Dames, Even een vraagje. Vanaf wanneer is het normaal dat je aankomt in je zwangerschap? Ik ben namelijk nog geen gram aangekomen ( wat ik overigens wel lekker vind ). Ik vroeg me dit af omdat ik dacht dat je vanaf 14 of 15 weken iets van een halve kilo aankomt per week ofzo? Ook mijn buik is nog echt een wisselende darmenbuik. Donderdag nog mega bol, vanochtend weer bijna helemaal plat. Omdat ik ook geen last heb van kwaaltjes kan je soms zo gaan twijfelen! Ik heb met 11 weken een prachtig bewegend mensje gezien maar dat lijkt al weer een eeuw geleden haha! Jullie ervaringen? Thanks alvast!
Hier in eerste instantie zelfs afgevallen, pas sinds een week of 20 dat ik wat aankom. Met 14 weken volgens mij heel normaal.
Ik ben eerst afgevallen 5 kilo. Vorige week naar de vk geweest om weer te wegen en in totaal 3 kilo aangekomen
Bij mn eerste zwangerschap kwam ik pas later vanaf 15wk aan en kreeg een buik vanaf 4/5mnd .. nu ben ik bij 9wk al 5 kilo aangekomen en een redelijke buik voor deze duur... Dus denk dat het per persoon en per zwangerschap enorm kan verschillen. Maar maak me er niet druk om verder laat maar komen hoor die kilo's hihi (kan wel wat erbij gebruiken)
Die halve kilo per week heb je rond het termijn waar ik nu in zit, gemiddeld dan. Rond jouw termijn zat ik op +2 en ben daar heel lang gebleven ook.
Hier zijn meerdere topics over op het moment Het is vrij normaal maar ook verschillend. Ik kwam pas vanaf week 23 echt aan en toen begon mijn buik ook . Nu 5 KG erbij. Al gaat het vanaf nu wat harder volgens VK (die halve kilo per week +/-)
idd volgens mijn app, zou ik ook vanaf 27 weken per week 450-500gram aankomen (dat hoop ik overigens niet ) onderstaand is ongeveer wat de kilos zouden moeten zijn wat je aankomt: Baby3,5 kilo Baarmoeder1,0 kilo Placenta0,5 kilo Borsten0,5 kilo Extra vetvoorraad3,0 kilo Extra bloed1,5 kilo Extra vocht/ vruchtwater2,0 kilo
Ik had er met 14 weken ook nog niets bij hoor! Begon pas rond 18 weken ofzo... En nu met 29 weken zit ik op + 4-5 kilo dus valt nog reuze mee. En kindje groeit goed!
Niets is abnormaal of normaal qua aankomen. Het verschilt per persoon. Ik was zelf met dat termijn zo'n 4 kilo aangekomen. Nu zit ik op 11, 5. Waarschijnlijk kom ik dus gewoon op een nette 13 kilo uit. Het ligt er vaak ook aan of je slank bent of wat voller. Zelf was ik voor de zwangerschap erg slank, dus kwam het bij mij in het begin wat meer en nu loopt het heel rustig op!
Ik begon pas met 22 weken aan te komen, ben nu 32 weken en ik ben in totaal 6 kg aangekomen. (Mn banner klopt niet ) Het is heel normaal om later in de zwangerschap pas aan te komen. Ik had de eerste maanden ook weinig eetlust, dus dan gaat het niet zo hard..