Krampen, harde buiken en zwaar gevoel

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door nikie86, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben deze week 36 weken zwanger en heb sinds 1,5 week een erg zwaar gevoel in mijn buik. Daarnaast krijg ik steeds meer ongikrampen en harde buiken. Ik heb ergens gelezen dat dit door het indalen kan komen. Zijn er ook andere redenen waarom ik dit kan hebben of is dit echt te wijten aan het indalen? Daarnaast kan ik me ook geen prettige houding meer aannemen tijdens het slapen en t lijkt wel of dat mijn buik steeds zwaarder wordt met de dag :( Groeit een kindje nog erg hard in de laatste weken?

Gr niki

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemorgen,

Kindjes groeien inderdaad nog veel de laatste weken, dus het kan inderdaad dat je buik zwaarder aanvoelt. De klachten die je hebt, worden inderdaad vaak veroorzaakt door het indalen. Daarnaast is je baarmoeder zich ook al een beetje voor aan het bereiden op de bevalling die gaat komen. Soms kunnen deze klachten ook veroorzaakt worden door een blaasontsteking. Normaal heb je bij een blaasontsteking pijn bij het plassen, maar in de zwangerschap vaak niet. Dan heb je meer last van harde buiken en menstruatiepijn. Ik zou je aanraden toch voor de zekerheid je urine te laten controleren.
    Wat soms helpt voor het slapen, is een kussen tussen de benen. Een voedingskussen is helemaal fijn. Hierdoor wordt de druk van de buik iets minder, waardoor je hopelijk wat beter slaapt. Succes met de laatste loodjes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina