Pijn na vulling kies

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb afgelopen donderdag mijn rechter onderkies laten vullen en sindsdien kan ik nix meer met mijn rechterkant! Kauwen doet geen pijn, maar voelt raar. Maar na het kauwen, zooo wat een pijn! Het trekt door mijn hele kaak! En als ik mijn rechterwang aanraak doet mijn kaak ook pijn. Het is geen constante pijn, alleen een tijd na het kauwen en na aanraking. Herkent iemand dit? Moet ik terug? Ik ben zooo bang voor de tandarts en vooral om weer een spuit te krijgen. Ik heb donderdag al met knikkende knieen in die stoel gezeten.. :oops:

Ik heb er witte vulling in gekregen, schijnt meer te geleiden ofzo?

2. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Hoi Ozgul!

Geen zorgen, ik heb het ook gehad ;)
    Ook ik ben een bange-scheitert bij de tandarts, maar dat komt vooral omdat ik in november vorig jaar pas mijn eerste gaatje had en moest laten vullen.
    Bij mij deed het ook geen zeer, maar wel met én na het kauwen een soort doortrekkende zenuwpijn in de kaak en de kies. Ik moest trouwens een kies in mijn bovenkaak laten vullen. Ook met witte vulling.
    Na verloop van tijd verdween de pijn. Ik had het niet meer zo in de gaten, en toen ik eraan dacht was de pijn opeens weg!
    Maak je geen zorgen, je blijft er heus niet je hele leven mee lopen! ;) Ik zorgde gewoon dat ik mijn eten of kauwgom kauwde aan de ander kant van mijn mond, dan had ik ook geen pijn aan mijn kies.
    Maar als de pijn erger wordt of je vertrouwd het niet helemaal, kun je alsnog teruggaan.

Veel sterkte en beterschap!

Liefs xxx,

Debby

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hm klinkt toch alsof de vulling niet helemaal goed zit..misschien is hij niet goed gevuld; nog een opening waardoor het kauwen pijn doet..

of hij is niet goed afevlakt waardoor en steeds meer druk op staat.....

zou toch ffies bellen..
    ps: je kan ook zonder verdoving....vind ik persoonlijk vaak fijner...haat prikken van de tandarts/kaakchirurg...

4. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Had ik ook na een vulling in mijn bovenkaak.
    Ben ook ontzetten bang voor de tandarts maar ben toch terug geweest, kon niks meer kauwen rechts.
    Bleek dat hij de vulling niet genoeg had afgeboord zodat ie in de kies in mijn onderkaak paste. Daardoor werd de zenuw steeds geirriteerd, die dus de pijn veroorzaakte.
    Gelukkig kon het zonder verdoving verholpen worden, er hoefde alleen een beetje van mijn kies afgeslepen worden, daarna was de pijn weg.

Succes!

Debby

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    een paar dagen mag je "napijn" hebben, mag niet te lang duren. Ik zou er zeker niet te lang mee rondlopen hoor.

Ik heb het 1x meegemaakt en toen bleek er een ontsteking onder de kies te zitten, en uiteindelijk echt in mijn kaak. En die pijn vond ik echt wel erger dan de spuiten (ik mocht ermee naar de kaakchirurg en ooo ik was zoooo bang! maar het viel achteraf best wel mee!)

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kan napijn zijn, kan een te hoge vulling zijn, kan zijn dat ze zenuw door het boren wat geïrriteerd is, zou een beginnende onsteking kunnen zijn, kortom het kan echt van alles zijn. Dus even afwachen, of als het nu echt te erg word, gewoon even bellen en uitleggen, kan je waarschijnlijk dezelfde dag nog terecht. Kunnen ze even kijken wat het is, evt een fototje maken of de vulling wat verlagen. Dus ookal wil je het liever niet terug, soms zou het echt even moeten. Om er na te laten kijken! Succes en Sterkte!

Deel Deze Pagina