Ivm onregelmatige cyclus, wisselend bloedverlies en nog niet zwanger kunnen worden van de tweede, heb ik vanmiddag een eerste afspraak bij de gynaecoloog. Ik dacht ' dat doe ik even', maar begin nu toch een beetje nerveus te worden. Mijn vriend gaat in ieder geval mee. Kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten zo'n eerste bezoek? Alleen een gesprek, of al meteen een onderzoek? Het is een mannelijke gynaecoloog, ik had aangegeven dat mij dat niet uitmaakte. ( verloskundige bij eerste was ook een man, is super bevallen). Ik hoor graag wat ervaringen! .
Hoi Sallie, Het is een intake gesprek. Je bespreekt wat achtergrondinformatie en wat de vervolgstappen zullen zijn. Bij ons was dat gelijk een inwendige echo om te kijken of er geen eventuele afwijkingen zijn. Daarna verwijsbrief om een aantal keer bloed af te nemen en manlief mag een bekertje sperma inleveren. Een aantal weken later bespreek je de uitkomsten hiervan. Dat is in ieder geval onze ervaring. Succes vanmiddag, fijn dat je vriend meegaat
Bij mij was het een gesprek en meteen een echo. Ik moest ook meteen bloed laten prikken. Toen werd ik naar huis gestuurd en 2 weken later moest ik weer bloed laten prikken (dan kijken ze of je een ovulatie hebt gehad). Dat was bij mij niet het geval dus kreeg ik de diagnose (ook aan de hand van de echo): PCOS. We mochten meteen de medische malle molen in, maar wij hebben er voor gekozen om het eerst zelf te proberen.... Hoe ging het?
Ik moet nog een brief krijgen met mijn afspraak, maar ik moet dus binnenkort ook naar hte ziekenhuis voor de eerste onderzoeken. Wat ik van mn dokter snapte is dat er wss een inwendige echo word gedaan inderdaad en bloed en manlief mag inderdaad sperma inleveren. Was eerst heel erg bang en verdrietig, maar dat heb ik nu al redelijk goed los kunnen laten
Bedankt voor jullie antwoorden! Vervelend dat jullie er ook mee te maken hebben, maar voor mij wel fijn om jullie ervaringen te lezen... Het ging best goed. Het was alleen zo dat de huisarts had doorgegeven dat ik ongewenst kinderloos was ( heb natuurlijk al een zoontje ) en dat ik overmatig bloedverlies had. Ik heb wel veel dagen bloedverlies, maar niet heel veel, zegmaar. Maargoed, mijn eigen verhaal gedaan. Was wel even slikken toen ik gyn zag. Knappe man van rond de 30, had me ingesteld op een door de wol geverfde dokter . Er was ook nog een vrouwelijke arts i.o. , zij was mijn leeftijd. In het begin vond ik dat wel wat ongemakkelijk, maar later ging het goed. Ik had eerst een gesprek om alles duidelijk te maken. Mijn cyclus is wel wisselend, maar geen rede tot zorg volgens de gynaecoloog. Daarna ging hij inderdaad inwendig een echo maken van baarmoeder en eierstokken. Dat was allemaal goed. Wel viel op dat de baarmoedermond toen ook snel bloedde. Er zijn uitstrijkjes gemaakt, een voor evt soa ( ga ik niet vanuit, vriend en ik zijn elkaars eerste, zou een grote verrassing zijn...), en voor onderzoek naar onrustige baarmoederhals cellen. Verder heeft hij inwendig gevoeld, ook dat was goed, wel gevoelig trouwens. Al met al ging het dus goed, maar voelde me wel een studie object. De arts in opleiding ging de eendenbek doen, dat moest twee keer opnieuw en voelde nogal ongemakkelijk. Maargoed, ze was heel lief en moet het ook leren.... Ik heb de 19e een belafspraak over de uitslagen en dan worden evt vervolgstappen besproken. Ik hoop dat die twee dingen in ieder geval goed zijn!
Was al nieuwsgierig hoe het met je zou zijn, kom ik dit topic tegen.. Ben benieuwd wat de uitslagen gaan zijn!