zijn er onder jullie die roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evi, 12 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evi

evi Lid

9 okt 2006
    78
    0
    0
    arbeidster
    malle
    Hallo,
    Zijn er hier onder de mama's die nog roken nu ze zwanger zijn.
    Ik zelf rook,en ik geprobeerd al meerdere keren te stoppen maar dat lukt me niet ik ben wel veel geminderd ik beperk men roken neem dat ik er nog 7a8 rook per dag.
    Zijn er nog die dat doen?
    groetjes :oops:

2. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Nope! Toen ik het tweede streepje zag verschijnen op de zwangerschapstest heb ik geen sigaret meer aangeraakt! \:D/
    Heb altijd gezegd dat ik zou stoppen mocht ik zwanger raken en dat is me goed gelukt (al zeg ik het zelf hihi :) )

Groetjes Leonie

3. Niet meer actief

Hoi Hoi,

Hier hetzelfde, een rokertje. Ik weet dat ik waarschijnlijk weer iedereen over me heen krijg want het is tegenwoordig echt iets wat not done is en ook wel begrijpelijk, iedereen weet dat het beter is om niet te roken. Het zal wel zijn dat iedereen in mijn familie heeft gerookt tijdens zwangerschappen en dat ik dus binnen mijn familie niet raar aangekeken word. Er zijn zelfs vriendinnen van mijn moeder die bij haar een sigaret kwamen roken tijdens hun zwangerschap omdat ze het verder alleen in eigen huis konden doen. Ik denk dat er veel meer vrouwen zijn die blijven roken dan je hoort of ziet. Ik heb zelfs gelezen dat 1 op de 3 vrouwen die rookte gewoon doorrookt al is het in veel mindere mate. Zo geld dat ook voor mij, ben lichter gaan roken en minder en had mezelf voorgenomen dat als het kindje minder zou gaan groeien ik zou stoppen. Ik ben nu 29 weken en mijn kindje loopt nog week voor op groei. Wel geef ik toe bezorgder te zijn en logisch dus, je doet iets wat niet goed is. Ik heb daarom met grote regelmaat echo's en pretecho's laten maken om iets zekerder te zijn dat de groei goed verliep.

Ik geloof dat het een ieder zijn eigen keus is wat je uiteindelijk doet.

Tuurlijk heb ik zeer veel respect voor vrouwen die radicaal stoppen.

Groetjes San

4. Female

Female Niet meer actief

voor ik zwanger raakte was ik al gestopt, dus het kwam erg goed uit. vind het nog vaak moeilijk maar zeker sinds ik weet dat ik zwanger bent komt het niet eens in mijn gedachten op. ik heb in mijn familie ook wat tantes die gewoon doorgerookt hebben, maar eerlijk gezegd snap ik er geen zak van dat mensen roken niet opgeven omdat een kindje in je buik een behoorlijke verantwoordelijkheid is... dus ik heb 'te moeilijk' nog nooit echt een goed excuus gevonden...

succes! groetjes female

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    toen mijn man en ik besloten om aan kinderen te beginnen, zijn zowel mijn man en ik gestopt met roken. Ik omdat het beter was voor mijn en de kleine, en mijn man is gestopt omdat hetdan makkelijker voor mij zou zijn. ben ik nog steeds erg blij mee.

gr tascha

6. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik heb een 2tal vriendinnen die tijdens hun beide zwangerschappen hebben gerookt, hoewel veel minder. Zover ik weet rookten zij 3 tot 4 sigaretten per dag. Zij hebben het advies gekregen dat minder roken soms beter is dat stoppen omdat stoppen ook stress met zich mee kan brengen wat niet goed is voor de beeb. Gelukkig zijn hun kinderen gezond. 2 ervan waren wat klein, maar zonder problemen. Wat ik ook tegen hun heb gezegd en nu ook tegen rokende mama's wil zeggen is dat het inderdaad geen problemen hoeft op te leveren. Maar stel je nou voor dat je kindje inderdaad gezondheidsproblemen heeft en dat zou kunnen komen door het feit dat jij rookt. Zou je jezelf vergeven?

Ik ben zelf een kleine 3 jaar terug gestopt met roken. Dat was uiteindelijk poging 3 dus ik weet hoe moeilijk het kan zijn om te stoppen.

7. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik ben zelf ook gestopt met roken maar daar vragen deze damens toch niet om ze vragen er om wie er nog wel rookt.

8. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Dus dan mag ik als ex-roker niet reageren?

9. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    ONZIN! Dit is echt het meest vertelde fabeltje dat instant wordt gehouden door....ROKERS. Mijn zus (zij is arts) zegt dat het absoluut onverwantwoordelijk is om te roken en dat het een fabeltje is dat het stoppen met roken stress met zich mee zou brengen. Pure onzin om roken goed te praten!

10. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik ben het roken ook niet aan het promoten, maar kreeg dit te horen toen ik hen vroeg naar hun rookgedrag.

11. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ben nu zwanger van mijn 3e en ben alweer gestopt met roken! tijdens de zwangerschap roken doe je naar mijn mening niet als je het beste voor je baby wilt!

12. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik ben gestopt vanaf de dag dat ik wist dat ik zwanger was. Maar ik rookte toch al niet veel, soms 3/4 op een dag max. en soms dagen niet.
    Na de bevalling ben ik wel weer gaan roken en eigenlijk teveel... :oops:

13. Dapi

Dapi Lid

22 mei 2006
    99
    0
    0
    ergens in Limburg
    Iedereen mag natuurlijk wel reageren lijkt mij.

