vroeg me dit af. onze kleine zover ik voel met het ruggetje naar mijn rug gedraaid. voel de voetjes duidelijk aan de voorkant, maar dan is dit toch een zogenaamd sterrekindje. of zit ik nu helemaal verkeerd. hoef volgende week pas weer op controle en vroeg het me af. groetjes
Uhm kweet het niet helemaal zeker maar tijdens de bevalling draait het kindje nog, en is het pas een sterrekijkertje als het ook echt met het neusje naar boven door het geboortekanaal komt. Mijn dochtertje was wel een sterrekijkertje, en dat bleek dan ook pas tijdens de bevalling. Tussen de weeen door kreeg ik nog een echo om het met zekerheid vast te kunnen stellen.... maar neem me niet kwalijk als ik er naast zit hoor! maar volgens mij kun je het dus pas tijdens de bevalling zeggen.....
tja, onze zoon is uiteindelijk met een keizersnede geboren omdat het een sterrekindje was. maar als ze vast liggen in het bekken kunnen dan dus wel nog goed draaien?
Volgens mij gaan ze idd goed liggen tijdens de weeën? Tja hier ook een sterrekijkertje....maar zo erg is dat niet hoor!
dank je voor je reactie onze zoon was een sterrekijkertje en dat is uiteindelijk na 28 uur een keizersnede geworden. dat zie ik nu dus niet zitten.:x volgende week maar eens aan de vk vragen.
oeh nou dat is dan minder.....ja goed dat kan idd ook gebeuren. Was je bekken niet gewoon te smal en waarom hebben ze zolang gewacht met de kzsnede?
volgens de gyn zijn mijn bekken in orde, zonder onderzoek of wat dan ook. na de kz zeiden ze wel dat de kleine niet gepast zou hebben. dus dat zijn al twee verschillende verhalen. ik hoefde me nu dan ook geen zorgen te maken, maar nu ik me dit realiseerde begonnen de zorgen natuurlijk toch wel weer te komen. waarschijnlijk dachten ze dat het wel ging lukken, terwijl ik om 18 uur 8 cm had en dit om 2 uur 's nachts nog. lijkt me dat het geen succes meer gaat worden. uiteindelijk toch nog tot de ochtend gewacht, gelukkig konden we al snel naar de ok toen. nou ja heb het gered in ieder geval en een gezonde zoon gekregen. maar de angst zit er nu toch wel goed in. heb geen zin in nog zo een bevalling, maar hij zou deze keer niet zolang wachten tot het overgaan op een kz. volgende week overleggen met de vk en een bevalplan maken en dan weer naar de gyn toe. ben eens benieuwd. groetjes
ik doe mijn best om het niet te vergeten, ben nogal vergeetachtig de laatste maanden . zal mijn best doen. groetjes
Mijn eerste was ook een sterrekijkr, maar daar kwamen ze pas achter tijdens de volledige ontsluiting (of mss wel eerde dat het langs me heen is gegaan). Achteraf bedenk ik me dat ik regelmatig echt gekriebel (van handje of vingertjes) voelde in mijn buik, maar had zelf geen link met sterrenkijker. Weet ook niet of idt standaard zo is, maar bij mij was het wel het geval... Mijn 2e was geen sterrekijker en daar heb ik het "gekriebel" ook niet gehad.
Onze eerste was ook een sterrekijkertje en is met behulp van de gyn en vacuumpomp gehaald.. Ze werd overigens pas een sterrekijkertje tijdens de bevalling.. Nu ligt ze nog steeds geregeld dwars hahah
@ cindy, we zijn vanmiddag bij de gyn geweest en hij heeft me nog altijd niet kunnen geruststellen. moet naar het ziekenhuis met regelmaige ween om de drie/vier minuten. heb bij onze zoon geen regelmatige weeen gehad en zijn reactie was dat ik te vroeg was met 6 cm ontsluiting. had langer moeten wachten. wil geen morfineinjectie omdat deze niet werkte bij mij was de reactie we zullen wel zien. niet te veel mensen om me heen, moest ik maar aan wennen wnt ze hebben nu nog meer diensten op een dag waardoor dit erger zal zijn als de vorige keer. hij deede niet veel moeite om mijn angst na de vorige bevalling weg te nemen wat me ontzettend tegenviel. kortom het is een kl**tzak en we willen er het liefst niet meer terug. hij zag ons als een 'klant' en geloof niet als mens met gevoelens. na flink wat tranen en overleg met de vk gaat zij morgenochtend bellen met een ander ziekenhuis en kijken of we daar nog zo laat terecht kunnen. we gingen beide met het gevoel naar huis 'hier willen we niet meer terug'. moeten ons er toch fijn kunnen voelen voor een prettige ervaring te kunnen krijgen deze keer en een goede bevalling en op deze manier zal het niet lukken. wil het heel graag proberen op de natuurlijke wijze, maar dan zal ik me toch echt op mijn gemak moeten voelen. hopelijk wil ons kleintje zich dit weekend nog niet laten. en kunnen we in een ander ziekenhuis bevallen. sorry voor mijn lange verhaal, maar nogal teleurgesteld ove de gang van zaken. hoe was het bij jou?
Pfff, wat een eikel zeg. Probeer het niet te persoonlijk op te vatten, just move on to somebody else! Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk... Ik hoop dat je nog ergens anders terecht kan en dat je morgenochtend haalt met al 6 cm! Grote kans volgens mij dat de baby nog draait hoor en ook sterrekijkertjes kunnen ' gewoon' worden geboren (allebei m'n zoontjes kwamen zo naar buiten, en beide bevallingen duurden 6 uur). Succes en laat je het weten hoe het gegaan is?
@ luun, bij onze vorige zoon had ik 6 cm en was dat te vroeg om naar ziekenhuis te gaan omdat ik onregelmatige weeen had . en hij was een sterrekijkertje en is uiteindelijk met kz geboren na 28 uur, vandaar mijn angsten voor nog zo een bevalling. maar een eikel is het sowieso en voor mij hoeft hij ook de bevalling niet te doen, moet er niet aan denken. ben blij als de vk dadelik belt, dan weet ik tenminste meer. heb slecht geslapen vannacht, hele tijd liggen piekeren :x. laat straks nog wel wat weten.
aaah meid wat een ***!!! Goed dat je naar een ander zk wilt!! Maar komt goed, straks heb je weer je oerkracht om je kindje op de wereld te zetten echt waar!! Hier gaat het wat minder ik voel me even niet zo lekker deze week...moet het wat in de gaten houden en anders even gyn bellen...baby beweegt goed gelukkig maar ben weer wat bang voor een pre-eclampsie!! Maar meid kom op voor jezelf he laat je niet kisten!!
dank je. wil heel graag een gewone bevalling proberen, maar de angst overheerst. en dat is echt irritant. gelukkig mag ik dinsdag voor een echo en gesprek met gyn in een ander ziekenhuis en dat is echt super. nu hopendat ons mupke nog ff blijft zitten. misschien tips? balen dat je je niet zo lekker voelt, hopelijk valt het allemaal mee voor je. succes en ik laat dinsdag nog wel wat weten. groetjes