Hallo, Van mij uit een dringende vraag, aangezien ik deze week in een restaurant ga eten, en ik alleen vegetarische gerechten bestel. Vaak zijn deze vegetarische gerechten bereidt met feta-kaas. Mag ik dit hebben of niet? Ik weet niet zo goed wat er onder rauwmelkse kazen wordt verstaan. Alvast bedankt voor je antwoord!
Hoi Prinses, Je mag alle kazen hebben zolang ze gepasteuriseerd zijn. Dus verhit zijn geweest. Vraag het voor de zekerheid na in het restaurant, maar eigenlijk is het enige aan kaas en melk dat je niet mag hebben is van rauwe melk gemaakt, maar dat haal je dan meestal vers op de boerderij. Alles in de supermarkt bijvoorbeeld mag je gewoon hebben als je voor de zekerheid altijd maar even checked. Groetjes Brigitte
Ja, dat heb ik ook wel eens gezien. Je mag er in de supermarkt vanuit gaan dat het verhit is geweest als het in een plastic verpakking zit. Vraag het anders voor de zekerheid even na of bel de producent, die kan het je zeker vertellen. Als je echt twijfelt, kun je het beter laten staan. Groetjes Brigitte