Maar goed ik rook dus ook en dat vind ik zelf wel erg triest.
    En het klopt inderdaad dat rokende zwangere soms smoesjes hebben, das puur een rede zoeken en een excuus om toch te kunnen roken.
    Heb het zelf misschien ook wel.
    En dat roken slecht is voor de kleine, dat weten alle rokende zwangere heus wel.

Ik heb ook altijd gezegd, als ik zwanger ben, dan stop ik echt met roken.
    Mijn vriend stopte met me mee, toen ik zwanger was.
    Helaas raakte ik helemaal in de stress en stak naar 1 1/2 week toch weer een peuk op. Ik rookte min. 30 peuken per dag, dus best wel een verslaafde :oops: . Nu rook ik er 12 per dag. Dat is ook nog te veel, maar ik kan het gewoon opbrengen om te stoppen :cry:
    Gelukkig maakt de kleine het wel prima en groeit hij goed.

groetjes Dapi

14. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Oeh jees,

Weer een heerlijk topic dat ongetwijfeld de nodige knauwen en snauwen met zich mee zal brengen.

Bijna alle topics over roken zijn gesloten omdat het elke keer in ruzie eindigde.

Jammer want we zijn immers allemaal volwassen en elke roker weet dat het niet goed is.

Ik ben dus ook een rokende zwangere. Rookte er eerst 40 pd en nu ongeveer 10 tot 12.

Ik denk dat er veel vrouwen gewoon blijven roken maar dat de meeste niet reageren op dit soort topics gezien de reacties...

Ik hoop dat we het deze keer een beetje netjes kunnen houden en natuurlijk mag een ieder reageren maar laten we een ieder gewoon in haar waarde?

15. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik zeg niks, zal me keurig gedragen! :)

16. Dapi

Dapi Lid

22 mei 2006
    99
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ninetje,
    Je hebt helemaal gelijk.
    Merk ook dat de reactie's soms wat fel kunnen zijn.
    Maar het stoppen met roken is niet voor iedereen zo makkelijk.
    En het is ieder zijn eigen pakkie an.
    Je kan niet iemand veroordelen dat ie slecht is, omdat diegene rookt tijdens de zwangerschap.

Ik hoop ook dat er meer rokers reageren en hun mening of ervaring willen geven.

17. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als de anti-rokers nou even een apart topic openen wanneer ze even weer willen laten merken hoe slecht het allemaal is (want ik kan je voorspellen dat dat echt wel weer gaat gebeuren)

Dan kunnen de rokende dames gewoon hier hun ervaringen en eventuele schuldgevoelens uitwisselen ;)

Ik denk btw dat je gelijk hebt Ninetje, dat er veel meer rokende zwangeren op dit forum rondlopen dan je zou vermoeden. Er wordt gewoon niet gauw meer open over gepraat door de felle reacties die constant komen.

18. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Weet je wat het is?

IK weet zelfs dat er voldoende dames zijn die gewoon blijven drinken ook als ze zwanger zijn.

Dat is iets waar ik geen moeite mee om te laten staan maar me peukie kost me wel moeite.

Ik ben met mijn dochter gestopt met roken en kwam aan van de 67 naar de 113...
    Natuurlijk ligt dat aan de persoon zelf of ze zoveel aankomen na het stoppen maar ik wil dit gewoon voorkomen.

Ik ben vanaf die tijd met een overgewicht blijven kampen en zit sinds een paar jaar (dochter wordt 10) op een redelijk gezond gewicht.
    Natuurlijk kom ik aan nu ik zwanger ben maar wil echt voorkomen dat er veel meer extra bijkomt.

En of de niet roker dat nou egoistisch vindt, das hun mening en dat mag best geuit worden maar t hoeft niet zo super fel te zijn dan toch?

19. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Ik ben gestopt een week na dat ik wist dat ik zwanger was..... 2 weken vol gehouden maar was alleen maar stress stress en stress.. Ik kon niet eens meer stil blijven zitten dus weer begonnen.... DOM! Ik rook nu alleen na het eten en met de koffie dus zeg maar 6 á 7 peuken op de dag. Nu moet ik zeggen dat ik in het weekend denk ik ook wel rond de 10 zit! Mijn vriend rookt ook en dat is wel erg aan stekelijk!
    Maar ook ik zie steeds meer mensen die roken tijdens de zwangerschap maar ook echt de schein op houden.... Dus eigenlijk alleen thuis en vast niet in gezelschap!
    En ik denk dat iedereen die rookt weet dat het niet goed is voor de kleine!
    Maar roken is zowiezo niet goed ook niet voor je zelf dus waar praten we dan eigenlijk over!

20. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik zelf ben ook een rokende (a.s)moeder ..goed ? NEE ! ik ben afgekickt van de antidepressieva en heb moeilijke dagen waarin ik " troost" in een peukie put omdat ik anders 1 bonk stress ben wat dus wel net zo gevaarlijk is voor een ongeboren vrucht dan roken ..(zelfs bewezen)...en nee ik ga hier geen excuses zoeken voor mijn rookgedrag ..omdat iedereen heel goed in staat is om beslissingen te nemn in wat hij/zij doet ...ik hoop ook dat men hier iedereen gewoon ook in hun waarde zal laten met dit toch al zo gevoelige topic ;)

Deel Deze Pagina