Zwangerschap en verzekering

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kim2306, 2 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    Haai dames

Vraagje heb kraamzorg online aangevraagd via de verzekering via een online formulier moet ik nu ook nog apart de verzekering bellen om te zeggen dat ik zwanger ben? Dit weten ze nu toch lijkt me

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Bij mijn verzekering hoefde dat niet. De rekening van kraamzorg is gewoon regelrecht naar de verzekering gegaan.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    Ik moest toentertijd wel de verzekering laten weten dat ik een kraampakket wilde.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heb ik niet gedaan, heb kraamzorg aangevraagd... dat doe je niet omdat je een ingescheurde teennagel hebt.

5. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Bij mij werd geadviseerd om het zeker weten even door te geven, daarna een tijdje vergeten en toen ik het eenmaal doorgaf (vrij laat) wisten ze nergens wat van af, en kreeg ik dus ook sommige info niet of te laat.

Ik zou het dus wel even doen, kost 2 minuten tijd

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik kreeg een bevestiging via de mail vd verzekering

7. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    Dat heb ik inderdaad ook gehad dat ze de aanvraag gehad hadden en kraamzorg bureau contact zou zoeken met mij

8. Humava

Humava Niet meer actief

Ik heb het via internet doorgegeven aan mijn verzekering. Toen ik belde naar de kraamzorg om me aan te melden werd ik naderhand nog eens doorgeschakeld naar mijn verzekering om door te geven dat ik kraamzorg had aangevraagd en toen werd gelijk het kraampakket besteld voor me. Ik zit bij Delta Lloyd. Toen ik bij m'n vorige zwangerschappen nog bij Anderzorg zat hoefde dat allemaal niet.

9. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Betalen jullie ook een gedeelte van de kraamzorg zelf? Ik ben aanvullend verzekerd en betaal tussen de 100 en de 200 euro zelf plus eigen risico.

Heeft iedereen dat of heb ik gewoon een boutverzekering?

10. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    Ik moet alleen eigen bijdrage betalen dus 4.30 per uur en krijg geen kraampakket vergoed maar die dingen zijn niet zo duur dus maak me daar niet zo zorgen om

11. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Kim dat vertelde ze mij dus ook en ze maakte een berekening en zei dat is dus minimaal 100 euro tot maximaal 200 euro wat je betaald aan kraamzorg. Afhankelijk van het aantal uur kraamzorg dat je wil.

Ik snap ook niet zo goed wat ik met het kraampakket moet. Ik weet dan ook niet of ik het wel wil. (Moest het ook zelf betalen als ik het zou willen).

Nu gaat het mij niet zozeer om het geld maar meer om hoe het allemaal werkt en of het überhaupt nodig is.

12. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Ik ben aanvullend verzekerd bij het zilveren kruis en hoef niks zelf door te geven wat betreft kraamzorg. Het kost me ook geen eigen bijdrage of eigen risico. Alleen het kraampakket heb ik online zelf aangevraagd, ook gratis.

13. XmoonlightX

Kraampakket is verplicht
    Ook als je in het ziekenhuis gaat bevallen
    Het is altijd mogelijk dat je het ziekenhuis niet haalt en wel net zo fijn dat de verloskundige dan wat heeft ;)

Daarnaast zijn er toch een aantal dingen die je gebruikt na de bevalling

Sommige verzekeraars willen dat je bij hen de aanvraag indient , ivm contracten

Hier aanvullend verzekerd en hoef niks te betalen

14. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Oke meiden thx hier betaal ik dan 140 euro per maand aan zorgverzekering voor..

Maar fijn om te weten dat een kraampakket dus verplicht is. Ga dat binnenkort bestellen.

15. Humava

Humava Niet meer actief

Ik hoef ook geen eigen bijdrage te betalen, krijg alles vergoed ook het kraampakket. Zonde zeg voor je zeker omdat je al zo'n dure verzekering hebt.

16. XmoonlightX

Mijn ervaring is wel dat diegene die je aan de telefoon hebt, niet altijd overal verstand van heeft
    Hier had ik volgens haar ook eigen bijdrage , maar dat werd toch gewoon vergoedt

Deel Deze Pagina