Multi-vitaminen voor zwangere vrouwen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lappie, 29 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi meiden,
    Mijn potje foliumzuur is bijna op en ik ben nu 4 weken en 2 dagen zwanger.
    Ik wil overstappen op multi-vitaminen voor zwangere vrouwen.
    Maar, welke moet ik nu nemen??
    Welke hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen??
    Op zich heb ik wel moeite met tabletten innemen dus als het even kan hoop ik pillen te vinden die ik makkelijk slikken kan.
    Welke raden jullie aan??

2. Mama88

Mama88 Actief lid

18 apr 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik davitamon mama compleet!! Ze moeten bij mij ook niet heel groot zijn maar deze maat is goed te doen je hebt ook weer andere met visolie maar die zijn een stuk groter dus daar begin ik al niet eens aan :)

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Weet je wat ik dom vind?

Dat er geen kauwvitamines voor zwangere bestaan
    Laatst Davitamon al over gemaild

De meeste zwangere zijn misselijk en moeten kokhalzen, dan is het toch raar dat al die pillen loeigroot zijn :(

4. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Ik gebruik nu nog steeds de multivitaminen zwanger zijn van de etos. Is hun eigen merk en zit alles in.

5. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    ik slik gravitamon... kun je eventueel doorslikken tijdens geven van borstvoeding..

6. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Davitamon mama compleet met visolie, ben er erg tevreden over.
    16,95 voor 60 stuks.

Ik heb er voor gekozen met visolie omdat ik niet veel vis eten en zo toch alle vitamines binnen krijgen.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook Davitamon Compleet mama (met visolie) de capsules!

8. ellenhelena

ellenhelena Actief lid

17 jun 2011
    144
    0
    0
    zmlk school
    gelderland
    Hi!

Zelf gebruik ik deze ( niet echt goedkoop maar werkt bij mij heel goed tegen de vermoeidheid!!!!!)
    Te koop bij meer reform/speciaalzaken

Prenatal Nutrients

Toepassing

Solgar Prenatal Nutrients bevat een dagelijkse aanvulling van vitaminen en mineralen voor vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven.
    [​IMG]Solgar kwaliteitsgarantie

Speciaal ontwikkeld voor tijdens zwangerschap en borstvoeding
    Bevat 400 µg foliumzuur per dagdosering
    Bevat ijzer in goed opneembaar, maagvriendelijke vorm
    Eventueel te combineren met (aangepaste) multi
    Bevat 100% natuurlijke vitamine E
    Bevat 100% natuurlijk carotenoïden complex
    De donkere glazen verpakking biedt de meest optimale bescherming tegen invloed van zuurstof, vocht en licht

Ingrediënten per twee tabletten

Calcium (carbonaat, citraat)(81 % ADH) 650 mgVulstof (microkristallijne cellulose)507 mgMagnesium (oxide, citraat)(60 % ADH) 225 mgAnti-klontermiddelen (plantaardig stearinezuur 70 mg, plantaardig magnesiumstearaat 10 mg, silicium dioxide 10 mg)90 mgGeïsoleerd sojaeiwit poeder en vrije vorm aminozuurmengsel80 mg(L-glutaminezuur, L-asparaginezuur, L-arginine, L-lysine, L-fenylalanine, L-serine, L-proline, L-isoleucine, L-alanine, glycine, L-threonine, L-tyrosine, L-histidine, L-cysteïne, L-methionine)IJzer (bisglycinaat*)(100 % ADH) 14 mgVitamine C (ascorbinezuur)(63 % ADH) 50 mgCellulose gom75 mgGlansmiddel (hydroxypropylmethyl cellulose)31.5 mgNatuurlijk beta-caroteen prep.1.8 mg Bevat andere carotenoïden4.8 µgBiotine (prep.)(300 % ADH) 150 µgZink (oxide, bisglycinaat*)(75 % ADH) 7.5 mgVitamine E (natuurlijk, d-alfa tocoferyl succinaat)(15 IE) (83 % ADH) 10 mgVitamine B-3 (nicotinamide)(63 % ADH) 10 mgL-Asparaginezuur10 mgGlycine10 mgVitamine B-5 (calcium pantothenaat)(83 % ADH) 5 mgKoper (gluconaat, bisglycinaat*)(100 % ADH) 1000 µgPlantaardig glycerine6.3 mgInositol5 mgCholine (bitartraat)2 mgVitamine D (D-2, ergocalciferol prep.)(200 IE) (100 % ADH) 5 µgFoliumzuur (prep.)(200 % ADH) 400 µgMangaan (gluconaat, bisglycinaat*)(25 % ADH) 0.5 mgSelenium (selenomethionine)(23 % ADH) 12.5 µgVitamine B-6 (pyridoxine HCl)(89 % ADH) 1.25 mgJodium (kalium jodide)(50 % ADH) 75 µgVitamine B-1 (thiamine mononitraat)(77 % ADH) 0.85 mgVitamine B-2 (riboflavine)(71 % ADH) 1 mgVitamine B-12 (cyanocobalamine prep.)(160 % ADH) 4 µgChroom (picolinaat, gistvrij)(31 % ADH) 12.5 µgADH = Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid
    * Unieke vorm van gecheleerd ijzer (bisglycinaat), zeer goed opneembaar, maagvriendelijk en niet stoppend. Albion aminozuur chelaat process patent 5,516,925 en 6,716,814 Chelazomes.
    Aanbevolen dosering

