Goedenacht allemaal, Vanmorgen is me opgevallen dat me ondergoed nat was ! en dan niet alleen de voorkant ( waar ook afscheiding meestal terecht komt ) maar echt me hele ondergoed ongeveer inlegkruisformaat van voor naar achter. Ik hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel. ook in de loop van de dag heb ik last gehad van vocht verlies ik kon er niet echt uithalen of het een zoete geur was aangezien ik best erge last heb van afscheiding. dit vocht plakt niet. Nu heb ik gehoord van een maandverbandje of kraamverband dat je in je ondergoed moet leggen om zo te kunnen kijken of het erop blijft liggen of het erin trekt. zodra het erin trekt is het urine of afscheiding maar als het er op blijft liggen is het vruchtwater. Alleen is bij mij het punt ik kan niet tegen verband me vagina gaat daar enorm van irriteren en jeuken en dan trek ik het verband in me slaap eruit of zorg ik dat ie los komt van me ondergoed door me ondergoed ver naar beneden te trekken in me slaap. erg vervelend ! Ik heb nu donker ondergoed aangetrokken om te kijken of er ook vlokjes in zitten nu kijk ik net en zie ik toch wel wat wit slijm niet heel veel. en ook dit plakt niet. en ruikt gewoon neutraal ( kom ook net uit bad ) Kan dit een teken zijn van het begin van de bevallen ? is het vruchtwater of niet ?
vk gebeld, en moest kijken of me temperatuur hoger is dan 37.7 nou die is 37.6.Daarbij moet ik vanmiddag tegen half 3 naar de verloskundige toe en moet alles meenemen dus ondergoed maandverbandjes ed waar het in zit zodat ze een kweekje kunnen maken. Hoe ik het vertelde dacht ze zelf aan waterdunne afscheiding. maar ze wil het voor de zekerheid toch controleren. dus dat is wel fijn.
Spannend hoor! Maaruh, wat ik me dan afvraag... Als je niet tegen verband kunt.. Hoe ben je dat dan van plan als je straks bevallen bent? Want dan kun je echt niet zonder, en mag je ook geen tampons etc gebruiken..
klopt dat is voor mij ook nog een vraag. denk dat ik dan de hulp in ga roepen van dubbelzijdig ducktape om het verband aan me ondergoed vast plak. Ik doe het heel onbewust hoor het maandverband verwijderen. en anders een strakkere pyamabroek halen waar ik niet in kan. heb nu wel een inlegkruisje in voor de vk. Pff en het irriteert me nu al mateloos blijf naar de toilet gaan om er een koud nat wc papiertje tegenaan te houden want ik blijf krabben. Wat is dat een vervelens spul dat maandverband haha. Verder is me wel opgevallen dat op het inlegkruisje de afscheiding/vruchtwater/slijm vrij geel is. Dit heb ik eerder nooit gehad. En het blijft er op liggen.... dus als jullie iets weten
hoi he wat vervelend zeg dat het geirriteert raakt, ik heb mss iets waar je wat mee kan. Waarom probeer je niet net als vroeger gewoon katoen? Dit is mss wat meer werk want je moet dit katoenen maandverband wassen en gebruiken met netbroekjes om op zijn plek te blijven maar ik denk dat de irritatie wel af zal nemen of verdwijnen Sucses vanmiddag en met je laatste loodjes groetjes paula
Geel is geen vruchtwater hoor...ms een schimmeltje..ik heb ook hele gele afscheiding en in het ziekenhuis keken (jakkie) elke avond mijn verband een keer na om te kijken hoe de afscheiding en vruchtwater er uit zag. Ik ben getest op schimmeltje ivm gele kleur, kwam niets uit. Heb ook veel witte afscheiding. En waterige afscheiding. Mij checken ze regelmatig op vruchtwater ivm hoge vliesscheur. Vruchtwater is doorzichtig, soms met vlokken of roze erin. Ik heb hier al gelezen dat vrouwen een boterhamzakje in hun ondergoed moeten leggen, dan kunnen de verloskundigen daar hun testje in doen..blijft het op liggen. Bij mij deden ze de test inwendig. Maar als je een vliesscheur hebt is deze methode niet 100% betrouwbaar, kan je een vals negatieve test krijgen terwijl het wel vruchtwater is. (met vliesscheur komt er niet continu water uit. Vliezen kunnen over elkaar heen schuiven en baby als die ingedaald is fungeert ook als stop, kurk).
als je op de achterkant van je hand blaast komt er dan water uit je vagina? Dat kan een teken van vruchtwater zijn.
er komt geen vocht uit als ik op me hand blaas. nou als het een schimmelinfectie is sta je ook mooi ff voor schut haha helemaal naar de vk voor niks en hun doen moeite voor niks. Maar misschien kan ik ze overhalen om me te strippen haha. als het een schimmel is kan dat dan kwaad met de bevalling ? ik ben nu 40.2 wkn en omdat ik er al alleen voorsta wil ik echt geen kz. die tip van het katoenen ondergoed is een goeie maar zal het niet zo smakelijk vinden om dat schoon te gaan maken haha.
hoi nee dat niet maar ander is het mss heel je bed als je je verband eruit haald in je slaap En daarbij bevallen en alles wat erbij komt kijken is ook niet fris hihi als je het in een zwarte emmer laat weken en dan hup de machine in valt het wel mee hoor liefs paula
Even ter geruststelling: dat kraamverband dat je straks hebt, heeft geen plastic onderkantje waardoor het minder zweet en zeer waarschijnlijk ook minder zal irriteren en jeuken Goed dat de VK je even checkt. En je staat niet voor schut als het niks is hoor! Beter voor niks dan niet gaan en dat het wel nodig was geweest...
hallo dames, ben nu net terug van de vk en het blijkt gewoon afscheiding te zijn. helaas !! ik heb haar gezegd dat ik er echt doorheen zit en het wachten niet meer trek. nu gaan ze me donderdag strippen !! hopelijk heeft het effect =D al hoop ik dat de kleine zich toch echt wel eerder meld. maar geduld is een schone zaak in de zwangerschap pff moeilijk hoor !
Verwacht niet teveel van het strippen. Van wat ik ervan lees, heeft het maar bij 1 op de 10 vrouwen effect.... Ik ben bij Thirza steeds uitgegaan van 2 weken overtijd: beter daarop te richten en dat het dan meevalt, dan dat je je loopt te focussen op de uitgerekende datum, terwijl je daar dus met gemak nog 2 weken overheen kunt lopen... Leuk is anders, op het eind wil je gewoon eindelijk eens je kindje in armen kunnen houden, maar het komt zoals het komt en daar doe je weinig aan. Te vroeg inleiden als je lijf er totaal niet klaar voor is nog en de boel door het inleiden nog volledig op gang geholpen moet worden, schijnt namelijk ook totaal geen pretje te zijn