Hallo allemaal, Ik heb gister controle gehad en een recept meegekregen voor de microgynon 30, deze pil heb ik altijd geslikt. Nu heb ik alleen niet begrepen of ik daar gewoon mee mag beginnen ook als ik nog niet ongesteld ben geweest? Liefs Palmie
Ik las dit in de bijsluiter van je pil online, zag ook dat je net bevallen was, gefeliciteerd met de kleine Na een bevalling. Als u net bevallen bent, zal uw dokter u waarschijnlijk aanraden te wachten tot uw eerste spontane menstruatie, maar soms is het mogelijk eerder te beginnen. Volg het advies van uw dokter. Dat geldt ook voor het geval dat u borstvoeding geeft en de pil wilt gebruiken. http://www.anticonceptiepil.nl/content/pgs/anticonceptie/microgynon/bijsluiter-microgynon30.pdf
Volgens mij moet je de eerste pil nemen op de dezelfde dag dat je ongesteld bent geworden.. Tenminste, zo ben ik ook begonnen met die pil!
officieel is het inderdaad als je voor het eerst met de pil weer begint, starten op de 1e dag van je menstruatie, want dan is hij gelijk veilig die maand. Maar tegen mij werd na de bevalling gezegd: Start gewoon met de pil (menstruatie is soms nog zo vaag) , maar ga er dan vanuit, dat hij vanaf de 2e strip, pas bescherming bied.
gewoon beginnen op de eerste dag van je (spontane) menstruatie.. Ik ben 2 maanden geleden weer begonnen met de pil.. HA advies omdat als j eerder begint de werking kan verminderen..