Pijn onder ribben (18 weken)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkie97, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Ik ben 18 weken zwanger en heb steeds zo'n pijn net onder m'n ribben. Vooral aan het einde van de dag en als ik een beetje inelkaar zit (bijvoorbeeld achter de computer..;))
    Ik heb echt het idee al zit dat kind ter hoogte van m'n maag maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Kan het dat alles wel omhoog gedrukt wordt en het daardoor wat in de knel komt allemaal?

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Volgens mij kan je dit soort pijn van maagzuur hebben. Ookal komt je bm nog maar tot ongeveer je navel, de boel wordt toch al wel iets naar boven gedrukt. Maar nog lang niet zo als op het eind kan ik je vertellen :D Ik vind in elkaar zitten ook niet lekker trouwens - ben precies even ver ;)

3. Dana

Dana Niet meer actief

inderdaad kan van maagzuur komen, ik dacht eerst van niet maar het ging weg na een rennie.
    ik heb het namelijk ook al en vond het ook vroeg....

4. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Ik heb het ook gehad. Nooit aan maagzuur gedacht, maar meer aan mn darmen die klem zaten en omhoog gedrukt werden. Rechtop zitten en rustig aan doen helpt wel. Gaat vanzelf weer over.

5. Princess01

Princess01 Niet meer actief

Ik had het ook. Heel vervelend maar het is de hele zwangerschap gebleven. Als ik ging liggen voelde het beter. Geen idee waar het door kwam, maar na mijn bevalling was het gelijk over.

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

mijn vk zegt dat het spieren zijn die aan je middenrif trekken door de groei van je baarmoeder.
    Hiet ook al weken last van en idd als ik in elkaar heb gezeten is het erger.
    Ook de ribben zelf voelen heel beurs, was niets om je zorgen over te maken zei ze.

groetjes paula

7. sammychic

sammychic Actief lid

13 jan 2012
    107
    0
    0
    Hoe herken je maagzuur? Ik voel het heel soms wel branden

8. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    De pijn onderaan je ribben komt waarschijnlijk doordat je baarmoeder zodanig is gegroeid dat hij tegen je ribben aan zit. Dit kan behoorlijk pijn doen. Niks tegen te doen helaas, hoewel je vaak in een andere houding er geen of minder last van zult hebben. Je kan wel gewoon paracetamol pakken voor de pijn. Sterkte!

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Dat kan nu toch nog niet? Ik ben 18 weken... dan komt mijn baarmoeder toch hooguit tot mijn navel?

Deel Deze Pagina