Erge bekkenklachten en bekkengordel

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Beertje13, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Dag dames,

Vorige week weer bij de fysio geweest. Tijdje niet geweest ivm omstandigheden mbt mijn zwangerschap.

Ze ging voelen of mijn bekken erger waren. Natuurlijk kon ik haar dit ook zonder onderzoek mededelen. Dat het erger is geworden. Maar ze had ook gemasseerd ect. Was allemaal erg pijnlijk dat onderzoek en de massage.

Nu worden de klachten alleen maar erger. Het is dus erger geworden nadat ik bij de fysio ben geweest.
    ook de verjaardag van mn kindje gevierd afgelopen weekend. Kon gewoon niet meer lopen terwijl ik veel uit handen heb gegeven.

Nu vandaag drie uur gewerkt. Ik kon amper zitten. (Heb een goede stoel) doe zittend werk, loop tussendoor. In de auto terug naar huis elk hobbeltje deed pijn.
    hele middag op bed gelegen van de pijn en omdat ik moe ben ervan.
    savonds lig ik al optijd in bed.

Ik heb een anitaband zal de bekkengordel beter zijn? Meer steun bieden?

Jullie verder nog tips

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier werd elke vorm van 'versteviging' afgeraden. Je banden worden er lui van, waardoor de klachten alleen maar toenemen.
    Ik zit nu twee weken in m'n verlof en (ik klop snel af) ik merk een wereld van verschil! Ook ik deed voornamelijk zittend werk, maar blijkbaar was ook dat te belastend. Eerste week verlof was nog hel, maar ik kan me nu waarachtig weer omdraaien in bed!!!
    Niet echt tips dus, maar wel een berichtje om je misschien war hoop te geven.

3. Beertje13

Thnx. Ja van het weekend lag ik huilend in bed van de pijn.
    nog vier weken werken.

Hier is de vk en fysio er niet op tegen. Gek

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vk was bij mij ook niet tegen. Fysio adviseerde dat het 'best eens een dag kon' (om even een keer een wat betere dag te hebben), maar wasrschuwde er geen geen gewoonte van te maken en het dus niet standaard te dragen.

5. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Bij mij werd het aangeraden door de fysio, alleen ik durfde het zelf niet aan..
    Nu ben ik ongeveer 10 weken zwanger en heb alweer enorme pijn, kan me ook al bijna niet meer omdraaien in bed. Dit is mijn 2e zwangerschap en heel dicht op elkaar. Zoontje is nu bijna 5 maanden!

Nog heel veel succes!

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier werd het aangeraden toen fysio en trainen van de spieren totaal geen nut meer had. 2e zwangerschap op advies gelijk de band in gebruik genomen waar nodig en daarna is het chronisch gebleven en ook de band veel gebruikt.
    Nu heb ik hem weer uit de kast gehaald na lang niet nodig gehad te hebben, maar nog niet omgedaan.

In principe kan de band helemaaaaal geen kwaad. Echter moet je ten alle tijden proberen ook genoeg te doen zonder de band (tenzij de fysio anders aangeeft) zodat je spieren niet lui worden. Je banden worden zowiezo lui, het zijn je spieren die de taken van de banden over moeten nemen en dus niet slapper mogen worden. Maar als je iets moet doen wat echt moeite kost en heel pijnlijk is dan is de band een uitkomst. Ook bij bijv stofzuigen. Hiermee kan je snel je bekken 'uit de kom' laten schieten en daarom wordt het afgeraden. Als het toch moet om welke reden dan ook dan is een band veiliger. Net als met uitjes is de band ook heel handig, dan thuis weer uit.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Ik heb met de tweede zwangerschap wel gebruikt op de momenten dat ik iets moest doen( werken,boodschappen ed)
    Vooral de eerste weken hielp het goed

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier werd het aangeraden alleen met bijv boodschappen doen. Dat was ook mijn enige activiteit in de week, verder kon ik niks vanaf week 6. Verder zou ik stoppen/minderen met werken en rust rust rust!

9. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Joh of het nu wordt aangeraden of niet...ik kan bijna niets meer op t moment door bi en dan voornamelijk lopen....ik doe m dus mooi om, de bekkenband geeft iig nog een beetje steun. Ik moet wel zeggen dat ik m pas de laatste weken meer gebruik omdat t niet anders kan...maar in het begin vd zwangerschap ging het me allemaal goed af met de juiste oefeningen. Ik heb zeker ong tot week 29 alles dragelijk kunnen doen terwijl ik tijdens mijn eerste zwangerschap al rond week 15 was uitgeschakeld door bi en bij een Caesar therapeut liep. Deze zwangerschap heeft mij echt het boek van cecile rost geholpen...staan wel dezelfde oefeningen in als die de fysio geeft alleen moet je bepaalde oefeningen veel langer per keer doen!

10. Beertje13

Thnx dames. Ik heb momenteel zoveel last dat de oefeningen te zwaar zijn. Bedabkt voor jullie tips

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik heb het ook heel erg gehad en mocht mijn bekkenband alleen om als ik wat "zwaardere" dingen moest doen.
    Verder moest ik mij houden aan de 30 minuten regel.... 30 min lopen, 30 min zitten en dan gaan liggen.... En dat de hele dag door!

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dit hier ook.
    En nu,bijna 3 jaar na mijn zwangerschap, heb ik helaas nog steeds ernstige klachten. Nu moet ik trainen en inderdaad beweging en rust afwisselen en alles doseren.

Deel Deze Pagina