Dat gevoel snap ik helemaal. Hier ook gehad. Vooral ook omdat ik vorige keer nergens last van had en nu met van alles en nog wat loop steeds Maar na toch echt een paar keer op mn kop te hebben gehad omdat ik niet gewoon even gebeld had, probeer ik dat toch echt nu naast me neer te leggen en dat van "liever 10x voor niks dan 1x te laat" gewoon te accepteren. Hoe moeilijk ik dat zelf ook vind
Mijn VK zei tegen mij dat ze soms zwangeren heeft waaraan ze moet vragen of ze wel doorhebben dat ze met de spoedlijn bellen.. maw die echt om elk wissewasje bellen. Als je jezelf daar niet onder kunt scharen denk ik dat je sowieso goed zit
Heb gebeld, met lood inde schoenen.. Vond wat ze zei tegenspreken wat ik online overal las. Ik las zelf online dat wanneer je een lage bloeddruk van jezelf hebt, een verhoging van jouw bloeddruk niet altijd valt onder de gemiddelden van een 'hoge bloeddruk'. Maar volgens haar zou je wel boven 140 uit moeten komen, wil het een hoge bloeddruk zijn. Dus we zaten wat dat betreft niet echt op 1 lijn.. haha. Maar goed. Ehh, over de pijn onder mn borst.. zullen waarschijnlijk organen zijn die druk ervaren.. Als ik hiernaast geen andere klachten had zou er niets aan de hand moeten zijn. Dit is echt waarom ik niet van huisartsen en nu dus ook verloskundigen hou. Woorden zoals 'waarschijnlijk' vallen niet goed bij mij. Ik vind iets uitsluiten de beste oplossing. Maar goed. Ik hoop in ieder geval dat ze gelijk heeft. Ik zal mezelf in de gaten blijven houden, voor als ik enige veranderingen ervaar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit van haar ook niet echt snap. Hier waren ze gelukkig altijd erg voorzichtig. Alle drie mijn zwangerschappen zijn ingeleid ivm met hoge bloeddruk, enige klacht die ik had was hoofdpijn en wel verhoogde bloeddruk. Ik zou liever idd echt uitsluiten. Als je er onzeker over blijft zou ik gewoon weer bellen en zeggen dat je graag gerust gesteld wilt worden door even laten checken. Zo moeilijk is dat namelijk niet voor ze...
Zo jammer om te lezen dat je, in mijn ogen, gewoon niet gerust gesteld bent. Zoals Maritiem ook al zegt, het is voor hun een kleine moeite om het even te checken. Door dit de soort reacties snap ik ook heel goed dat mensen niet "durven" te bellen.
Goed van je dat je gebeld hebt! Het verhaal over je bloeddruk herken ik niet , heb zelf nooit boven 140 gezeten - maar omdat de druk voor mijn doen hoog was moest ik wel elke keer urine laten testen op eiwitten - nooit wat gevonden tot 38. Ben het dus wel met jou verhaal eens daarin , het kan per persoon uiteraard heel verschillend zijn wat hoog is , en urine testen kost zoveel moeite niet dus dat zou niet het probleem moeten zijn. Hou jezelf inderdaad gewoon goed in de gaten dat kan nooit kwaad. (Het woord ‘waarschijnlijk’ zou mij ook niet fijn vallen hoor). Ps als je niet gerustgesteld bent , zou ik dat wel gewoon aangeven - daar zijn ze immers voor (maar ik snap wel na zo een reactie dat dat natuurlijk lastig(er) is / word)
Wanneer moet je weer voor een reguliere controle naar je vk? Bij mij is ook altijd gezegd dat de bloeddruk boven de 140/100 moet zijn willen ze zich zorgen maken. Ook al is ‘ie normaal gesproken laag. Daarbij is je onderdruk ook belangrijker. Dus opzich is dat volgens mij wel een normale richtlijn. Maar met pijn bovenin je buik moeten ze toch wel voorzichtig zijn, lijkt mij. Hier overigens nooit symptomen gehad, tot bij een reguliere controle mijn bloeddruk te hoog was en ze extra urine onderzoek deden. Met als uitslag teveel eiwitten en dus PE. Dit was wel pas tussen de 32-33 weken.
Jeetje, heb je eindelijk moed verzameld krijg je dit inderdaad. Toch goed dat je gebeld ehbt. Hebben ze het in elk geval mooi in het systeem staan. En als je het niet vertrouwd kun je dan niet overleggen met de huisarts of vk of je toch niet extra je bloeddruk mag komen meten of urine inleveren? Dat je de geruststelling nodig hebt omdat je anders constant zit te malen? Hoe gaat het nu verder?
Haha, weet niet zeker of ze t wel heeft genoteerd. Was een invaller en ze wist dus ook niet wie ze aan de telefoon had. Maar het gaat beter.. de pijn zit nu voornamelijk in mn rug, niet meer echt onder de borst. Dus dat is goed nieuws toch?
Ik zal het er inderdaad bij de volgende controle even over hebben, die is volgende week! Gelukkig wel alles goed gekomen bij jou?