Pijn onder de rechter ribben

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door exciting, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik heb nu sinds een paar dagen pijn onder mijn ribben, aan de rechter onderkant. Heeft iemand een idee wat dit is?
    Het steekt vooral op als ik zit...En zakt dan weer af als ik ga liggen. Ik werd er laatst wel een keer wakker door..toen ik even van bed af ging toen zakte het weer af.
    Ik lees overal dat het de lever kan zijn die in de verdrukking komt door de baarmoeder, en of dat de kleine tegen de ribben schopt.
    kan dit nu al zo zijn? Ik ben nog maar 21 weken zwanger..
    Iemand tips? bedankt alvast..

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik vind het idee van je lever (of eventueel een ander orgaan) dat verschoven en ietwat geplet wordt door je groeiende baarmoeder wel logisch klinken eigenlijk, maar zeker weten doe ik het niet. Het zal nog wel niet je kindje zelf zijn, want zo hoog komen die beentjes nog niet. Ik had dit bij mn eerste zelf pas vanaf een week of 31 geloof ik. Het was wel gelijk heel heftig en ik kon juist niet meer liggen. Nu heb ik er gelukkig nog geen last van.

3. WitteN

WitteN Niet meer actief

Hoi,
    Heb dit ook bij die termijn gehad. Is na vier weken weg gegaan. Met name last als ik lang heb gezeten. Ik ben er mee naar de dokter gewest, het was zo'n heftige steek die door ging naar mijn rug dat ik bijna flauw viel. Verklaring: verweking van de aanhechtingen bij onderste rib, extra geïrriteerd door groeiende buik aan bovenkant. Je lever kan het ook zijn, was in mijn geval niet. Je moet even goed voelen of het je bot/ aanhechting is, of dat het hier nog onder zit, de diepte in. Bij dat laatste kan het je lever zijn. Als je je ongerust maakt, even langs huisarts gaan.

4. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Bedankt voor de reacties!
    Als ik voel, dan voelt het meer net onder de onderste rib..Het is niet zo dat het dieper is voor mijn gevoel..
    Ik kijk het nog even aan! Voelt alleen zo vervelend..weet soms niet hoe ik moet gaan zitten!
    Bedankt!

5. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik heb dat dus aan de linkerkant vlak onder mijn borst.
    Kan geen bh meer aan, dat doet pijn. Denk ook dat mijn organen van binnen daarop drukken. Het verlicht als ik het even masseer.
    Ik heb nu topjes met elastiek besteld. Hopelijk kan ik die wel aan :p

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Heel herkenbaar. Al een paar weken. Schijnt toch wel de kleine te zijn. Had woesndag echo en toen ook erg last. Bleek de uk op handen en voeten te zitten. Dus met de rug omhoog te duwen. Volgens de vk die de echo deed (ziekenhuis) is de pijn dus van de baby. Toen deze even later weer op de rug lag, was de pijn ook weg.

7. Saar82

Saar82 Fanatiek lid

27 dec 2013
    1.390
    322
    83
    Heel herkenbaar inderdaad! Ik werd woensdag ochtend vroeg wakker en lag op mijn rechterzij. Deed echt superveel pijn in buik (net onder mijn ribben), mijn zij en aan de rechterkant van mijn rug. Denk dat ik gewoon te lang op mijn zij had gelegen, dat er daardoor organen in de verdrukking waren gekomen, en dat de aanhechtingen van mijn spieren geïrriteerd waren - daar had ik nl sowieso al even last van. Schrok er wel erg van, en kon het eerst ook niet echt plaatsen...

8. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh zoooo herkenbaar. Ik heb al sinds het begin last van mijn rug (rechts ter hoogte van mijn schouderblad) en sinds 16 weken ook rechts bij mijn rib. Loop nu ook bij de fysio. Is bij mij inderdaad ook verweking van de aanhechting. Ik kan niet lang zitten of lang staan. Bh doet zeer want drukt er op.

Bij mij is het helaas tweeledig. Heb ik pijn aan mijn rib, dan trekt het ook door naar mijn rug. En heb ik pijn aan mijn rug, dan trekt het ook door naar mijn ribben. Het enige wat helpt is dan plat liggen.
    Erg hinderlijk en pijnlijk. Hopelijk trekt het nog weg.

9. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Och jakkes!
    Ik zie dat we allemaal rond dezelfde periode er last van hebben! Zal er dan wel bij horen! Ben ik weer gerust! Dank jullie wel!

Deel Deze Pagina