Hallo dames, Jullie weten nog wel eens wat he! Wij wonen in een huur appartement. De kozijnen zijn van aluminium en dat is heel koud! We stoken dus ouderwets veel, ook de rest van dit appartement is slecht geïsoleerd. Sinds de kou weer terug is is ook de condens op de kozijnen aan de binnenkant terug. Het lijkt alleen wel erger geworden. Bekijk bijlage 200991 Bekijk bijlage 200992 We ventileren goed en doen verder niets wat dit probleem in de hand kan werken. Gisteren na een aantal mails waar ik geen reactie op ontving maar eens gebeld met de beheerder. (Groot bedrijf) Die heeft uitgelegd dat vocht aan de binnenkant van de kozijn er nou eenmaal bij hoort bij een 70 jaren woning. Als het ons niet aanstaat kunnen we maar beter een andere woning zoeken. Ik ben heel rustig gebleven. Verteld dat we dan liever ook de huurprijs uit de jaren 70 willen betalen. Hij kwam niet kijken, want hij wil spaarzaam met zijn tijd omgaan.... ECHT! Na het vragen van zijn naam en functie en dat ik ging nadenken over evt. verdere stappen zei hij dat ik hem de foto's wel mocht mailen en dat hij het nog eens zou bespreken. Ik voelde mij na het gesprek absoluut niet prettig te woord gestaan. Net of deze man maar een opdracht heeft en dat is mensen met een klacht zo duidelijk mogelijk afwimpelen. Ik ben er verdrietig van. En zomaar verhuizen zit er natuurlijk niet in, we hebben a. niet zomaar een andere woning en b. niet een zak geld liggen om het elders weer gezellig te maken. We hebben aan dit appartement ook een heleboel gedaan en het is verder helemaal naar ons zin. Sorry voor het lange verhaal, maar ik zit met wat vragen. -Dit voldoet toch niet meer aan de huidige standaards, volgens de man aan de telefoon mogen huizen inderdaad niet meer zo gebouwd worden, maar zijn ze niet verplicht bestaande bouw aan te passen. -Is de hoeveelheid vocht zoals op de foto te zien normaal voor een jaren 70 woning of is hier meer aan de hand. -Waar kan ik terecht voor onafhankelijk advies om te kijken wat mijn mogelijkheden zijn. -We betalen elke maand 600 euro excl. wat vinden jullie van zo'n huurprijs? Buiten dat dit af doet aan ons wooncomfort is het toch ook enorme verspilling. Zucht....
Ik heb geen idee of dit normaal is. Maar het lijkt mij van niet! Wij hadden in ons vorige zeeeeer slecht geisoleerde woning gewoon houten kozijnen en daarbij was dit echt niet het geval. Nu hebben we kunstof en ook geen problemen. Ik hoop dat hier iemand is met alimiunium kozijnen, die kan je vast wel vertellen of dit normaal is.
Huur prijs weet ik niet want weet niet hoe groot het huis is. Maar ook wij hebben condens terwijl we elke dag wel wat open hebben staan. Raampje boven en de balkon deur van de slaapkamer. Maar dat jullie zo veel moeten stoken lijkt me ook niet normaal. Er moet wel iets zijn waar e dit aan kan kaarten alleen waar weet ik niet.
Je hebt gelijk, de huurprijs is op basis van deze informatie natuurlijk lastig te bepalen. Ik weet eerlijk gezegd de afmetingen niet. We hebben twee slaapkamers en een ruime woonkamer met open keuken. Het is redelijk ruim van opzet. Maar goed, dat zegt natuurlijk nog niets! Toch bedankt voor het mee denken!
Dat met die kozijnen komt vaak doordat je enkel glas hebt Bij ons op de slaapkamer hebben we er ook vaak last van ( jaren 70 woning, wel koop) en gaan dubbelglas laten plaatsen, dan moet het opgelost zijn
Het is wel dubbelglas, maar de kozijnen zelf zijn dus van aluminium en dat geleid goed. En... er zit geen koudebrug in. Zie mij eens technisch praten! Maar in ieder geval mogen deze kozijnen tegenwoordig niet meer gebruikt worden...
Dat is idd erg slecht als je zoveel vocht hebt met dubbelglas, dat kan echt niet! Zou ze dan ook in gebreken stellen Heb je rechtsbijstand?
Hier zien de kozijnen er precies hetzelfde uit.. en de woningbouwstichting zegt hier dat ik maar meer moet luchten.. nou zelfs met de hele dag mn keukenraam open (koud!!) zijn mn ramen om 14.00u s middags nog beslagen. En dat terwijl ik de roosters boven de ramen altijd (ook in de winter) open heb staan. De buren hebben er niet in deze mate last van, dus blijf ik erbij dat er iets niet klopt aan de plaatsing van het dubbel glas vorig jaar.. want anders zouden alle huizen in dit rijtje er wel last van hebben. Volgens de woningbouw is dit een jaren70 woning die er niet op gebouwd is om dubbel glas te hebben, waardoor dit vochtprobleem ontstaat. Maar omdat men anno 2011 wel dubbel glas wil hebben, moeten we het er maar mee doen. Daar ben ik het niet mee eens, natuurlijk wil ik wel dubbel glas, maar het vocht is nu zo erg dat er zelfs schimmel ontstaat bij de randen. Dus ik ben nog in discussie met de woningbouwstichting, tot zover zonder resultaat.. Maar ik vind het wel onbeschoft dat die man niet eens wil komen kijken en je zo te woord staat.. hier zijn ze wel komen kijken maar zeggen ze er niets aan te kunnen doen.
Hallo medestander Wat vervelend zeg, beetje hetzelfde verhaal dus. Hier inderdaad ook buren met het probleem in mindere mate.
