Glucose tolerantie test

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MirandaT, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

vandaag gehad i.v.m. testen op zwangerschapssuiker.

Wie weet welke waardes je dan ongeveer moet hebben?

Ik ben vanmorgen om 8 uur geweest en heb toen nuchter geprikt, waarde was 4,7. Toen een drankje op en na 2 uur was de waarde 8,7.

Zal dit te hoog zijn?

Had al gezocht in sommige topics, maar kwam er niet helemaal uit met de waardes.

Thanks!

(krijg de uitslag hopelijk ook snel van de vk)

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    haihai, weet niet hoe het zit met zwanger zijn, maar een waarde van 8.7 na 1 drankje lijkt me ietwat aan de hoge kant. maar wie weet stijgt jouw suiker altijd wel zo..
    Dus.. afwachten maar hoor! succes ermee

3. MirandaT

Ja.. ik vond het zelf ook wel wat hoog. Maar weet ook niet hoe het zit voor de rest.

Dus toch maar afwachten haha.

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    De suikerwaardes horen netjes tussen de 4 en de 7 in te liggen.
    Maar met die test kan het inderdaad zo zijn dat je na het drinken van dat (jakkes, verschrikkelijk mierzoete) goedje toch boven de 7 uitkomt, pas als je meerdere waarden boven de 7,5 hebt, zal er een verder onderzoek plaats moeten vinden om te controleren of je zwangerschapssuiker hebt.
    Die 8,7 is in elk geval wel te hoog, maar het is afwachten wat het verdere oordeel is.

Succes,
    Groet van Kiki

5. MirandaT

Bedankt voor je antwoord Kiki!

Ik zal dan toch ff het oordeel van de vk af moeten wachten hoe nu verder. Ben wel benieuwd hoor.

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Had je bij Cyenna ook suiker? Want niet iedereen wordt op suiker getest.

Waarschijnlijk krijg je een verwijzing naar een dieetist, die kan je haarfijn uitleggen hoe je de koolhydraten (suikers) over de dag kan uitsmeren zodat je suikerspiegel zo minimaal mogelijk schommelt.

Succes bij de vlos.
    Groet van Kiki

7. MirandaT

Ik weet niet of ik bij Cyenna suiker heb gehad, maar ik ben met 35 weken bevallen van haar en toen woog ze 2810 gram en dat vond de vk best veel voor 35 weken zwangerschap.
    En ik ben ook niet echt mager zeg maar :), dus ook meer kans erop.
    Dus vandaar dat de vk wilde testen.

En thanks voor het succes ;). Ik ga vrijdag sowieso bellen als ik nog niets heb gehoord.

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb hem ook gehad en er was alleen maar stress. Mijn suiker klopt niet als ik eet dus ik heb een week lang thuis moeten testen. en er kwam eigelijk weinig uit. Nu had ik het ook gehad tijdens een periode dat ik niet zwanger was en dat was hetzelfde dus we hebben het zo gelaten ik moet toch naar de gyn en beval toch in het ziekenhuis.

9. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb die test ook gehad en spuit nu insuline en bij mij waren de alle waardes boven de 7. Ik heb dus zw suiker. succes ermee

10. MirandaT

Bedankt voor de antwoorden!

Krokus, zaten jou waardes ook boven de 7 als je nuchter was?

11. MirandaT

Gister de verloskundige gesproken en de waarde na het drankje was idd wat te hoog.
    Nu moet ik over 2 weekjes naar de gyn en dan kijken wat hij zegt en hoe verder.

Dus wordt vervolgd ;)

12. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Bij de gyn gaan ze waarschijnlijk meten hoe groot je kindje nu is, want onder invloed van suiker kunnen ze extra snel groeien. Van jou zoete bloed.

Alleen vraag ik me af of een meting met deze termijn al een relevant resultaat levert, meestal gaan kindjes pas vanaf 20 weken uit de pas lopen qua groei.

Evengoed veel succes, en dan kun je je kleintje weer even zien :)

Groet van Kiki

13. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ja ook als ik nuchter was

Deel Deze Pagina