Als voedingssupplement voor vrouwen die zwanger willen worden, zwanger zijn of borstvoeding geven, twee tabletten dagelijks bij voorkeur bij een maaltijd, tenzij anders geadviseerd. Aanbevolen dosering niet overschrijden.
    Beschikbare verpakking

Verkrijgbaar in potten van 60 (Art. 2271, ZI-nr.14610868) en in potten van 120 tabletten (Art. 2272, ZI-nr.14610876).
    Notificatienummer: NUT: 701/77
    Dit product bevat

GistNeeGlutenNeeMelk of melkbestandenNeeSojaJaSucroseNeeConserveringsmiddelenNeeZout toegevoegdNeeGeschikt voor vegetariërsJaGeschikt voor veganistenJaKosher

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik slik Dagravit Mama & Baby.

Die zijn ook niet zo groot.

Je moet in elk geval niet die enorme krengen van de Etos kopen, Als je daar alleen al naar kijkt, vraag je je af hoe je die in vredesnaam zonder kokhalzen moet doorslikken.

Die Davitamon MamaCompleet met visolie, zijn toch ook vrij grote capsules? Als zo'n ding per ongeluk eens in je keel blijft hangen, krijg je dan niet meteen zo'n vieze vissmaak in je mond?

10. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik slik centrum Materna. Met foliumzuur erin.

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik slik met visolie, inderdaad flink aan de maat maar met een glas water gaat dat prima hier. Gebruik ze ook tijdens de borstvoeding (slik ze eigenlijk al loeilang.. voordat ik zwanger raakte van mijn zoontje en de bv-periode ging hier over in deze zwangerschap)

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik heb er ook geen moeite mee om het door te slikken.
    Bij Mira ook nog nooit gehad.

13. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik kan geen pillen slikken. Heb dus Supradyn kauwtabletten en die mogen zwangere ook. Vind ze alleen niet zo lekker maarja.

14. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Nee geen last van omdat het harde capsules zijn en vooral heel erg glad, dus geen enkel probleem :D

15. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Hier ook

16. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik gebruik de multivitamine van Bloem, heb nu nog Babywens omdat die nog niet op zijn, als die op zijn haal ik Zwanger zijn.

Woman's Health Zwanger zijn

17. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gravitamon pilletjes zijn vrij klein.

Ik heb vanalles gebruikt, restjes van vriendinnen. Heb zelf gravitamon gehaald voordat ik zwanger was op advies en ik gebruik dat straks ook met borstvoeding, als dat goed gaat, door. Heb ook de Davitamon met visolie (groot, voor mij geen probleem trouwens) en centrum materna gebruikt (zit een breekgleufje dus kan doormidden gebroken worden).

18. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb die van VSM, zonder visolie. Maar die zijn wel echt behoorlijk groot. Ik heb er weinig moeite mee, maar als je dat wel hebt, zijn ze niet aan te bevelen.

De maat van de pillen staat soms op het doosje, misschien handig om naar te kijken.

19. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Kruidvat Vitaal Zwanger, met foliumzuur.
    Ik slik ze al vanaf het begin en voel me er nog steeds heel goed bij. Enige nadeel is dat ze wel vrij groot zijn als je moeite hebt met tabletten slikken!

20. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik slik geen multivitaminen, vind het nergens voor nodig.. Enige wat je nodig hebt is in het begin idd foliumzuur en later vitamine D3 voor de botten (die van je kindje ;) ) dus dat slik ik nu nog, en straks met borstvoeding ook.
    Als je gewoon gezond en voedzaam eet heb je geen extra vitaminen nodig.

Deel Deze Pagina