Wel één verschil trouwens: wij stoken ons niet helemaal blauw, hebben juist hele lage stookkosten ondanks dat we een hoekwoning hebben. Het is juist erg goed geïsoleerd, dat schijnt het probleem te zijn. Maar de verwarming hoog zetten of helemaal niet stoken, ik heb het allemaal geprobeerd en het helpt allemaal niets.
Dat vocht op de kozijnen komt doordat het aluminium kozijnenen zijn. Ook al heb je dan wel dubbel glas. Het aluminium is ten opzichte van de rest binnen/ buiten veel kouder en dan krijg je dit als resultaat. Dit hou je je zolang het kozijn van metaal is.
Hoi, het klopt wat je schrijft, vraag is alleen moeten we dit accepteren of is het niet meer van deze tijd.
ik vind zo veel vocht niet normaal het is slecht voor de gezondheid en als je zelf of iemand in het gezin astmaties is zal hij/zij daar erg last van hebben ik zouw kijken wat je veder nog kan doen want ik was hier niet mee eens geweest ik woon ook in een arpatement wij hebben houten kozijnen enkel glas in het huis uit de jaren 60 veel bewoners hebben hier last van schimmel er zijn zelf s al mensen verhuisd van wegen gezondheids klachten want ook wij hebben veel vocht in huis wat we er niet uit krijgen en de woning bouw zecht dan zet maar een raam goed open wij zijn als bewoners er tegen in gegaan dat dit niet langer kan wij hebben dan ook een bewonnerscommisie die bestaat voornamelijk uit buurt bewoners en gelukkig hebben we de woning bouw zo ver gekregen dat we nu groot onderhoud krijgen ze zijn op dit moment begonnen aan mecanisie ventielatie voor de badkamer, keuken, was hok. nieuwe badkamer in 2013 krijgen we dubbel beglazing en de buitenkant word geschildert en we kunne nu wel raampjes los zetten maar met de verbouwing krijgen we suskasten door het hele huis dus kan er geen klapraampje meer open dus hoop voor de wonigbouw dat de ventieltie goed werkt sorry van me lange verhaal
Ik vind de hoeveelheid vocht niet normaal eigenlijk. Ook niet als je zoveel moet stoken. Ik weet niet bij welke stichting/bedrijf je huurt, maar ik zou alle verhuurvoorwaarden opvragen. Dan weet je wat je ook kan eisen qua aanpassingen. Hierna evt nadenken over aansprakelijk stellen. Dat doe je schriftelijk, ik zou niks meer telefonisch doen.
Ik heb zelf ook strubbelingen met mn verhuurder, die mensen denken echt dat ze alles voor het zeggen hebben! Klant is koning is in de huurwereld zeker niet zo! Het is graag of niet en je moet alles maar slikken! Kun je dus niet helpen wil je alleen ff sterkte wensen! Wij betalen trouwens 750 voor een woning (boven een winkel) met 3 slaapkamers, 2 verdieppingen, zolder en dakterras. Alles is helemaal nieuw en hebben zelfs een uitgebreide (nieuwe keuken) met vaatwasser echt alles, dat is wel helemaal toppie natuurlijk! suc6 meid!
Hoezo is dit geen koude brug? Die snap ik niet helemaal. Er zit altijd vocht in je woning en het vocht slaat tegen het koudste gedeelte aan. In dit geval zijn het de aluminium kozijnen. Vandaar dat je daar de hoeveelheid water vanaf ziet druipen. Met andere kozijnen zie je dit niet meer, maar betekend niet dat het vocht uit de woning is. ventileren is iets anders dan een paar uur per dag je raam openzetten en je moet wel de mogelijkheden hebben om te kunnen ventileren. Een woning waarin veel vocht zit is moeilijk te verwarmen, dit ervaar je ook zo. Droge lucht is makkelijker te verwarmen en hierdoor is je woning eerder warm gestookt. Ik ken je woning verder niet, vocht is een heel uitgebreidt en toch wel lastig probleem dat te makkelijk door verhuurders als bewonersgedrag wordt aangemerkt. Dat is niet altijd helemaal terecht. de beheerder zou op zijn minst een inspectie kunnen uitvoeren en kijken naar je stookgedrag, manier van ventileren en bewonen.
Wij hebben ook last van vocht op de kozijnen, moet in deze tijd dagelijks de vensterbanken even droog maken anders gaat het schimmelen. We hebben nu juist een redelijk nieuw huis (1997) alles dubbel glas en goed geisoleerd. In ons vorige huurhuis, met enkele ramen en altijd tochtig hadden we er juist helemaal geen last van? Goed dat je foto's hebt gemaakt, ik vind dat ze op z'n minst moeten komen kijken!
Tsja of dit iets is wat je moet accepteren? Geen idee. Wij hebben een koophuis dus alles is verbouwd zoals wij het wilden.... Ik denk alleen dat iedere deskundige zal zeggen dat dit probleem bij dit soort kozijnen hoort. En dat er met de kozijnen zelf niets mis is. Veel vocht in je huis is natuurlijk niet goed. Maar je zou kunnen kijken of je tot een compromis met de beheerder kan komen. Dat ze nieuwe kozijnen plaatsen en jullie een deel van de kosten op jullie nemen. Hopelijk komt hij toch nog even kijken en ziet hij jullie probleem. Let wel: elke verandering in je huurwoning (nieuwe keuken, badkamer, kozijnen etc.) die je beheerder uitvoert KAN leiden tot een huurverhoging. De ene beheerder is hier coulanter in dan de andere.... Als jullie het echt als probleem ervaren zou ik toch kijken voor de compromis.