Pijn net onder de ribben aan rugzijde

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Artamesia, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    #1 Artamesia, 10 nov 2013
    Laatst bewerkt: 10 nov 2013
    Hoi,

Zoals jullie zien ben ik vandaag 21 weken zwanger, van ons eerste kindje.

Sinds enkele dagen schiet ik 's nachts plots wakker van vrij hevige pijn in de rug, ter hoogte van de onderste ribben aan de rechterkant. Moet dan uit bed gaan want vind geen enkele houding die comfortabel is. Dit houdt zo'n 10 minuten aan en gaat dan over in een soort lichte druk. Deze nacht kwam het drie keer voor.

Tijdens de dag heb ik afwisselend wel en geen last. Vooral bij langdurig zitten wordt het moeilijk.

Ik had al gedacht aan spierkrampen?
    Of weten de meer ervaren dames hier raad mee?

Moet woensdag sowieso op controle bij de gyn.

Bedankt!

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goede morgen!

Klinkt niet fijn... Heb hier geen ervaring mee, maar zou het idd even met je vk bespreken woensdag.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik had precies dezelfde pijn aan precies dezelfde kant.
    Het bleek de baby te zijn... Ik zou het wel even voorleggen aan je verloskundige

4. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    En je had dat ook rond de termijn van 20 weken?

Het zou best kunnen, hebben net met de doppler even geluisterd en hartje ligt aan de linkerkant, dus voetjes miss naar rechts.

5. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook gehad tijdens mijn zwangerschap op precies dezelfde plek alleen kreeg ik er later in mijn zwangerschap last van.
    Het bleek inderdaad die kleine te zijn, was zijn favoriete plekje. Na de geboorte was het ook direct over.
    Wat ik altijd deed als ik er last van had lopen / staan totdat het min of meer over was maar ik waarschuw je alvast, het wordt erger hoe verder je in je zwangerschap komt (althans bij mij). De laatste weken van mijn zwangerschap lag ik om 19.00 uur al op bed omdat ik niet meer wist hoe ik moest zitten en als ik lag had ik er geen last van.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ja, volgens de verloskundige kwam het omdat de baby dwars gaat liggen rond die periode. Dus bij mij was het een trapje of een elleboogje tegen m'n ribben.
    Ik had soms zoveel pijn dat ik amper kon lachen of rechtop zitten haha.

7. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    De gyn zei ook de baby.
    Mijn huisarts denkt er anders over en vermoed dat mijn rug vastzit... Dus nu moet ik maandag eens naar de fysio!

8. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Ik heb anderhalf jaar terug hetzelfde gehad.. Ik was toen niet zwanger, maar bleek een fikse nierbekkenontsteking te hebben. Mij klinkt je beschrijving dus een beetje als nierpijn in de oren. Misschien voor de zekerheid even je urine laten nakijken??

9. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hey!

Heb gisterenochtend al urine binnen gedaan en daar is niks in te zien. Vandaar dat de dokter nu denkt aan mn rug. Ben hiervoor in het begin van mijn zwangerschap ook twee weken thuis geweest. Nu manifesteert de pijn zich wel anders.... Zal maandag eventjes afwachten!

10. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Klinkt als de kleine die lekker duwt.
    En ja dat kan flink effect hebben op je spieren en zenuwen.
    Naar de fysio gaan is met zoiets geen overbodige luxe hoor :)

11. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Gelukkig maar!! Een nierbekkenontsteking wil je echt niet! Zéker niet in de zwangerschap!
    Hoop voor je dat je snel minder pijn gaat krijgen..

12. Stefania

Stefania Actief lid

21 dec 2012
    111
    0
    0
    Groningen
    Ik herken deze pijn ook, bij mij begon dit ongeveer bij 22weken, ik heb het nog steeds en word er ook gek van. Ik heb het alleen met zitten, tegenwoordig heb ik het nu ook links aan de voorkant onder mn ribben. Bij mij trekt de pijn wat weg zodra ik echt overdreven rechtop ga zitten. Rot is het he? :(

13. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Ik heb het met zitten, maar vooral met liggen. Slaap nu zo een drie uur per nacht, best vervelend. Fijn dat het bij jou helpt om rechtop te zitten! Bij mij helpt vooral rondwandelen en vriend die het wat masseert, maar daar heeft hij 's nachts natuurlijk niet elk uur zin in ;).

Ik laat maandag nog even weten wat de fysio heeft gezegd en welke tips hij eventueel heeft, misschien kunnen die ook nuttig zijn voor de andere dames hier!

Deel Deze Pagina