hoi allemaal Gisteren zei mijn vroedvrouw dat mijn placenta laag ligt en dat bij 1 op 100 vrouwen het dan kan fout lopen. en dat als ik iets van bloed zou verliezen ik platte rust moet krijgen. Nu ben ik dus ongerust. Ook geef ik dansles en ben dus bang dat het daardoor misschien zou gebeuren. Ookal zei de vroedvrouw dat ik gewoon verder mag doen ben ik toch wel bang. Zijn er nog vrouwen die dit hebben? En is het dan gevaarlijk of niet?
Mijn placenta lag eerst voor de baarmoedermond,En die is nu naar de achterwand geschoven maar hij ligt ook laag. Ik heb tot nu toe geen bloedverlies gehad hoor en ik doe ook gewoon alles. Ik zou me niet te veel zorgen maken als ik jou was en gewoon genieten van je zwangerschap.
Hier ook een laagliggende placenta die met 30 weken 2,5 cm van de baarmoedermond lag, (iets omhoog gegroeid ten opzichte van de 20-weken). Geen bloedingen of niks, alles prima. Zou me dus niet al te druk maken, als je toch een bloeding krijgt, is haar opmerking misschien bedoeld om te zorgen dat je tegen die tijd niet in paniek raakt, maar weet waar het van komt. Zolang jij je fit voelt om de dingen te doen die je doet, moet je ze lekker blijven doen: alleen maar gezond voor jou en je kleintje...
Ik had tijdens mijn zwangerschap ook een laagliggende placenta, die aan het einde van de zwanger mooi mee omhoog was gegroeid. Wel had ik dus in de 9e en de 11e week last van bloedingen.
bij 2 kinderen een laagliggende placenta gehad, voor de uitgang zeg maar. ook 9 maanden bloedverlies gehad, en de verloskundigen hebben er altijdheel rustig op gereageerd. ik denk niet dat het dr bedoeling was om paniekbij je te zaaien, want het komt best veel voor, kijk maar hier op het forum. en vaak groeit het met 28 weken verder naar boven. als je je ongerust maakt zou ik het nog eens aankaarten bij jevk