ik heb een gaatje laten boren en nu is de verdoving uitgewerkt en moet zeggen dat het best irriteert en een druk gevoel geeft aan die kies nu weet ik dat een wittevulling uit kan zetten en die pijn veroorzaakt heb een paracatamol geslikt nu gaat dat wel weer heb hier met een donkere vulling nooit last van het gaatje was wel vrij diep misschien maakt dat een verschil iemand ervaring mee een witte vulling? en hoelang heeft het geduurt voordat die pijn weg was?
Witte vullingen blijven inderdaad wat langer gevoelig, ook als de pijn straks weg is, kan het zijn dat je er toch weer even last van krijgt bij warme of koude dingen. Bij mij trok 't langzaam weg, na een dag was het prima te doen hoor, maar die gevoeligheid voor warm en koud duurde wel een tijdje.
Het kan zijn dat het van het uitharden komen maar er kan ook een onderliggende onsteking in zitten. Mijn man heeft dat standaart na elk gaatje vullen helaas gaat de tandarts niet zo zorgvuldig te werk lijkt het wel (volgende x gaan we er een klacht van maken als het weer gebeurt)
Ik had dat vorig jaar ook, na 2 weken was de pijn nog niet weg, kwam omdat de vulling bijna tegen de zenuw aan za. Nu heb ik soms met vlagen pijn aan die kies, als ik straks bevallen ben is het eerste wat ik doe, naar de tandarts rennen en zorgen dat hij wat aan die kies gaat doen.
ik heb net 4 kiezen laten vullen en ze zei tegen mij dat het soms wel weken kan duren voordat het helemaal over is maar bij sommige valt het reize mee dus ik wacht rustig af want bij mij is de verdovind nog niet weg
het voelt net of er een groot gat in mijn kies zit het trekt ook naar de kies erna gelukkig is het niet contstant anders zou ik gek worden en met paracetamol is het aardig te doen hoop dat het snel over is
Het is nu zo'n jaar geleden dat mijn kies is opgevuld met witte vulling maar het is nog steeds best gevoelig, voornamelijk met warme/koude dingen heb ik meer last nu dan dat ik had toen het gaatje er nog zat!
Idd, ik heb twee tanden laten vullen niet omdat er een gaatje in zat, maar omdat ze te dun werden en ter bescherming beter opgevuld konden worden met een laagje vulling. Ik had dus helemaal geen klachten van te voren (maar dat was wel slechts een kwestie van tijd), maar naderhand was 't best gevoelig een tijdje, helemaal met warm en koud. 't Is wel geleidelijk over gegaan, vullen is nu een jaar geleden gebeurd en ik heb er nu geen last meer van. De tandarts zei ook dat sommige mensen daar meer last van hebben (en houden) dan anderen, zal ook wel per gaatje/vulling verschillen. (Bij mij liggen m'n zenuwen sowieso vrij diep, schijnt, want ik heb nog nooit een verdoving nodig gehad bij 't boren en vullen. Dat is dan wel weer mijn geluk )
2 weken geleden laten vullen en het is volgens mij vrij normaal. Ik had het ook... Ze zijn ook met je tand bezig geweest he...
Klinkt heel bekend. Kan helaas nog wel wat weekjes duren, maar het wordt echt wel minder. Kijk voorlopig wel uit met koud/warme dingen eten. Dat kan echt behoorlijk pijn doen. Mocht het na een tijd niet minder worden, dan zou ik weer een afspraak maken, maar ik verwacht dat het binnenkort wel minder wordt.
Ik had een paar keer bij mijn vulling ook een drukkend irritant gevoel. Bleek dat de vulling gewoon nog iets te hoog zat, dus te weinig afgeslepen aan de bovenkant, waardoor mijn hele kaak op die kies terecht kwam (de druk), die kies stak namelijk stukje boven andere kiezen uit. En dat hoeft maar een klein stukje te zijn en dan heb je daar al last van
hmm en hoelang duurt dat meestal? het is gewoon een zeurende pijn steeds heb gelukkig geen steken meer gehad maar heel mn kaak doet zeer aan de bovenkant waar hij gevuld is een beetje beurs ofzo hoop dat ik vanacht wat kan slapen
ik wil je niet ongerust maken, maar ik heb jaren geleden ook een kies laten vullen met witte vulling en heb er 2 maanden lang helse pijnen aan gehad, de tandarts bleef maar volhouden dat het door de vulling kwam en dat ik even vol moest houden. maar uiteindelijk had ik gelijk de kies was niet goed gevuld/afgewerkt. niks geen excuus of fout toegeven, wat dan ook. Ik heb me toen gelijk uit laten schrijven bij die beunhaas. Maar ik ga er vanuit dat niet alle tandartsen zo beroerd zijn en dat de pijn bij jou door de verdoving (napijn) komt. Sterkte iig.
mijn tandarts is langzaaaam niet normaal dus denk dat hij het wel goed heeft gedaan! heb al even gebeld naar ze ze zijden idd dat het napijn kon zijn omdat het gaatje zo diep zat fijn dat is de volgende keer nog meer met lood in mn schoenen naar de tandarts gaan
nog meer mensen bekend mee? het doet zo af en toe zo zeer!! gewoon uit het niks niet kauwen warm of koud
Ja hier ook geen fijne ervaringen met witte vullingen. Onlangs al mijn oude grijze vullingen laten vervangen door witte. Wat viel dat tegen zeg ! Nadat de verdoving uitgewerkt was heb ik zeker een dikke week pijn in mijn mond gehad. Het voelde heel strak aan en de pijn ging ook diep. Ik durfde niet eens te kauwen, niet normaal. Gelukkig is het wel weggetrokken maar ik kan me niet herinneren dat ik dit ooit heb meegemaakt met grijze vullingen. Ik dacht zelf dat het te maken had met het diep uitboren ofzo ?! Als je pijn blijft houden, teruggaan.