tot 10 september toen heb ik 10 september zo n dag of zes heel licht bloedverlies gehad. heb zwangerschaptest gedaan negatief. dus gezien als lichte menstruatie. wist niet meer zo preciees hoe de mijne was zonder spiraaltje die heb ik vijf jaar gehad met hevige menstruatie maar altijd maar zes of zeven dagen ook wel met stolsels erin..
    nu dacht ik dat mijn volgende dan ongeveer 11 oktober zou komen. ik kreeg op 1 oktober een licht klein stolseltje bloed. verder tot vier oktober helemaal niets . toen lichte menstruatie tot ongeveer in de nacht van 7 0p 8 oktober. en toen wat heviger. op woensdag 11 oktober helemaal hevige menstruatie begegonnen en zondag 14 had ik een flinke stolsel erbij. en ik bloed nu nog wel aardig met kleine stukjes erin ben dus bijna al twee weken ongesteld lijkt het . wat zou het kunnen zijn nieuwe miskraam. heb 3 oktober zwangerschapstest gedaan negatief. en ook nog twee keer in steptember.ook negatief. of moet ik toch maar de huisarts raadplegen ik heb geen buikpijn of wat dan ook vloei alleen maar door. of even uit zien en tellen vanaf woensdag. vriendelijke groet jorinda

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jorinda,

het is waarschijnlijk geen nieuwe miskraam. Het is normaal dat de eerste ongesteldheid na een miskraam hele hevig is, qua hoeveelheid bloed, stolsels en qua aantal dagen. De baarmoeder lijkt dan nog eens grote opruiming te houden na de vorige miskraam. Ik vind dit niet teveel wat jij beschrijft. Kijk het nog een paar dagen aan. Als het nou nog weer heftiger wordt of is het na een paar dagen nog niet over, of je voelt je er gewoon heel moe door of onzeker, dan moet je even contact opnemen met je huisarts.

Mirjam

3. jorinda40

jorinda40 Actief lid

11 jul 2006
    157
    0
    0
    leeuwarden
    nou ben dinsdag toch maar langs de huisarts gegaan en hij heeft pillen voorgeschrevencyklokapron. die helpen nu nog niets en mijn bloeding gaat gewoon door het is volgens mijn me tweede ongesteld heid na miskraam heb 10 september ook al 6 dagen licht bloedverlies gehad of telt dat niet als menstruatie. vind het wel lang duren. en hoe tel ik nu verder voor de volgende keer vanf dat het bloeden gaat stoppen . wil nog graag zwanger worden maar of dat zo lukt. kan de medicijnen kwaad als ze op zijn ? bedankt voor je uitleg en antwoord.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jorinda,

ik denk dat dat eerdere lichte bloedverlies geen ongesteldheid is geweest. In principe moet je tellen vanaf het moment dat je het eerste bloedverlies had. Dat is een beetje onduidelijk bij jou, dus je volgende cyclus zal ook wat langer of korter kunnen zijn dan je gewend bent. Ondertussen kun je gewoon blijven proberen zwangerte worden. Zodar het raak is spreek je dan een termijnecho af (of een vroege echo) en dan zal die echo moeten laten zien hoe lang je precies zwanger bent. De medicijnen die je nu gebruikt kunnen geen kwaad. Je krijgt pas weer een eisprong als je bloedverlies helemaal over is en dan ben je ook gestopt met de medicijnen. Probeer de moed er in te houden he!

Mirjam

5. jorinda40

jorinda40 Actief lid

11 jul 2006
    157
    0
    0
    leeuwarden
    bedankt voor de fijne uitleg vroeg inderdaad me af waneer dan er een eisprong zou komen dus gewoon lekker afwachten ik ga de moed er in proberen te houden en zal je op de hoogte houden waneer de bloeding gestopt is nu dus nog niet maar moet nog twee dagen die pillen. we zien het wel nog maals heel hartelijk dank. en fijn weekend.

6. jorinda40

jorinda40 Actief lid

11 jul 2006
    157
    0
    0
    leeuwarden
    mijn medicijnen van huisarts zijn dus nu op hebben niet veel gedaan. hoelang is normaal dat de bloeding door gaat het is constant even veel. wordt niet minder en niet meer.loopt gewoon met druppels gewijs eruit.
    nu al vanaf dus die vier oktober. lijkt wel of het niet meer over gaat. moet in ieder geval morgen weer even bij huisarts langs heb je advies om wat ik kan vragen. bedankt alvast.

7. jorinda40

jorinda40 Actief lid

11 jul 2006
    157
    0
    0
    leeuwarden
    ben dus weer bij huisarts geweest op 24 oktober. heb primolut n gekregen na twee tabletjes is de bloeding gestopt heb alle tien dagen de tableten opgemaakt en heb nu sinds zondag weer bloeding vrijdag laatste tablet in ochtend gehad. nu is de bloeding dus weer heel hevig vooral zondag nacht en maandag ochtend nu dus bed helemaal onder. kraamverband doorgelopen van dat ik van boven naar de wc beneden ging. is dit normaal na die primolut en na die drie en halve week menstuatie voor de primolut. heb ook ongeveer graad verhoging heb normaal 36.7 of 8 en nu 37.6 voel me ook zweterig en warm. had zondag avond buikkramp en vanmorgen zes uur ook wat paracetamol gehad. om zes uur. nu 11 uur nog geen buikpijn wel mijn rug. en veel bloedverlies. heb je een tip of even weer aankijken. .of dokter bellen.
    alvast weer bedankt.

Deel Deze Pagina