Hoi verloskundigen, Ik ben nu 32 weken zwanger en heb sinds een week of 2 erg veel last van buikpijn/kramp/regelmatige harde buiken. Vooral 's avonds en 's nachts speelt dit op. Vaak begint het om een uur of 3 en dan duurt het tot de ochtend, ca. 6 uur. Daarna houdt het weer op. Vaak is het erg onregelmatig, maar ik heb al een paar keer gehad dat het laatste uurtje echt zo'n beetje om de 2-5 minuten kwam. Net als ik dan bijna zover was dat ik mijn man wakker wilde maken, hield het toch weer op. Mijn eigen verloskundige heeft al gezegd dat dit waarschijnlijk oefenweeën zijn en dat ik het wat rustiger aan moet doen. Ik doe mijn best, maar het helpt nog niet erg. Bovendien heb ik privé nogal wat stress op het moment, wat ik niet kan vermijden. Betekenen dit soort oefennachtjes ook dat de echte bevalling waarschijnlijk ook eerder begint dan normaal? En wat kan ik doen om het te laten stoppen 's nachts? Ik probeer al zoveel mogelijk te ontspannen met yoga-oefeningen etc., maar die helpen niet erg. Ik slaap hierdoor heel slecht en ben erg moe.
hoi, wat vereveldn zeg. Nee, het betekent niet automatisch dat je ook eerder gaat bevallen, het kan wel maar het hoeft zeker niet. Ik zou wel je urine na laten kijken op blaasonsteking. Als je zo'n last hebt kan warmte wat rust geven, dus een warme douche of bad of een kruik. Zit er echt regelmaat in dan moet je wel contact opnemen met je verloskundige. Mirjam