Hallo iedereen! Weer even een vraagje van mij: Ik ben er dus net achter dat ik zwanger ben en ik bedacht mij dat het vooral in de eerste weken belangrijk is om foliumzuur te slikken. Ik doe dit nog niet (had niet verwacht dat ik zo snel zwanger zou raken) maar ben van plan om er vandaag mee te beginnen. Zijn er meer meiden die geen foliumzuur slikken of hebben geslikt? Ik ben aan de ene kant wel een beetje bang dat er iets mis gaat, maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van; vroeger slikten de vrouwen dat ook niet. Waar is foliumzuur precies goed voor? En wat kan er gebeuren als je het niet slikt (en hoe groot is die kans dan)? En wat doen jullie? Slikken jullie dit wel of niet? En waarom wel/niet?
ik heb t van te voren ook niet gedaan maar toen ik de posi test had met 3 wk en 4 dg toen ben ik ermee begonnen..
De kans op een open ruggetje is een keer zo groot wanneer je geen foliumzuur slikt. Dus gewoon nu zo snel mogelijk ermee beginnen en doorslikken tot je tien weken zwanger bent.
ook ik slikte in het begin geen foliumzuur. Had het wel geslikt maar was tijdelijk gestopt omdat ik nog niet zwanger was (ik weet het eigenwijs) Daarna toen ik wist da tik zwanger was gelijk begonnen. En slik het nu nog, alhoewel ik er binnenkort mee ga stoppen en dan alleen nog zwangerschapsvitamine ga slikken, ben nl al over de 10 weken heen. Ik heb het ook aan de verloskundige gevraagd. En ze zei met foliumzuur verklein je de kans en dat ik het eventueel zou kunne laten testen. Maar dat ik me er verder niet heel druk over moest maken als ik het nu trouw zou slikken.
hallo ik ben het pas gaan slikken toen ik wist dat ik zwanger was ik was toen al 5 weken zwanger totdat ik tien weken was en ben er weer mee gestopt ik persoonlijk til er niet zo zwaar aan. er zijn er ook die slikken het helemaal niet, en die kindjes worden ook gezond geboren, zoals ik! mijnn moeder heeft het ook nooit gebr. volgens mij is het ook iets van de laatste tijd maar dat weet ik niet zeker! kuzz anita
Geen zorgen maken. Gewoon nu mee beginnen. Er zijn verschillende: Alleen foliumzuur (redelijk goedkoop), met andere vitamines (wat duurder). Ik heb femnatal, omdat daar ook wat andere vitamines in zitten die ik wel kan gebruiken nu. Let er wel op dat er niet te veel vitamine A in zit, dat is schadelijk voor de kleine.
Ik slik multivitamines voor zwangere vrouwen van Etos (huismerk), daar zit al voldoende folium in en verder alles wat goed is voor de zwangere vrouw. Hoef je niet apart nog eens foliumzuur te slikken..
Hoi, Ook ik heb vanaf de dag dat ik wist foliumzuur geslikt. Niet van de voren, want ik ben zeer onverwachts zwanger geraakt. Ik dacht dus dat ik wel genoeg had gedaan om het benodigde binnen te krijgen. Met 14 weken hebben ze bij mij n.a.v. een aantal klachten bloedonderzoek gedaan en daaruit bleek dat ik een zeer ernstig tekort aan Foliumzuur en Vitamine B12 had! En ik heb nog wel extra geslikt. Het zegt dus niet altijd wat.