Ik overweeg om de huisarts te bellen, maar hier even een balletje opgooien kan ook geen kwaad, misschien hoort het er allemaal wel bij Ik voel me sinds vorige week zo raar. Heel suf, alsof ik er niet helemaal bij ben. Soms dan voel ik mezelf als het ware wegglijden en dan moet ik me even heel hard concentreren om weer terug te komen op planeet Aarde. Op het werk leek het vorige week alsof ik flauw viel. Ik was er even op bezoek en we dronken een kopje koffie (staand) en ik werd ineens heel duizelig, licht in m'n hoofd, warm... alles draaide. Ik ben maar even snel gaan zitten, raam open voor wat frisse lucht en na wat zwarte vlekken en sterretjes ging het wel weer. Daarna snel naar huis, want dat soort dingen bevallen me maar niks Gisteren even naar de stad geweest en daar had ik het zelfde in een aantal winkels, ben dus elke keer naar buiten gelopen en daar ging het elke keer na een tijdje wel weer. Later op bezoek bij vrienden en thuis op de bank voel ik me gewoon bij vlagen weer heel duf worden en soms een wat misselijk gevoel erbij. Ook bij het op staan (bank, bed of iets van de grond pakken) word duizelig en moet ik echt even blijven staan tot het wegzakt. Wie herkent dit eventueel? Ik weet dat ik misschien beter de dokter kan bellen, maar ik ben niet zo'n doktersganger Zat al te denken dat het misschien komt doordat het allemaal wat krapper wordt van binnen en ik daardoor misschien anders adem, een soort van hyperventilatie ofzo? (Ik weet dat m'n ijzer niet te laag is, die is vorige week nog gecontroleerd)
Lijkt me toch verstandig dat je even de dokter of verloskundige/gynaecoloog belt, ookal ben je niet zo'n doktersganger Beter het zekere voor het onzekere, vooral omdat je al rond de 32 weken zit.
Gewoon bellen, beter voor niets dan dat er straks wel iets mis is. Hoe is je bloeddruk tot nu toe geweest? Moe, afwezig, flauwvallen enz kan ook wijzen op flink lage bloeddruk
Bij de zwangerschap van mijn zoontje heb ik dit ook een paar keer gehad. Stond in een winkel en moest snel naar buiten, ook zwart voor mijn ogen en was bang flauw te vallen. Het was toen wel erg warm. Het duf voelen herken ik op zich niet. Zou inderdaad voor de zekerheid je huisarts of vk even bellen.
Toen mijn bloeddruk erg laag was voor mijn doen voelde ik me ook zo. Probeer, als het gebeurd, eens op de bank te gaan liggen met je benen omhoog, als het goed is trekt het dan snel weg!
Voor een duwtje in de rug is ZP in elk geval ook handig Ik heb net dus maar even de huisarts gebeld en in eerste instantie gevraagd wie ik hier nou het beste voor kan bellen. Twijfel daar vaak aan... Assistente gaf aan dat de VK er misschien nog wel wat meer over weet dus advies om in elk geval eerst even de VK te bellen, zo gezegd zo gedaan. VK belt me vanmiddag terug... Kruimel2010, mijn bloeddruk is juist wat te hoog. Vorige week opgemerkt tijdens de controle Ik kan het natuurlijk wel proberen, al hoop ik dat dat rotgevoel niet meer terug komt haha!
De mijne is (al vanaf voor de zwangerschap) te hoog. Maar er zijn dus momenten dat hij "dipt". En dan word ik echt naar, zoals jij beschrijft. Allemaal rare vlekken die door mijn beeld dwarrelen, duizelig, gevoel flauw te vallen... op advies van de verloskundige ga ik op dat moment liggen met de benen omhoog en het verdwijnt eigenlijk direct! En anders je suiker eens laten controleren? Die zou ook nog eens te laag kunnen zijn?
Wat apart dat het dan zo hard kan zakken dat je er naar van wordt. Weet je ook hoe het komt en hoe je het eventueel kan voorkomen? (Moet wel een beetje lachen trouwens, ben erg visueel ingesteld en denk altijd in beelden. Ik zie mezelf nu ineens midden in de supermarkt op de grond liggen met de benen omhoog... even bijkomen hoor ) Mijn suiker is net als m'n ijzer vorige week nog gecontroleerd, waren allebei tiptop in orde gelukkig.
Tijdens de zwangerschap (na 24 weken) is mijn bloeddruk gedaald. Gebeurd vaker. Maar als hij dan nog verder daalt (gebeurd meestal als ik achter de laptop zit of gewoon een tijdje rustig zit) dan dipt hij dus nog verder en aangezien mijn lijf die hoge bloeddruk "gewend" is gaat dit dan net effe een stapje te ver. Je kunt er niet veel aan doen, als het gebeurd even gaan liggen en pootjes omhoog (bij mij is het dus over het algemeen thuis, das lekker makkelijk). Het trekt dan eigenlijk meteen weg en na een paar minuten kan ik rustig weer gaan doen waar ik mee bezig was... Ook al was je suiker op dat moment goed, hij kan op momenten te laag zijn natuurlijk. En dan wordt je ook licht in je hoofd.
Ik ben net terug gebeld door de VK en die dacht inderdaad ook aan een te lage bloeddruk. Morgen mag ik eventjes langs komen, dan gaat ze 'm meten en ze wil gelijk m'n urine controleren (al weet ik niet waarop). Zou toch wat zijn, vorige week was ie te hoog en moet ik 's middags een uurtje plat van de VK en nu is ie (bij vlagen?) te laag...